• چهارشنبه / ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۲:۰۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400061007408
  • خبرنگار : 50404

«درخت گردو» و «گیسوم» به سینماهای مشهد آمدند

«درخت گردو» و «گیسوم» به سینماهای مشهد آمدند

ایسنا/خراسان رضوی فیلم‌های سینمایی «درخت گردو» و «گیسوم» از امروز، ۱۰ شهریور ماه، همزمان با سراسر کشور در سینماهای فعال مشهد به اکران در می‌آیند.

فیلم سینمایی «درخت گردو» به کارگردانی محمدحسین مهدویان و تهیه‌کنندگی سید مصطفی احمدی در سال ۱۳۹۸ تولید شده و توانسته است که در جشنواره فیلم فجر همان سال سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر نقش اول مرد را کسب کند. از بازیگران این فیلم می‌توان به پیمان معادی، مهران مدیری، مینا ساداتی و مینو شریفی‌پور اشاره کرد.

داستان این فیلم در سه مقطع زمانی سال‌های ۱۳۶۶، ۱۳۸۳ و ۱۳۹۵ روایت می‌شود و بر مبنای داستان واقعی تلخ و انسانی زندگی مرد کُرد رنج‌کشیده‌ای به نام قادر مولان‌پور و خانواده‌اش در فاجعه بمباران شیمیایی سردشت است. پیمان معادی در این فیلم در نقش قادر مولان‌پور به ایفای نقش پرداخته و در سکانس‌های آخر فیلم، قادر در جواب قاضی دادگاه لاهه که می‌پرسد: چرا اینقدر امیدواری؟، جواب می‌دهد: «اگر ما کُردها امیدوار نبودیم خیلی زودتر از بین رفته بودیم».

موسیقی فیلم «درخت گردو» با ترانه‌ای از روزبه بمانی و با صدای علی‌رضا قربانی تولید شده‌ است. همچنین حبیب خزایی‌فر به‌ عنوان آهنگساز و اردشیر کامکار نیز به‌عنوان کمانچه‌نواز در موسیقی فیلم «درخت گردو» به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم سینمایی «گیسوم» نیز به کارگردانی و نویسندگی نوید به‌تویی و تهیه‌کنندگی سعید سعدی در سال ۱۳۹۹ تولید شده و پگاه آهنگرانی، شاهرخ فروتنیان، رضا داوودنژاد، مارال بنی‌آدم، حسین صوفیان، شبنم گودرزی و سلمان فرخنده در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند.

این فیلم برای نخستین‌بار در جشنواره جهانی فیلم فجر ۱۴۰۰ به نمایش درآمد. در خلاصه این فیلم نیز آمده است: سینه‌سرخ پرنده عجیبیه!؟ بهارا میره، زمستونا برمی‌گرده، از سرما و سختی نمی‌ترسه، کوچ نمی‌کنه، دونه‌اش رو پیدا میکنه، یا لونه‌اش رو تغییر میده، ما همه‌مون سینه سرخیم...

به گزارش ایسنا، فیلم سینمایی «درخت گردو» از امروز، ۱۰ شهریور ماه، همزمان با سراسر کشور در پردیس‌های سینمایی هویزه، اطلس، ویلاژتوریست و سینما آفریقا مشهد به اکران در می‌آید. فیلم سینمایی «گیسوم» نیز در حال حاضر تنها در پردیس سینمایی هویزه مشهد اکران خواهد شد. با این حال احتمال افزایش سینماهای اکران‌کننده آن در روزهای آینده وجود دارد. علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سامانه‌های اینترنتی فروش بلیت، بلیت خود را تهیه کنند و در زمان مقرر با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به سینما مراجعه کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha