• چهارشنبه / ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ / ۰۸:۱۹
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1400061007135
  • خبرنگار : 50212

از واکسیناسیون اتباع افغان ساوه چه خبر؟

از واکسیناسیون اتباع افغان ساوه چه خبر؟

ایسنا/مرکزی سخنگوی دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت: ۵۶.۵ درصد جمعیت بالای ۴۰ سال افاغنه مقیم مهمانشهر شهید ناصری ساوه علیه کرونا واکسینه شده‌اند.

دکتر محمود کریمی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به انجام واکسیناسیون افراد بالای ۴۰ سال ساکن در مهمانشهر شهید ناصری ساوه اظهار کرد: با اجرای واکسیناسیون افاغنه تاکنون در مجموع ۵۳۶ دوز واکسن برای این افراد تزریق شد که از این تعداد ۴۳۰ دوز در نوبت اول و ۱۰۶ دوز نوبت دوم است که ۵۶.۵ درصد جمعیت این گروه سنی را شامل می‌شود.

وی افزود: همچنین واکسیناسیون مادران باردار نیز همزمان با واکسیناسیون مادران باردار ایرانی در مهمانشهر آغاز شد و تاکنون پنج نفر از مادران باردار واجد شرایط، علیه بیماری کرونا واکسینه شده‌اند. در ادامه نیز بیماران خاص و زمینه‌ای ۱۸ تا ۴۰ سال در اولویت واکسن قرار خواهند گرفت.

وی بیان کرد: کل جمعیت واجد شرایط دریافت واکسن ساکن در مهمانشهر ۲۸۷۸ نفر هستند که ۱۴.۹ درصد از کل این گروه در مهمانشهر حداقل یک دوز واکسن کرونا دریافت کرده‌اند.

دکتر کریمی در ادامه به برخی اقدامات انجام شده در راستای کنترل کرونا در مهمانشهر شهید ناصری اشاره کرد و گفت: پس از افزایش مجدد بروز موارد جدید بیماری کرونا در مردادماه، اقداماتی در راستای پیشگیری از کنترل بیماری در منطقه مهمانشهر شهید ناصری توسط معاونت بهداشتی انجام شد.

وی ادامه داد: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون تعداد ۵۴۸ مورد تست رپید و ۲۹۹ مورد تست PCR و در مجموع، ۸۴۷ مورد تست کرونا از افراد مشکوک و دارای علامت انجام شده که از این تعداد نتیجه تست ۸۴ نفر مثبت اعلام شد. همچنین با تجهیز نقاهتگاه مهمانشهر شهید ناصری با مشارکت فرمانداری، اداره امور اتباع، آموزش و پرورش و سپاه، در مردادماه ۳۸ نفر از کل افراد مثبت که شرایط قرنطینه در منزل نداشتند در محل نقاهتگاه بستری شدند.

دکتر کریمی بیان کرد: در این راستا تجهیزات فراوانی توسط کمیساریای عالی پناهندگان از جمله گیت ضدعفونی کننده ورودی درب بهداشت‌سرای مهمانشهر، دستگاه اکسیژن ساز، پالس اکسیمتر، ماسک و محلول ضدعفونی و... به جمعیت ساکن در این مهمانشهر اهدا شد.

وی به جلب حمایت شوراها و مولویان درخصوص رعایت پروتکل‌ها در مهمانشهر شهید ناصری اشاره کرد و گفت: با مشارکت ۱۵ نفر از رابطین سلامت که از ساکنین خود مهمانشهر هستند، با مراجعه به درب منازل و ۹۳۳ خانوار ساکن، آموزش و اطلاع رسانی چهره به چهره در زمینه ماندن در خانه و نکات پیشگیری از انتقال کرونا، اصول فاصله‌گذاری اجتماعی، ماسک زدن، ضدعفونی و بهداشت محیط، نکات تغذیه‌ای مهم در پیشگیری و کنترل بیماری، تاکید بر رعایت اصول قرنطینه و ترغیب به حضور افراد مبتلا به کرونا در نقاهتگاه، دریافت واکسن توسط افراد واجد شرایط و عدم تزریق واکسن در صورت داشتن علایم و...انجام شد.

معاون بهداشتی علوم پزشکی ساوه در ادامه پیگیری و انجام مداخلات لازم جهت کنترل چهار مورد عروسی در مهمانشهر، بازدید از کلیه اماکن تهیه و توزیع موادغذایی سطح مهمانشهر و تاکید بر لزوم استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، پیگیری رعایت پروتکل ها در وسایل حمل و نقل منطقه توسط کارشناسان بهداشت محیط، پایش میدانی از منازل مسکونی مهمانشهر در خصوص بررسی تهویه مطبوع منازل، ضدعفونی و گندزدایی روزانه نقاهتگاه و منازل بیماران کووید مثبت و توزیع ماسک و الکل و اطلاع رسانی از طریق بلندگوها در خصوص استفاده از ماسک و حفظ فاصله‌گذاری، را از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط معاونت بهداشتی علوم پزشکی ساوه اعلام کرد.

مهمانشهر شهید ناصری در ۳۰ کیلومتری شهر ساوه پذیرای ۵۶۸۶ نفر از اتباع افغانستانی است و به گفته وی کریمی، علیرغم طغیان سریع بیماری در مردادماه با اقدامات کنترلی معاونت بهداشتی و مساعدت و همیاری پرسنل بهداشت‌سرای مهمانشهر شهید ناصری و نیز مسئول مهمانشهر، بیماری در این مجموعه کنترل شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha