به گزارش ایسنا، این گروه که هشتگ اپل تو (#AppleToo) نام دارد، تا ۲۷ اوت حدود ۵۰۰ مورد از چنین روایتهایی را جمع کرده و اکنون انتشار آنها را در سایت "مدیوم" رسمی خود آغاز کرده است. شر اسکارت، مهندس امنیتی اپل و چهره این جنبش در سایت مدیوم نوشت: به دلیل این که خواندن روایتهای مذکور از نظر احساسی سنگین است، هر بار پنج روایت را به اشتراک خواهد گذاشت.
یکی از این داستانها مربوط به فروشنده سیاه پوست در انگلیس است که تلاش کرد حمایت روسای خود را برای جلوگیری از فراگیر شدن نژادپرستی در محل کار جلب کند. یک کارمند زن تعریف کرد چگونه از سوی یکی از اعضای تیم خود هدف آزار قرار گرفته اما مدیریت در این باره اقدامی نکرده است. یک روایت هم مربوط به کارمندی بود که هدف حمله فیزیکی یک مشتری قرار گرفته بود اما از حمایت مدیریت برخوردار نشده بود.
جنبش هشتگ اپل تو در توییتر اعلام کرد ۷۵ درصد این روایات موضوع مشترکی دارند که شامل نوعی تبعیض است.
اسکارلت در مصاحبه با پروتکل اظهار کرد: احساس می کند شرکت اپل باید مسئول شناخته شود زیرا مدیران این شرکت خود را مسئول نمی دانند. افراد می خواهند صدایشان شنیده شود و حس نمی کنند که صدایشان به گوش اپل می رسد. وی در ادامه افزود: بعضی از کارمندان که چند دهه در این غول فناوری سابقه حضور دارند، حس می کنند که مدیریت سابق بر این به حرف آنها گوش می کرد اما دیگر این طور نیست.
بر اساس گزارش انگجت، اپل در واکنش به خبر راه اندازی جنبش هشتگ اپل تو، در بیانیه ای اعلام کرد ما همه نگرانیها را جدی می گیریم و هنگامی که موضوعی مطرح می شود به تحقیق می پردازیم و بنا بر رعایت حریم خصوصی افراد، درباره مسائل مربوط به کارمند خاصی صحبت نمی کنیم.
انتهای پیام
نظرات