• یکشنبه / ۷ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۹:۴۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400060705258
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

بهره‌برداری از سردخانه ۳۰۰۰ تنی محصولات کشاورزی در جغتای

بهره‌برداری از سردخانه ۳۰۰۰ تنی محصولات کشاورزی در جغتای

ایسنا/خراسان رضوی فرماندار شهرستان جغتای گفت: از سردخانه محصولات کشاورزی جغتای به ظرفیت ۳۰۰۰ تن بهره‌برداری شد.

مرتضی محبی‌فر در حاشیه افتتاح این پروژه در جمع خبرنگاران بیان کرد: این مجتمع سردخانه‌ای با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال احداث و به بهره‌برداری رسید.

وی ادامه داد: با توجه به برنامه‌ریزی اولیه در زمان استفاده از تمام فضاهای مجتمع، روزانه بالغ بر ۱۵۰ نفر به صورت مستقیم و بیش از ۱۰۰۰ نفر غیرمستقیم به کارگیری می‌شوند.

محبی‌فر اظهار کرد: این سردخانه در ۱۰ غرفه که هر کدام در ظرفیت‌های مختلف ساخته شده، فضای لازم برای صادرات را نیز در اختیار دارد. همچنین ۷ سالن در ابعاد مختلف جهت سورت، بسته‌بندی و فرآوری محصولات کشاورزی، باغی و صنایع مرتبط در آن آماده شده است.

فرماندار شهرستان جغتای افزود: نزدیکی این مجموعه به راه‌آهن سراسری و جاده‌های اصلی مشهد، شاهرود، تهران مشهد، بجنورد، شمال و فرودگاه‌های سبزوار و مشهد زمینه برای صادرات محصولات کشاورزی نگهداری شده را فراهم می‌کند.

مدیرعامل سردخانه جدید جغتای نیز در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: سردخانه حلقه مفقود در توسعه کشاورزی است. در واقع سردخانه حلقه واسط تولید تا مصرف مواد غذایی و مهمترین رکن در ایجاد زیرساخت‌های توسعه کشاورزی است که افزایش درآمد و بهره‌برداری از سرمایه را در جغتای به دنبال دارد. همچنین ایجاد سردخانه باعث حفظ کیفیت محصول، تولید پایدار، تنظیم بازار مصرف، رونق صادرات و ایجاد تعادل عرضه و تقاضا در هر زمان از سال می‌شود.

مهدی جهانبانی گفت: تاثیر این سردخانه در جغتای از یک سو نسبت به محصولات تولیدی منطقه جهت فروش در سایر شهرستان‌ها و کشورها بوده و از سوی دیگر نیز نسبت به توزیع محصولات تولیدی سایر مناطق در شهرستان و روستاهای جغتای است.

وی اهداف و دلایل ساخت سردخانه در شهرستان جغتای را اینگونه تشریح کرد: علی‌رغم اینکه امکان ساخت و راه‌اندازی چنین مجموعه‌ای در شهرهای مشهد و تهران وجود داشت اما به دلیل علاقه بسیار به توسعه زادگاه خویش و با هدف ایجاد اشتغال پایدار و فرآوری، بسته‌بندی و برندسازی محصولات و مواد غذایی در مناطق محروم با اولویت حمایت از کشاورزان و باغداران خرد این سردخانه ۳۰۰۰ تنی را در این شهرستان احداث کردم.

جهانبانی با اشاره به اینکه برای صادرات محصولات کشاورزی باید سورت و بسته‌بندی در فضای پیش سرد و در کمترین زمان از روز برداشت صورت گیرد، گفت: از آنجایی که فاصله زمانی این مجتمع تا شهرستان‌های جوین، سبزوار، خوشاب، اسفراین و گرمه جاجرم کمتر از یک ساعت است، برای صادرات محصولات کشاورزی این شهرستان‌ها امکان استفاده از امکانات و ظرفیت این مجتمع وجود دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha