• یکشنبه / ۷ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۱:۵۶
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400060704817

معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

روزانه خدمات بستری موقت به ۲ هزار بیمار کرونا در فارس ارائه می‌شود

روزانه خدمات بستری موقت به ۲ هزار بیمار کرونا در فارس ارائه می‌شود

ایسنا/فارس به گفته معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، روزانه بیش از ۲۰۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در کلینیک‌های بستری موقت OPAT فارس خدمات درمانی دریافت می‌کنند.

اورنگ ایلامی یکشنبه ۷ شهریور در جمع خبرنگاران بیان کرد: کلینیک‌های بستری موقت OPAT به عنوان یک راه حل در موج پنجم کرونا، فشار بر بیمارستان‌ها و نیاز به بستری بیماران را کاهش داده است.

او افزود: با راه‌اندازی کلینیک سرپایی کرونا، بیمارانی که به بیمارستان مراجعه‌می کنند، پس از ارزیابی اولیه، در صورتی که نیاز به بستری شدن نداشته باشند، در کلینیک‌های سرپایی، اقدامات درمانی موردنیاز را دریافت می‌کنند.

ایلامی با اشاره به اینکه کلینیک‌های بستری موقت درمان بیماران کرونا در بیمارستان‌های شیراز و دیگر شهرهای فارس با توجه به ضرورت و شرایط هر شهر فعال شده است، گفت: این امر موجب شده بخش عمده‌ای از تعداد بستری‌ها در مراکز درمانی کاهش یابد و بهره‌ وری بهتری برای ظرفیت تخت‌ها ایجاد شود تا روند درمان کرونا بهبود و رضایتمندی بیشتری در بین بیماران ایجاد شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: برآورد ریالی کاهش هزینه این بیماران به واسطه عدم بستری در بیمارستان ها، نشان می دهد این اقدام در بهره وری منابع و اقتصاد درمان بیمارستانی نیز، موثر بوده است.

ایلامی از مردم خواست تا ضمن پایبندی مسئولانه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و حفظ فاصله فیزیکی با دیگران؛ مجموعه سلامت استان را در مسیر مقابله با کرونا همراهی کرده تا بتوان با غلبه بر این ویروس منحوس، فردای امیدبخشی را برای خود و عزیزانمان به ارمغان آوریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha