• یکشنبه / ۷ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۰:۵۸
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400060704738
  • خبرنگار : 71592

اتهام‌زنی متقابل مراکش و الجزایر در ادامه بحران میان دو کشور

اتهام‌زنی متقابل مراکش و الجزایر در ادامه بحران میان دو کشور

در ادامه تنش در روابط دو کشور، الجزایر و مراکش یکدیگر را به نقض حقوق بشر در منطقه صحرای غربی متهم کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، عمر هلال، نماینده دائم مراکش در سازمان ملل اعلام کرد، الجزایر و جبهه پولیساریو یکی از بدترین اشکال نقض حقوق بشر را در اردوگاه‌های تندوف مرتکب شده و کودکان را به خدمت نظامی می‌گیرند.

وی در اظهاراتی مقابل نشستی که سازمان ملل از ۲۵ تا ۲۷ اوت در جمهوری دومینیکن برگزار کرد، گفت، مساله‌ای وجود دارد که به طور خاص برای مراکش و در مجموع برای جامعه بین الملل اهمیت دارد و آن سربازگیری کودکان اردوگاه‌های تندوف است. الجزایر که مدعی است تنها ناظر بر مساله صحرای مراکش است اردوگاه‌هایی برای سربازگیری اجباری کودکان زیر ۱۰ سال دارد.

هلال ضمن ارائه ده‌ها تصویر گفت، این تصاویر متعلق به کودکانی هستند که در رژه‌ها و تمرینات نظامی داخل اردوگاه‌های تندوف سلاح به دست دارند.

وی در ادامه افزود، نماینده الجزایر مدعی است که هیچ مدرکی در این مورد وجود ندارد. اما تصاویر و حتی فیلم هایی در وب سایت‌های موسوم به "Polisario" آمده است که ده‌ها کودک را با لباس نظامی و حتی سینه برهنه در حال تمرین نشان می‌دهد. این تصاویر الجزایر را در تنگنای بزرگی قرار می‌دهد.

هلال گفت، برای الجزایر که عضو همه کنوانسیون‌ها، منشورها و اعلامیه‌های مربوط به حقوق کودک است، بسیار خطرناک است که به یک گروه مسلح اجازه دهد به کودکان عقیده جنگ و عملیات نظامی بیاموزند و بعد هم این کودکان به تیم کماندوهای قاتل تبدیل شوند.

در مقابل، سفیان میمونی، نماینده الجزایر در سازمان ملل با اشاره به نقض‌های خطرناک در حق ملت منطقه صحرای غربی از کمیته ویژه استعمارزدایی خواست از مردم این منطقه حفاظت کند.

وی خواست تمامی ابزارها برای تضمین حفظ حقوق سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ملت منطقه صحرای غربی به ویژه در سایه شیوع کرونا به کار گرفته شود.

میمونی گفت، این تاریخ طولانی از شکست روند صلح در صحرای غربی را می توان در این واقعیت خلاصه کرد که طرف درگیر از زمان شروع روند صلح، عناصر بسیار اصلی را یعنی حسن نیت و اراده سیاسی که بدون این دو عامل هیچ ابتکارعملی موفقیت آمیز نخواهد بود، ندارد.

وی گفت، علی رغم تحریف حقایق، ملت صحرای غربی برای تضمین استعمارزدایی از خاک خود از طریق برگزاری همه پرسی آزاد و معتبر تحت نظارت سازمان ملل آماده همکاری با این سازمان هستند.

میمونی تاکید کرد، الجزایر به حمایت از تلاش‌های دبیرکل سازمان ملل و اتحادیه آفریقا ادامه خواهد داد تا مذاکرات مستقیم میان مراکش و جبهه پولیساریو از سر گرفته شود و راه حل مثبتی برای ملت صحرای غربی در تعیین سرنوشت خود به دست آید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha