• شنبه / ۶ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۱:۵۲
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1400060603949
  • خبرنگار : 50182

در چهارمین جلسه بی نتیجه شورای شهر کرمانشاه مطرح شد:

دست‌های "پشت پرده‌ای" در کار نیست/ چرا "خشک و تر" شورا باید با هم بسوزند/ به مردم دروغ نگویید

دست‌های "پشت پرده‌ای" در کار نیست/ چرا "خشک و تر" شورا باید با هم بسوزند/ به مردم دروغ نگویید

ایسنا/کرمانشاه اعضای شورای شهر کرمانشاه امروز(ششم شهریور) برای چندمین بار جهت برگزاری انتخابات هیات رییسه دور هم جمع شدند، اما باز هم به دلیل غیبت سه عضو شورا این انتخابات برگزار نشد.

امروز برای چهارمین بار فرماندار کرمانشاه جهت برگزاری انتخابات هیات رئیسه شورای شهر کرمانشاه از اعضای شورا دعوت کرد، اما باز هم جلسه به دلیل غیبت سه عضو شورا به حد نصاب نرسید و انتخاباتی برگزار نشد.

به گزارش ایسنا، فضل الله رنجبر فرماندار کرمانشاه با انتقاد شدید از عدم برگزاری مکرر جلسات انتخابات هیات رئیسه شورا، گفت: این برای چهارمین بار است که از اعضای شورا برای تشکیل این جلسه و برگزاری انتخابات هیات رییسه دعوت می شود.

وی افزود: در جلسه امروز تنها شش عضو شورا حاضر شده اند و سه عضو دیگر (هاشم درویشی، سیداحسان احسانی و سیدمیثم موسوی اجاق) غیبت داشته اند.

رنجبر گفت: غیبت این اعضا درحالی است که هم کتبا از اعضا برای حضور در این جلسه دعوت کرده ایم، هم پیامک فرستاده ایم، هم تلفنی رایزنی کرده ایم و هم سایت ها و کانال ها خبر تشکیل جلسه را کار کرده اند.

فرماندار کرمانشاه با اشاره به تلاش بی وقفه برای برگزاری جلسات شورا گفت: حتی با توجه به ابتلای یک عضو شورا به کرونا، اعلام آمادگی کردیم شرایط حضور مجازی این عضو شورا را فراهم کنیم.

دست‌های "پشت پرده‌ای" وجود ندارد/ اختلاف 2 گروه اکثریت و اقلیت شورا مانع برگزاری انتخابات است

فرماندار کرمانشاه با اشاره به صحبت یکی از اعضای شورای شهر که دست های نامحرم و پشت پرده را مانع برگزاری جلسات شورا عنوان کرده بود، گفت: هیچ دست نامحرم و پشت پرده ای در کار نیست و همه چیز خیلی شفاف است. ما انتخاباتی را برگزار کردیم و یازده نفر انتخاب شدند، اما هیات مرکزی نظارت صلاحیت دو عضو منتخب را رد کرد.

وی افزود: پس از رد صلاحیت این دو منتخب، مصوبه ای ابلاغ شد مبنی بر اینکه از یک هفته تا یک ماه نسبت به تعیین تکلیف وضعیت این دو نفر فرصت داده شده است، در همین راستا طی رایزنی مسئولان استان در نهایت یک ماه در این زمینه فرصت داده شد.

وی افزود: همچنین بر اساس این مصوبه به فرماندار این اختیار داده شده که با 9 عضو شورا جلسه انتخابات هیات رییسه را برگزار کند.

رنجبر گفت: در راستای عهدی که با مردم داریم و برای اینکه کلانشهر یک میلیون نفری کرمانشاه بی سرپرست و بی خدمت نماند جلسات شورا را تشکیل دادیم و به هر طریق ممکن و سریع از اعضای شورا برای شرکت در جلسات دعوت کردیم.

وی افزود: کارهای مردم در کمیسیون های شورا مانده و از طرفی امورات شهر نیاز به تعیین شهردار یا سرپرست دارد و با توجه به وقفه ای هم که در انتهای کار شورای پنجم در تشکیل جلسات وجود داشت نیاز است که شورای ششم هرچه سریعتر کار خود را شروع کند.

رنجبر گفت: کجای قانون گفته برای انتخابات هیات رییسه باید هر یازده عضو شورا باشند. با دو سوم اعضا یعنی حضور حداقل هشت نفر هم می توان انتخابات هیات رییسه را برگزار کرد. همچنین با حضور هشت نفر می توان سرپرست شهرداری و یا حتی شهردار را تعیین کرد.

رنجبر گفت: چه قبول کنیم چه نکنیم، طبق قانون با پایان گرفتن کار شورای پنجم، کار شهردار کرمانشاه به پایان رسیده و آقای طلوعی دیگر شهردار کرمانشاه نیست و خدمت ایشان پایان یافته و باید سرپرست و شهردار جدید انتخاب شود.

کلانشهر یک میلیون نفری کرمانشاه نه شهردار دارد و نه سرپرست!

وی افزود: در حال حاضر کلانشهر یک میلیون نفری کرمانشاه نه شهردار دارد و نه سرپرست شهرداری و تعیین تکلیف این وضعیت بسته به انتخابات هیات رییسه شورای شهر است.

فرماندار کرمانشاه با بیان اینکه یک روز نبود شهردار یعنی وقفه در خدمات رسانی به شهر و شهروندان، گفت: قبول داریم معاونان شهرداری و شهرداران مناطق پای کار هستند، اما هیچ چیز جایگزین مدیریت اصلی نمی شود و بسیاری کارهای شهر نیازمند حضور شهردار است.

رنجبر با تاکید بر وجود اختلاف و دو دستگی میان اعضای شورای شهر گفت: چرا منکر می شویم، حقیقت و اصل مطلب این است که یک گروه اکثریت و یک گروه اقلیت در شورای شهر وجود دارد که اینها بر سر انتخاب رییس و نایب رییس اختلاف داشتند و با صحبت های فراوان در نهایت گروه اکثریت تا حدی کوتاه آمده اند و الان اختلاف سر عضویت دو نفر در شورای شهرستان است که اعضای اکثریت سر این موضوع دیگر کوتاه نیامدند.

فرماندار کرمانشاه تاکید کرد: نه دست پنهانی در کار است و نه بی تدبیری صورت گرفته، این اختلافات است که مانع برگزاری جلسات شده است.

رنجبر گفت: نگرانی ما از این است که بعد از این همه تاکید بر حضور یازده نفر، با حضور دو نفر باقی مانده، باز هم این چالش ها ادامه داشته و باز هم اختلاف گروه اکثریت و اقلیت باقی بماند و آن زمان چه کسی باید پاسخگوی مردم باشد.

فرماندار کرمانشاه با اشاره به ورود استاندار و دادستان کرمانشاه به موضوع شورای شهر کرمانشاه، گفت: شورای شهر موضوع مهمی است و از یک جایی باید جلوی این رویه غلط و سنتی که در هر جلسه تعدادی غایب شده و جلسه به رسمیت نمی رسد، گرفته شود.

وی افزود: بنده به عنوان فرماندار در این زمینه اختیار قانونی ندارم و به نظر می رسد در همان جلسه اول و دوم که جلسه به رسمیت نرسید، نهادهای مافوق باید ورود می کردند.

رنجبر گفت: تنها تکلیفم این است که گزارش این تخلفات را به هیات حل اختلاف ارجاع دهم و امیدوارم هرچه سریعتر در این زمینه رسیدگی شود.

قصور برخی اعضای شورا در عدم برگزاری انتخابات محرز است

به گزارش ایسنا، رنجبر در خصوص اینکه تشکیل این جلسات بی نتیجه تا کی ادامه می یابد، گفت: طبق قانون اگر عضو یا اعضایی شش جلسه متوالی یا 12 جلسه متناوب در جلسات حضور نیابند، پرونده آنها جهت سلب عضویت به هیات حل اختلاف ارجاع خواهد شد.

وی افزود:  اینجا مشکل ما عدم حضور نیست، مشکل قصور در تشکیل جلسات و قصور در برگزاری انتخابات هیات رییسه است و به نظر من نیاز به شش جلسه و 12 جلسه نیست و با همان یکی دو جلسه اول نهادهای نظارتی و هیات حل اختلاف باید ورود کنند.

وی گفت: گزارش این قصور و کوتاهی را به هیات حل اختلاف می دهم و اینکه چه رای صادر کنند، با آنهاست.

رنجبر ادامه داد: البته انحلال هیچ نهادی در کشور به صلاح نیست و ما هم خواهان این نیستیم، اما اگر وقفه و قصوری وجود دارد باید برخورد لازم صورت گیرد.

فرماندار کرمانشاه بار دیگر تاکید کرد: متاسفانه بر اساس خلاهای قانونی موجود فرماندار اختیاراتی که باید در این زمینه را ندارد، اما قانون در برخورد با متخلفان و کوتاهی و قصور صورت گرفته کاملا شفاف است.

وی افزود: از همین جا اعلام می کنم هر که رییس و نایب رییس شورا شود برای ما هیچ فرقی ندارد و ما به عنوان خدمتگزار مردم با آنها همکاری خواهیم داشت.

چرا باید "خشک و تر" شورا با هم بسوزند! / دادستان و استاندار با متخلفان برخورد کنند

سالار احمدزاده عضو شورای شهر کرمانشاه هم که در تمامی این جلسات حضور داشته با عصبانیت در خصوص طرح موضوع انحلال شورا از سوی خبرنگاران گفت: سوال من این است اگر در اداره ای برخی کارکنان تخلف کنند، آیا آن اداره را منحل می کنند یا تنها با متخلفان برخورد می شود.

وی افزود: اکثریت اعضای شورای شهر در تمام جلسات حضور داشته اند و تنها برخی اعضای غایب بوده اند. در این وضعیت چرا باید با همه برخورد شده و شورا منحل شود.

احمدزاده گفت: تقاضای ما این است که مسئولان اجرایی و نظارتی تنها با افراد متخلف برخورد کنند تا شورا بتواند به کار خود ادامه دهد.

وی افزود: مشکل ما این است که بحث نظر اکثریت در شورا پذیرفته نمی شود و این درحالی است که خود اعضا در بین کاندیداهای انتخابات شورای شهر با رای اکثریت بالا آمده اند، یعنی فردی راهی شورا شده که اکثریت رای دهندگان آن را قبول داشته اند و حال در انتخابات هیات رییسه چرا چنین پذیرشی را از سوی برخی اعضا شاهد نیستیم.

احمدزاده گفت: تا کی می خواهیم به مردم دروغ بگوییم. برخی از همین افراد عنوان کردند اگر اقلیت هم باشند فرقی ندارد و فقط برای خدمت آمده اند، اما چنین رفتاری را شاهد نیستیم.

این عضو شورای شهر کرمانشاه گفت: انتظار ما از استاندار و دادستان کرمانشاه این است که با متخلفان برخورد کنند.

احمدزاده گفت: کجای قانون آمده باید حتما یازده نفر باشند که جلسات تشکیل شود. با هشت نفر هم می توان انتخابات هیات رییسه را برگزار کرد.

وی افزود: در حال حاضر کار شهر لنگ مانده و از مسئولان می خواهیم ورود جدی به مسئله این تخلفات داشته باشند. صحبت اصلی ما این است که چرا این میان خشک و تر شورا باید با هم بسوزند.

علت عدم حضور برخی اعضا گله‌مندی‌های داخلی است، نه بی احترامی به قانون

کامبیز غلامی دیگر عضو شورای شهر کرمانشاه که در گروه اقلیت شورا قرار دارد، در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص عدم حضور سایر اعضای این گروه گفت: علت نیامدن این اعضا شاید گله مندی داخلی بین اعضا باشد و چیز دیگری نیست.

وی افزود: بعید می دانم کسی که نماینده مردم است بخواهد بی احترامی به مردم و قانون داشته باشد. نیامدن این دوستان مبنی بر اخلا در نظم و بی احترامی نیست.

غلامی گفت: در نهایت آنچه مسلم است همه اعضای شورای شهر مطیع قانون هستند و هرچه قانون بگوید، می پذیریم.

پوریا فخری عضو دیگر شورای شهر هم در این جلسه با تاکید بر لزوم ورود استاندار و دادستان کرمانشاه به موضوع تخلفات برخی اعضای شورای شهر گفت: ما شش نفر حاضر از دادستان کرمانشاه عاجزانه می خواهیم در این زمینه ورود کرده و برخورد قاطعی با متخلفان داشته باشد.

...این عدم برگزاری مکرر جلسه انتخابات هیات رئیسه در حالی است که دادستان کرمانشاه پیش از این نسبت به تسریع در برگزاری این انتخابات تاکید کرده بود و حال انتظار می رود پس از چهار جلسه ناموفق، مسئولان نظارتی و اجرایی استان ورود جدی تری به موضوع داشته و قاطعانه با این تخلفات برخورد کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha