• شنبه / ۶ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۱:۱۸
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1400060603902
  • خبرنگار : 50130

مدیرعامل شرکت گاز استان خبر داد:

اتصال ۷۹۲ واحد صنعتی به شبکه سراسری گاز طبیعی در کردستان

اتصال ۷۹۲ واحد صنعتی به شبکه سراسری گاز طبیعی در کردستان

ایسنا/کردستان مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: تاکنون ۷۹۲ واحد صنعتی مشمول مصوبه شورای اقتصاد در این استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند.

احمد فعله گری صبح امروز شنبه رونق صنعت را نشانه توسعه هر استان ذکر و اظهار کرد: با نگاه مثبت شرکت ملی گاز و برنامه ریزی های  انجام شده  به دو هزار و ۱۶۶ واحد صنعتی جزء و عمده، نیروگاه سیکل ترکیبی تولید برق در سنندج و ۵۲ جایگاه CNG گازرسانی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه یک هزار و ۶۰۰  واحد صنعتی استان مشمول قانون مصوبه شورای اقتصاد شدند، افزود: این تعداد واحد در مجموع سالانه مصرف کننده ۵۰ میلیون لیتر فرآورده های نفتی بودند که با گازدار شدن ۷۹۲ واحد صنعتی، در مصرف سالانه ۴۲ میلیون و ۴۰۰ هزار لیتر سوخت های مایع صرفه جویی می شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان افزود: در سال جاری برنامه ریزی های مدون و منظم صورت گرفته که تا پایان سال به ۲۵۰ واحد صنعتی و تولیدی استان گازرسانی انجام گیرد.

فعله گری ادامه داد: در شروع سال جدید و با تمام محدودیت ها ناشی از شیوع ویروس کرونا و با رعایت پروتکل های بهداشتی و با تلاش کارکنان و پیمانکاران اجرایی تا پایان مرداد ماه تعداد ۱۳۱ واحد صنعتی گازدار شدند.

وی با اشاره به اینکه در سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها با گازرسانی به ۲۵۰ واحد صنعتی ۸۴ درصد حجم جایگزینی گازطبیعی به جای سوخت های مایع محقق می شود،  خاطرنشان کرد: با تحقق این هدف گام های اساسی برای دستیابی به جهش تولید برداشته می شود و سالانه در مصرف چهارمیلیون لیتر سوخت های مایع صرفه جویی خواهد شد.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در پایان سخنانش بهره مندی واحدهای صنعتی از انرژی مطمئن و در دسترس  را موجب افزایش تولید و اشتغال زایی دائم ذکر کرد و یادآور شد: با پروژه هایی که در بخش گازرسانی به واحدهای صنعتی فعال است تا پایان سال چاری نعداد ۱۲۰ واحد دیگر به چرخه مصرف کنندگان گاز طبیعی می پیوندند.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha