• پنجشنبه / ۴ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۳:۱۳
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1400060402959
  • منبع : نمایندگی سمنان

دانشجویانی از 40دانشگاه کشور در پنجمین مدرسه تابستانی علوم پزشکی شاهرود

دانشجویانی از 40دانشگاه کشور در پنجمین مدرسه تابستانی علوم پزشکی شاهرود

ایسنا/سمنان سرپرست کمیته تحقیقات دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی شاهرود گفت: پنجمین مدرسه تابستانی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود میزبان ۴۷۶ دانشجو از حدود ۴۰ دانشگاه در سراسر کشور است.

دکتر مرضیه روحانی با اعلام این خبر اظهار کرد: پنجمین دوره مدرسه تابستانی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود به همت کمیته تحقیقات دانشجویی این دانشگاه از یکم تا دهم شهریور به صورت مجازی در حال برگزاری است. این مدرسه امسال در سطح کشوری برنامه‌ریزی شد و هم اکنون نیز شاهد حضور حدود ۵۰۰ استاد برجسته و دانشجوی علاقه‌مند به حوزه تحقیق و پژوهش است.

سرپرست کمیته تحقیقات دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از برگزاری این رویداد در سه سطح مقدماتی، پیشرفته و فناورانه خبر داد و افزود: در سطح مقدماتی یا پروپوزال نویسی دانشجویان طبق عناوینی که به آن ها داده می‌شود در گروه‌های پنج نفره همراه با یک لیدر به پیش می‌روند تا در نهایت یک پروپوزال را به ثبت برسانند.

وی دریافت نمره لازم در آزمون ورودی و سنجش مهارت پروپوزال نویسی را شرط ورود دانشجویان به سطح پیشرفته عنوان و تصریح کرد: در این سطح نیز تعدادی عنوان به همراه اطلاعات در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد تا با استفاده از آن‌ها بتوانند تا پایان دوره یک مقاله بنویسند و در نهایت به بهترین مقاله هم جایزه‌ای تعلق می‌گیرد.

سرپرست کمیته تحقیقات دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود درباره سطح فناورانه نیز یادآور شد: این سطح با ایده پردازی آغاز می‌شود و با یادگیری چگونگی ثبت اختراع توسط دانشجو به پایان می‌رسد.

روحانی با اشاره به نام‌نویسی ۴۷۶ دانشجو در این رویداد پژوهشی اظهار کرد: از این تعداد ۲۴۸ نفر در بخش مقدماتی، ۱۶۸ نفر در بخش پیشرفته و ۶۰ نفر در بخش فناورانه حضور دارند.

وی با بیان اینکه شرکت کنندگان این دوره را دانشجویان رشته‌های مختلف در مقاطع گوناگون از حدود ۴۰ دانشگاه از سراسر کشور تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: تلاش برگزارکنندگان بر این بود که از بهترین اساتید برای آموزش دعوت شود و کارگاه‌ها هم به گونه‌ای برنامه ریزی شد تا دانشجویان بتوانند به صورت کاربردی آموزش‌ها را در بستر پژوهش پیاده کنند.

سرپرست کمیته تحقیقات دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ، تحقیق را یک مجاهدت علمی مستمر برشمرد و گفت: عظمت دانش نه در یادگیری بلکه در پژوهش است بنابراین در محورهای یاد شده با دانشجویان را همراهی می‌کنیم تا آن‌ها را به اهداف پژوهشی که در سر دارند نزدیک کنیم.

روحانی ادامه داد: این دوره ۱۰ روزه به صورت رایگان برگزار می‌شود چرا که پژوهش را هزینه نمی‌دانیم و معتقدیم این اصل مهم یک نوع سرمایه است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha