• چهارشنبه / ۳ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۲:۴۹
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400060302227
  • خبرنگار : 50165

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان:

اهداف تجاری زنجان و ارمنستان احصا شده است

اهداف تجاری زنجان و ارمنستان احصا شده است

ایسنا/زنجان رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان گفت: اهداف تجاری زنجان و ارمنستان احصا شده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط‌عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی زنجان، جلسه مشترک رئیس اتاق بازرگانی زنجان با سفیر ایران در ارمنستان، برای گسترش روابط تجاری و سفر هیئت تجاری استان زنجان به این کشور، ظهر دیروز (دوم شهریورماه) برگزار شد.

علی یگانه‌فرد در این جلسه با بیان اینکه برنامه سفر هیئت تجاری استان زنجان به ارمنستان از سال گذشته برنامه‌ریزی و پیگیری شده است، اظهار کرد: به همت اتاق بازرگانی زنجان، نقشه راه صادراتی استان سال گذشته تدوین و کشورهای هدف صادراتی و نیز پتانسیل کالایی و صادراتی استان در این نقشه در زمینه‌های مختلفی دیده و احصا شده است.

وی با بیان اینکه در نقشه راه تجارت خارجی زمینه‌های همکاری با ارمنستان نیز به عنوان اهداف تجارتی استان احصا شده است، افزود: بدین جهت یک دیدار سال گذشته در تهران با سفیر ارمنستان برگزار و امسال نیز سفیر با سفر به استان زنجان، دیدارهای کاری با استاندار و فعالان اقتصادی استان، پیگیری مشکلات صادرکنندگان به ارمنستان و بازدید از برخی ظرفیت‌های همکاری استان داشته است.

این مسئول ادامه داد: در راستای توسعه ارتباطات تجاری، پیگیری حضور هیئت‌های بازرگانی از دو طرف مورد اهتمام خواهد بود. برنامه‌های سفر هیئت تجاری استان زنجان به ارمنستان برنامه‌ریزی و مشخص شده که از آن جمله بازدید از منطقه آزاد مقری، دیدار با مسئولان سفارت ایران در ایروان، جلسه با مسئولان وزارت اقتصاد ارمنستان و بازدید از مراکز تولیدی و صنعتی این کشور، پارک‌های علم و فناوری و دیدار با ایرانیان مقیم ارمنستان برای استفاده از تجارب کاری و ... است.

یگانه‌فرد با بیان اینکه اطلاعات کاملی از کشور ارمنستان جمع‌آوری و در اختیار هیئت تجاری استان زنجان برای آشنایی هرچه بیشتر با ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های همکاری تجاری اقتصادی با این کشور قرار خواهد گرفت، تصریح کرد: کلیپ ظرفیت‌های استان زنجان به زبان انگلیسی نیز در اتاق بازرگانی زنجان تهیه شده تا بهره‌برداری لازم در جلسات کاری بین دو طرف نیز صورت گیرد. استان زنجان به عنوان بزرگ‌ترین مرکز نمایشگاهی در شمال‌غرب ایران، ظرفیت مناسبی داشته و این آمادگی وجود دارد تا در برگزاری نمایشگاه‌های مشترک در دو کشور نیز تفاهم لازم برای عملیاتی کردن آن صورت پذیرد.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان با تاکید بر اینکه عملیاتی شدن زمینه‌های همکاری و کسب نتیجه از اقدامات و برنامه‌ها به جد از سوی اتاق بازرگانی زنجان پیگیری می‌شود، خاطرنشان کرد: حضور هیئت تجاری استان زنجان در ارمنستان نیز برای بهره‌مندی فعالان اقتصادی و رشد و توسعه اقتصادی استان زنجان است.

در ادامه این جلسه، سفیر ایران در ایروان نیز با تاکید بر اینکه برنامه‌های در نظر گرفته شده هیئت تجاری زنجان از سوی اتاق بازرگانی مفید و مطلوب بوده و می‌تواند مثمرثمر باشد، اظهار کرد: بازدید از استان همجوار و مرزی ارمنستان با ایران نیز می‌تواند از برنامه‌های این هیئت باشد.

عباس بدخشان‌ظهوری با اشاره به اینکه ارمنستان کشوری حاصل‌خیز، کوهستانی و پرآب است که همین مهم زمینه کار مشترک در بخش مرتع‌داری، دامپروری، کشاورزی و شیلات را فراهم کرده است، گفت: بازار کشور ارمنستان بازاری رقابتی است و در عین حال جدا از ظرفیت‌های بازار این کشور، دروازه ورود به بازار ۲۰۰ میلیون نفری اوراسیا و پلی به جهان خارج است.

وی افزود: ارمنستان با ایران دارای روابط دیرینه تاریخی و ۳۰۰۰ ساله بوده و همواره در همکاری‌های سیاسی و اقتصادی و ...، همکاری مطلوبی با ایران داشته و ارامنه زیادی در ایران زندگی می‌کنند که همه به خوشنامی معرف هستند. چنانچه حضور در بازارهای تجاری این کشور با نقشه راه و متفاوت باشد، نتایج کار مطلوب خواهد بود؛ چراکه همه شرایط لازم برای حضور ایران در بازار ارمنستان مهیا شده است.

این مسئول با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه‌های تجاری مشترک در سطح مطلوب و معرفی محصولات تولیدی ایران می‌تواند زمینه خوبی را برای همکاری‌های تجاری در آینده فراهم کند، ادامه داد: متاسفانه هنوز به نحو شایسته‌ای محصولات و ظرفیت‌های تولیدی ایران به بسیاری از کشورها از جمله ارمنستان معرفی نشده است.

بدخشان‌ظهوری با تاکید بر اینکه بدون شک باید ظرفیت‌های همکاری استان زنجان و کشور ارمنستان احصا و متناسب‌سازی شود، خاطرنشان کرد: تولید مشترک دو طرف یکی از موضوعات مهم همکاری می‌تواند قلمداد شود؛ همچنین فراهم‌سازی زمینه حضور و سرمایه‌گذاری ارامنه در استان زنجان به صورت مشترک نیز می‌تواند نتایج مطلوبی را در پی داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha