• چهارشنبه / ۳ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۱:۲۱
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400060302105
  • منبع : نمایندگی اردبیل

استاندار اردبیل:

مرکزیت منطقه آزاد تجاری استان اردبیل، بیله‌سوار پیشنهاد شده است

مرکزیت منطقه آزاد تجاری استان اردبیل، بیله‌سوار پیشنهاد شده است

ایسنا/اردبیل استاندار اردبیل گفت: مرکزیت منطقه آزاد تجاری، صنعتی استان اردبیل شهرستان مرزی بیله‌سوار اعلام شده است.

اکبر بهنام‌جو سوم شهریور ماه در جریان بازدید از زیرساخت‌های منطقه ویژه اقتصادی نمین اظهار کرد: فرآیند طولانی در تصویب منطقه آزاد بعد از ارائه لایحه دولت به مجلس و کش و قوس فراوان در شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام سپری شده و در نهایت مجمع به انتخاب یک نقطه برای راه‌اندازی منطقه آزاد رأی داده است.

وی تصریح کرد: بر اساس رأی مجمع از چهار محدوده‌ای که پیش از این تعریف شده بود، شهرستان بیله‌سوار به دلیل داشتن گمرک و سایر زیرساخت‌ها به عنوان مرکزیت این منطقه تعیین شده و قطعا افزایش محدوده را در سال‌های آینده شاهد خواهیم بود.

استاندار اردبیل گفت: امیدواریم با راه‌اندازی منطقه آزاد تجاری به مرکزیت بیله‌سوار سایر مناطق استان نیز از مزایای آن استفاده کرده و به مانند سایر مناطق آزاد کشور، شهرهای دیگر استان نیز با افزایش سطح به این مجموعه بپیوندند.

بهنام‌جو افزود: به زودی کار طراحی و اجرای منطقه آزاد بر اساس نقشه پیشنهادی آغاز می‌شود و در آینده بیشترین فضا و امکانات توسعه‌ای با توجه به مزایای منطقه آزاد در سطح استان به وجود می‌آید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در منطقه ویژه اقتصادی نمین نیز سعی کردیم تمامی زیرساخت‌ها را با همکاری ادارات و نهادهای مختلف فراهم کنیم که بحث آسفالت معابر و محدوده منطقه ویژه اقتصادی نمین، راه‌اندازی ساختمان گمرک و آتش‌نشانی و سایر تجهیزات در این منطقه در دستور کار قرار گرفته است.

بهنام‌جو اضافه کرد: با ایجاد همه زیرساخت‌ها اعم از آب، برق، گاز، امکانات ارتباطی و افزایش محدوده با همکاری شرکت شاهد امیدواریم راه‌اندازی واحدهای صنعتی متعدد را در این منطقه شاهد باشیم.

استاندار اردبیل نمونه این واحد صنعتی را کارخانه کریستال و شیشه در منطقه ویژه اقتصادی نمین برشمرد و بیان کرد: تا پایان امسال ظرفیت اشتغال صدها نفر در این منطقه به وجود می‌آید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha