• سه‌شنبه / ۲ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۰:۴۱
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1400060201185
  • خبرنگار : 50130

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان خبرداد:

آموزش تخصصی اولیاء ۳۱ هزار دانش آموز پایه اول کردستان

آموزش تخصصی اولیاء ۳۱ هزار دانش آموز پایه اول کردستان

ایسنا/کردستان معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان در آستانه بازگشایی مدارس، از آموزش تخصصی ۳۱ هزار نفر از اولیای دانش آموزان پایه اول استان خبر داد .

صدیقه عبداللهی در گفت و گو با ایسنا در آستانه بازگشایی مدارس و شروع سال تحصیلی جدید، با اشاره به نقش والدین و خانواده در رشد شخصیت کودکان و اعتلای فرهنگ جامعه گفت: نقش والدین در تعلیم و تربیت اثربخش به همان اندازه مهم و حساس است که معلم در کلاس و مدرسه نقش آفرینی می کند و از آنجایی که اولین سال تحصیلی کودک، سالی پر اهمیت و سرنوشت ساز است، بنابراین نقش محوری والدین در خانه، میزان موفقیت کودک را در این پایه تحصیلی حساس تر می کند تاجایی که والدین را به تلاش و مشارکت وا می دارد.

از این رو والدین برای به ثمر نشاندن این تلاش، نیازمند اطلاعات کلیدی و تخصصی هستند تا از این طریق بهتر بتوانند به وظایف خویش عمل کنند.

وی ادامه داد: بر این اساس آموزش و پرورش استان کردستان طرح آموزش اولیاء دانش آموزان پایه اول استان را از اولویت فعالیت های خود قرار داده است تا زمینه همکاری و مشارکت اولیا با مدرسه، را به عنوان یکی از ارکان مهم تعلیم و تربیت  فراهم کند.

صدیقه عبدالهی در ادامه گفت: ورود به مدرسه به عنوان اولین تجربه فعالیت  آموزشی و تربیتی رسمی کودکان پایه اولی است و ارائه خدمات مناسب به کودکان وابسته به عناصر مهم و کلیدی مرتبط با امر تعلیم و تربیت از جمله نقش استراتژیک والدین در چرخه یادگیری و تربیت است، لذا لازم است والدین باتوجه به رویکردهای جدید در آموزش و پرورش دوره ابتدایی در جهت رشد همه جانبه فرزندان شان در ابعاد مختلف روحی، فردی و اجتماعی، علمی و ذهنی در مثلث یادگیری به عنوان یک ضلع موثر و نقش آفرین در راستای تثبیت یادگیری و تبدیل آن به رفتارهای سازنده عمل کنند.

وی خاطرنشان کرد: با عنایت به اهمیت بسیار زیاد این موضوع، معاونت آموزش ابتدایی استان کردستان در راستای ماموریت و وظایف خود، مبنی بر فراهم کردن زمینه همگرایی و همسویی خانه و مدرسه جهت ورود دانش آموزان به جریان تعلیم و تربیت رسمی، اقدام به تهیه محتوای آموزشی مناسب کرده که این محتوا باید در اختیار اولیای محترم پایه اول قرار گیرد و در این راستا از اولیای محترم درخواست می شود که این مطالب را با دقت مطالعه کرده و با اهداف، رویکردها و انتظارات آشنا شده تا زمینه تعلیم و تربیت کودک پایه اول در تامین پیش نیاز های ورود کودک به مدرسه فراهم شود.

عبداللهی ابراز امیدواری کرد: دستگاه تعلیم و تربیت استان با همدلی و همراهی خانواده های محترم بتواند ضمن تامین سلامت دانش آموزان با ارائه آموزش های کیفی در راه اعتلای اهداف والای نظام تعلیم و تربیت گام های مهم و اساسی بردارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha