• سه‌شنبه / ۲ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۰:۱۸
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400060201158
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

یکی از پیشگامان انقلاب اسلامی در اصفهان:

هفته دولت نماد اقتدار ملت ایران است

هفته دولت نماد اقتدار ملت ایران است

ایسنا/اصفهان یکی از پیشگامان انقلاب اسلامی در اصفهان گفت: هفته دولت بهترین فرصت است تا دولتمردان گزارش کار خود را با شفافیت در اختیار مردم و افکار عمومی قرار دهند.

احمد سالک در گفت و گو با ایسنا درباره روز دوم شهریور و آغاز هفته دولت، اظهار کرد: امام خمینی(ره) زمانی که مقام معظم رهبری رئیس جمهور بودند و گزارش عملکرد خود را به همراه هیات دولت به امام راحل دادند امام خمینی(ره) فرمودند " گزارش کار خود را در اختیار مردم بگذارید تا مردم در جریان زحمات و تلاش شما قرار گیرند".

وی افزود: هفته دولت فرصتی برای دولت و وزرای مربوطه است که عملکرد سالیانه خود را در زمینه‌های مختلف و تخصصی آن وزارتخانه به مردم معرفی کنند. این فرصت چند خاصیت دارد؛ در وهله اول میزان اطلاعات مردم را نسبت به عملکرد دولتمردان افزایش می‌دهد. همچنین میزان خودکفایی کشور در عرصه‌های مختلف به مردم معرفی می‌شود و از همه مهمتر اینکه دشمنان ایران اسلامی را مایوس می‌کند و به آنان می‌فهماند که ایران در شرایط تحریمی معطل نمانده و رشد کرده است.

این نماینده سابق مجلس با بیان اینکه هفته دولت نماد اقتدار ملت ایران است به شرط اینکه با واقعیت‌های موجود این اقتدار منعکس شود، گفت: یکی دیگر از فرصت‌های هفته دولت این است که قدرت رقابت داخلی و خارجی به مردم معرفی شود. بنابراین ابعاد مختلف خدمات دولت و پیشرفت یک ساله کشور در این هفته به مردم معرفی می شود که جا دارد به این مهم توجه شود.

سالک ادامه داد: بنده زمان ریاست جمهوری شهید رجایی فرمانده کل بسیج کشور بودم و در آن زمان بخشی از پیشرفت‌ها و فعالیت‌های بسیج را برای مردم از طریق رسانه‌ها و تلویزیون بیان می‌کردیم.

این پیشگام انقلاب اسلامی در اصفهان، تصریح کرد: شهیدان رجایی و باهنر انسان‌های مخلص و شفاف با مردم بودند و هیچ چیز پنهانی نداشتند و عملکرد خود را هرچه بود بدون هیچ دخل و تصرفی و با شفافیت کامل برای مردم بیان می‌کردند. نکته مهم اعتماد مردم به این دو شهید بود چراکه اعتماد مردم به دستگاه دولت سرمایه اصلی قوه مجریه است و نباید این اعتماد ضربه بخورد.

۸ شهریور سال ۱۳۶۰ محمد علی رجایی و محمدجواد باهنر در انفجار تروریستی دفتر نخست وزیری به شهادت رسیدند. به همین دلیل از دوم تا هشتم شهریور به عنوان هفته دولت نام گذاری شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha