• یکشنبه / ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ / ۲۰:۳۵
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400053121773
  • منبع : نمایندگی اردبیل

معاون استاندار اردبیل:

ممنوعیت تردد تا پنجم شهریور پابرجاست/ممنوعیت فعالیت هفت گروه صنفی در اردبیل

ممنوعیت تردد تا پنجم شهریور پابرجاست/ممنوعیت فعالیت هفت گروه صنفی در اردبیل

ایسنا/اردبیل معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل گفت: ممنوعیت تردد خودروها در محورهای مواصلاتی خارج از استان و تردد شبانه خودروها در شهرها تا پنجم شهریورماه در استان اردبیل پابرجاست.

بهروز ندایی روز یکشنبه 31 مرداد ماه در جلسه ستاد مقابله با بیماری کرونا در اردبیل اظهار کرد: تا پنجم شهریورماه ممنوعیت ورود و خروج خودروهای بومی و غیربومی مورد توجه قرار می‌گیرد تا از انجام سفرها به داخل استان و خروج هم استانی‌ها از محدوده استان جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط قرمز کرونایی در استان،‌ تردد شبانه از ساعت 22 شب تا چهار صبح پابرجاست و در شهرها رانندگان متخلف با جریمه 200 هزار تومانی پلیس روبه‌رو می‌شوند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل به پایان تعطیلات ادارات از 31 مردادماه اشاره کرد و گفت: ادارات به مانند روال قبلی از ساعت 7:30 صبح تا 13 ظهر فعال خواهند بود و فعالیت ادارات در شهرهای با یک سوم پرسنل و شهرهای با رنگ نارنجی با یک دوم پرسنل انجام شده و به مردم ارائه خدمات عمدتا به صورت غیرحضوری به انجام می‌رسد.

ندایی در مورد محدودیت‌های فعالیت اصناف و مشاغل نیز افزود: به غیر از هفت گروه شغلی، مابقی صنوف از امروز فعالیتشان مجاز خواهد بود به شرط آن که پروتکل‌های بهداشتی را در فعالیت‌های خود رعایت کنند.

وی ممنوعیت فعالیت صنوف نمایشگاه‌داران، شهر بازی‌ها، استخرهای سرپوشیده، سالن‌های بدنسازی، سالن‌های سینما و تئاتر و همچنین تالارهای پذیرایی، پاساژهای عمومی و بازارهای سرپوشیده را یادآور شد و خاطر نشان کرد: رستوران‌ها نیز به صورت بیرون‌بر می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند.

ندایی در مورد حضور برخی از مسافران در داخل شهر اردبیل اضافه کرد: تعدادی از مسافران با اتوبوس و هواپیما مسافرت کردند ولی مسافرانی که با خودرو تردد کردند و در داخل شهر هستند با جریمه یک میلیون تومانی پلیس روبه‌رو می‌شوند.

وی به وضعیت بحرانی کرونا در استان اشاره کرد و ادامه داد: از هموطنان انتظار داریم بدون ماسک به بیرون از منزل نیایند و در ترددها نیز نهایت دقت را داشته باشند تا از حضور در تجمعات جلوگیری شده و دورهمی‌ها به حداقل برسد.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان اردبیل به ویژگی‌های دلتا کرونا و انتقال سریع این ویروس اشاره کرد و گفت: عملیات واکسیناسیون نیز در استان با قوت و شدت در مراکز تجمیعی و همچنین پایگاه‌های بهداشتی و سلامت در حال انجام است به گونه‌ای که در شهرها گروه سنی 1350 به بالا و در روستاها متولدین 1360 به بالا می‌توانند برای واکسیناسیون مراجعه کنند.

ندایی افزود: تاکنون 330 هزار و 880 دوز واکسن در استان توزیع شده که 266 هزار دوز آن مرحله اول و 62 هزار دوز در مرحله دوم به گروه‌های سنی تزریق شده است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل با بیان اینکه هیچ مشکلی در تزریق واکسن در سطح استان وجود ندارد، تصریح کرد: امیدواریم تا پایان مهرماه مجموع واکسیناسیون در سطح استان را به بیش از 60 درصد جمعیت واجد شرایط برسانیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha