رضا جمالی اظهار کرد: واحد رسیدگی به شکایات سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر و ادارات تابعه در چهار ماه اول امسال به هزار و ۳۰۱ فقره شکایت درباره کالا و خدمات رسیدگی کرد که تعداد ۳۸۰ فقره منجر به کشف تخلف و تنظیم گزارش بازرسی شد.
وی ادامه داد: در ۷۱۷ شکایت نیز، فرد مورد نظر متخلف شناخته نشد و تعداد ۱۰۲ فقره شکایت نیز منجر به جلب رضایت شاکیان شد.
معاون سازمان صمت بوشهر تصریح کرد: بررسیها نشان میدهد که بیشترین شکایتها در حوزه کالا مربوط به انواع نان، مرغ گرم، میوه و سبزی، پوشاک، موبایل، سیمان، و در حوزه خدمات مربوط به تعمیرات خودروی سبک، آرایشگاهها، تعمیر لوازم برقی و خانگی، مشاورین املاک و نصب آسانسور بوده است.
جمالی بیان کرد: بیشترین تخلفهای کشف شده شامل گرانفروشی، تقلب، زیان، رعایت نکردن شیوهنامههای بهداشتی، کم فروشی، انجام ندادن تعهدات و همچنین رعایت نکردن ساعات کاری (در صنف نانوایان) بوده است.
به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی سازمان صمت بوشهر، وی از شهروندان درخواست کرد: در صورت مشاهده هر گونه تخلف صنفی موارد را از طریق سامانه ۱۲۴ گزارش کنند.
انتهای پیام
نظرات