• شنبه / ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۵:۵۴
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1400053020763
  • منبع : نمایندگی سمنان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان عنوان کرد:

تقویت انگیزه کادر درمان با تغییر وضعیت استخدامی و پرداخت مطالبات

تقویت انگیزه کادر درمان با تغییر وضعیت استخدامی و پرداخت مطالبات

ایسنا/سمنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان معتقد است که تغییر وضعیت استخدامی و قرارداد نیروهای قراردادی و شرکتی بخش درمان و پرداخت مطالبات کادر درمان نقش مهمی در ایجاد انگیزه در بین مدافعان سلامت در مقابله با همه گیری کروناویروس داشته است.

دکتر نوید دانائی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: امروزه هر چند با رشد روزافزون فن‌آوری در بسیاری از حوزه ها و مشاغل،تاحدودی از زمینه نقش نیروی انسانی کاهش‌یافته و وسیله جای نیروی انسانی را گرفته است، اما در بعضی از بخش ها همانند حوزه های مختلف سلامت، نقش نیروی انسانی کارآمد و توجه به این موهبت مهم در پیشبرد اهداف سازمانی در رأس امور و بسیار تأثیرگذار است، اما برای پیشبرد طرح‌ها و برنامه‌های سازمانی توجه به نیروی انسانی کارآمد اجتناب‌ناپذیر است. 

وی با بیان اینکه افزایش بهره‌وری سازمان‌ها و توسعه روزافزون آن‌ها، مستلزم رشد و بهره‌وری کارکنان و نیز تقویت نیروی انگیزش آنان است افزود: برخی اندیشمندان دانش مدیریت، از انگیزش به‌عنوان موتور محرک یا نیروی پیش‌برنده انسان، یادکرده‌اند، لذا رضایت شغلی، علاقه و وفاداری به سازمان و بالندگی کارکنان منوط به ایجاد محیطی است که مدیران‌متولی و مسئول آن هستند. شناسایی عوامل ایجاد رضایت و دلایل نارضایتی کارکنان و نیز ارزیابی رضایت شغلی آنان به‌عنوان اقدامی کلیدی درجهت اهداف یادشده، نقشی بسزا و چشمگیر دارد و بر این نکته باور داریم؛ تقویت نیروی انسانی کارآمد، رمز موفقیت دستگاه های اجرایی خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با اشاره به اینکه موفقیت سازمان‌ها تا حد زیادی به روحیه، تلاش، انگیزش و رضایت سرمایه انسانی آن‌ها بستگی دارد، بیان کرد: کارایی و اثربخشی سازمان‌ها با کارایی و اثربخشی نیروی انسانی آن‌ها وابستگی مستقیمی دارد و در این دانشگاه تلاش شده است که در تمامی حیطه ها رضایتمندی همکاران را اولویتی مهم در جهت رشد دستگاه در نظر گرفته شده و در بضاعت و توان خود، به این اصل مهم مقید بوده است.

دکتر دانائی خاطرنشان کرد: پس از بروز و شیوع ویروس کرونا و افزایش چندین برابری میزان فشار کاری بر پیکره حوزه سلامت در دانشگاه، بر آن شدیم به صورت منظم و در فواصل کوتاهتر در کنار همکاران گرامی در خط مقدم مبارزه در حوزه های مختلف بهداشت، درمان، آموزش، پژوهش و... حاضر شده و به دور از مسائل مادی، با قدردانی از این زحمات ایثارگونه، انگیزه را در بین همکاران حفظ و ارتقاء داده و بتوانیم با توانی بیشتر در این راه سخت قدم برداریم.

وی افزود: در کنار تقویت مسائل روحی و روانی در بین همکاران، ایجاد انگیزه های مناسب مالی و پرداخت مطالبات همکاران و همچنین تغییر وضعیت استخدامی در بین همکاران قراردادی و شرکتی نقش مهمی در تقویت انگیزش در بین همکاران داشته است. خوشبختانه جذب و استخدام تعداد نسبتاً مناسب در طول یک سال اخیر و همچنین کاهش میزان مطالبات همکاران به کمترین میزان آن در چند سال اخیر، از دیگر اقدامات دانشگاه بوده است که علیرغم این اتفاقات خوب، همچنان بر تقویت و رشد این اقدامات اصرار و پیگیر بوده تا بتوانیم با زحمات تمامی مدیران پرتلاش، گام های بیشتر و موثرتری در این رضایتمندی ها برداشته شود و بتوانیم گوشه ای از زحمات همکاران گرامی را جبران کرده باشیم.

دکتر دانائی در پایان با قدردانی از تلاش های خستگی ناپذیر و شبانه روزی تمامی همکاران گرامی در مجموعه های مختلف تحت پوشش این دانشگاه، گفت: امیدواریم در کنار یکدیگر در محیطی آرام و بدون دغدغه در راستای خدمت به هموطنان گرامی و اعتلای بیش از پیش نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گام برداریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha