• دوشنبه / ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۴:۵۷
  • دسته‌بندی: تهران
  • کد خبر: 1400052518083
  • خبرنگار : 50291

فرماندار قرچک:

ظرفیت بالقوه سمن‌ها در کاهش بحران‌های اجتماعی بی‌بدیل و یاری‌رسان است

ظرفیت بالقوه سمن‌ها در کاهش بحران‌های اجتماعی بی‌بدیل و یاری‌رسان است

ایسنا/تهران فرماندار شهرستان قرچک ظرفیت بالقوه سازمان‌های مردم‌نهاد در کاهش بحران‌های اجتماعی را بی‌بدیل و یاری‌رسان دانست و از نقش سمن‌ها در ایام شیوع کرونا تقدیر کرد.

بهمن خطیبی در گفتگو با خبرنگار ایسنا بیان کرد: سازمان‌های مردم‌نهاد(سَمَن‎ها) در حدود ۱۸ ماه پاندمی کرونا کم‌تر دیده شدند ، درحالی‌که می‌شد به‌ خصوص در زمینه اطلاع‌رسانی ، پیشگیری و مقابله با این بیماری از آنان استفاده‌های کافی و لازم برد.

وی ادامه داد: ظرفیت بالقوه سمن‌ها در کاهش بحران‌های اجتماعی و هم‌چنین تشویق مردم به مشارکت حداکثری برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و انتقال تصمیم‌گیری‌ها و سیاست‌گذاری‌های دولت و ستاد ملی کرونا به اقشار مختلف جامعه بی‌بدیل و یاری‌رسان است.

نماینده عالی دولت در شهرستان قرچک عنوان کرد: برخی از سازمان‌های مردم‌ نهاد به‌صورت داوطلبانه ، برنامه‌ها و آموزش‌هایی در حوزه بهداشت و درمان برای اقشار آسیب‌پذیر ترتیب داده‌اند که جای تقدیر دارد اما همچنان جای خالی آنان در مقابله جدی با این بیماری منحوس، حس می‌شود.

خطیبی اظهار کرد: سمن‌ها با مشارکت در آموزش، به فرهنگ‌سازی جامعه، توانمندسازی مردم و شفاف‌سازی اموری مثل ضرورت واکسیناسیون، مسئولیت اجتماعی، بهداشت فردی و محیطی کمک می‌کنند که این اقدام‌ها می‌تواند مانند سپری در برابر معضلات اقتصادی، روان‌شناختی، اجتماعی، کاهش ارتباط‌های اجتماعی ناشی از کرونا و... از جامعه محافظت ‌کند.

فرماندار قرچک خاطر نشان کرد: نقش سازمان‌های مردم‌نهاد در حل مشکلات مختلف جامعه اعم از اعتیاد، امور زیست‌محیطی، توانمندسازی خانواده‌های مستعد ولی محروم، بانوان و... برای کاهش آسیب‌های اجتماعی به‌شدت مؤثر و ماندگار است؛ چراکه دخیل کردن مردم در تصمیم‌گیری‌ها و اجرای طرح‌ها و برنامه‌های مهم دولت، با واسطه سمن‌ها شکل می‌گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha