• دوشنبه / ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۲:۵۸
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1400052517950
  • خبرنگار : 50212

دسته‌روی در ایام عاشورا و تاسوعا در ساوه ممنوع شد

دسته‌روی در ایام عاشورا و تاسوعا در ساوه ممنوع شد

ایسنا/مرکزی امام جمعه ساوه گفت: برگزاری آئین‌های عزاداری در ماه محرم باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و در فضای باز انجام شود و دسته‌روی در ایام عاشورا و تاسوعا در این شهرستان ممنوع است.

حجت‌الاسلام سیدابراهیم حسینی دوشنبه ۲۵ مردادماه در  جلسه قرارگاه پدافند زیستی شهرستان ساوه که در مسجد انقلاب و با حضور اعضای هیات‌های عزاداری و مسئولان برگزار شد، اظهار کرد: مکتب امام حسین(ع) مکتب نجات بخش است و عزت و اقتدار نظام اسلامی با همه دشمنانی‌ که دارد به برکت روحیه ایثار و شهادت ملت ایران برگرفته از مکتب شهادت سید الشهداست.

وی بیان کرد: عزاداری برای امام حسین(ع) علاوه بر حسناتی که دارد موجب ترویج مکتب امام حسین(ع) و تحقق هدف از قیام آن امام همام است.

امام جمعه ساوه افزود: نباید در شرایط کرونایی به گونه ای عزاداری کرد که سلامت مردم به مخاطره بیفتد و بهانه‌ای دست افرادی داده شود که بخواهند با مکتب اهل بیت(ع) بازی کرده و به مقدسات توهین کنند.

وی گفت: اینکه برخی هیات‌های مذهبی اقدام به دسته روی و برپایی آئین طوق گردانی در روز سوم محرم در این شهرستان کردند، کار درستی نبود و نباید چنین رویه‌ای در شرایط قرمز کرونایی تکرار شود.

حجت الاسلام حسینی افزود: برگزاری آئین‌های عزاداری در ماه محرم باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و در فضای باز انجام شود و دسته‌روی در ایام عاشورا و تاسوعا در این شهرستان ممنوع است.

به گزارش ایسنا، معاون استاندار و فرماندار ساوه نیز گفت: شرایط سختی در پی شیوع کرونا ویروس در دنیا بوجود آمده و گرفتاری‌های زیادی در حوزه سلامت، مناسبات اجتماعی و اقتصاد مردم بر جای گذاشته است.

علی میرزایی با اشاره به تشدید مشکلات در پیک پنجم کرونایی اظهار کرد: در این پیک حتی با کمبود برخی اقلام دارویی و اکسیژن مواجه هستیم و شرایط به گونه‌ای شده که روزانه حداقل ۵۰۰ نفر جان خود را در کشور از دست می‌دهند و آمار بستری شدگان در ساوه نیز رکورد زده و به ۲۵۰ نفر افزایش پیدا کرده که در مقایسه با پیک های قبلی بی‌سابقه بوده و فشار زیادی بر کادر سلامت وارد شده است.

وی بیان کرد: افزایش آمار واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی تنها راه فروکش شدن این بیماری است و رعایت شیوه‌نامه‌ها در گرو مشارکت و همراهی مردم است.

فرماندار ساوه گفت: بلا و گرفتاری در هر دورهمی و تجمعات بدون رعایت پروتکل ‌های بهداشتی به خودمان بر می‌گردد. هیات‌های عزاداری در ایام تاسوعا و عاشورا بر اساس یک تکلیف شرعی عمل کنند و اجازه ندهند شرایطی پیش آید که سلامت مردم به مخاطره بیفتد.

وی گفت: تجمعات باید کاهش یابد و همه اهتمام جدی برای برگزاری آیین‌های عزاداری مطابق با شیوه‌نامه‌های بهداشتی داشته باشند.

رییس دانشکده علوم پزشکی ساوه نیز گفت: جهش‌های ویروس شرایط را بدتر می‌کند و قدرت تاثیر بالای ویروس و سرایت چندصدبرابری، میزان درگیری را افزایش داده است.

دکتر مهدی مصری در ادامه گفت: عزاداری‌ها باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی صورت گیرد تا شاهد وقوع پیک جدیدی از کرونا نباشیم.

او بیان کرد: آمار مبتلایان به قدری افزایش پیدا کرده است که ظرفیت تخت ‌های بستری تکمیل و ناگزیر به برپایی چادر صحرایی در محوطه بیمارستان توسط هلال احمر هستیم.

وی بیان کرد: همراهی هیئات مذهبی برای برگزاری مراسم مطابق با رعایت پروتکل‌ها و در فضای باز موجب خواهد شد که هم عزاداری به نحو درست انجام شود و هم آسیبی به سلامت مردم وارد نشود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha