• یکشنبه / ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۳:۱۵
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1400052417146

شعور و شور حسینی در یزد؛ آزادی زندانیان جایگزین عزاداری

شعور و شور حسینی در یزد؛ آزادی زندانیان جایگزین عزاداری

ایسنا/یزد هیئت کشکنو یزد به دنبال حفظ سلامت مردم و به منظور تحقق «شعور و شور حسینی» در شرایط کرونا با کمک ۱۰۲ میلیونی نسبت به آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد اقدام کرد.

طی آیینی با حضور مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد و رئیس شورای هیئت های مذهبی شهرستان یزد که با رعایت فاصله گذاری اجتماعی برگزار گردید ،  مبلغ ۳۰ میلیون تومان  از طرف سینه زنان هیئت کشکنو یزد و مبلغ ۷۲ میلیون تومان از سوی موسسه خیریه چهارده معصوم و حضرت  ابوالفضل عباس (ع)  این محله جهت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد به ستاد دیه استان اهدا تا برای دومین سال متوالی در این پویش شرکت کرده باشد.

«سید مسعود عظیمی»  در بخشی از این مراسم اظهار کرد: این هیئت با مراجعه به ستاد دیه استان یزد ، آمادگی خود را جهت اختصاص هزینه‌های عزاداری امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد اعلام کرده تا امروز که طی آیینی با حضور پیر غلامان، مداحان و اعضای هییت امنای این هیئت، مبلغ ۱۰۲ میلیون تومان را به ستاد دیه استان کمک کردند.

«رهوارزاده» رییس هیات کوشک نو در یزد نیز در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان این که این هیات برای دومین سال پیاپی شعار شعور حسینی با شور حسینی را به اجرا در می‌آورد، اظهار کرد: این هیات در همه موارد پیش‌قدم بوده و برای آزادی زندانیان و تهیه بسته‌های حمایتی خصوصا بسته‌های بهداشتی اقدام کرده است.

وی با اشاره به اقدامات این هیات در خصوص حفظ سلامت مردم تصریح کرد: امسال هم این هیات به عنوان اولین هیات با اولیت قرار دادن سخنان رهبر و در راستای حفظ سلامت مردم اقداماتی مانند آزاد کردن زندانیان را انجام داده است.

«حبیب الله رضایی» مسئول شورای هیات مذهبی استان یزد نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان این که سال گذشته با توجه به موقعیتی که براساس کرونا ایجاد شده بود، فرهنگ آزادسازی زندانیان جانی دوباره گرفت، گفت: البته که این اقدام مربوط به دیروز و امروز هیات‌های یزد نیست بلکه هیئات مذهبی با توجه به نیازهای جامعه اقدام می‌کردند.

وی با بیان این که ازادسازی زندانیان غیرعمد، تجهیز بیمارستان‌ها و تهیه تجهیزات پزشکی و دارویی و همچنین کمک به اسیب دیدگان کرونا از مواردی است که تاکنون انجام شده است، گفت: از ابتدای محرم سال گذشته تاکنون حدود ۱۰۰ زندانی غیرعمد به واسطه هیات‌ها ازاد شده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha