• یکشنبه / ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۲:۰۹
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1400052417059
  • خبرنگار : 30054

دریل شارژی بخریم یا دریل چکشی؟

دریل شارژی بخریم یا دریل چکشی؟

خرید بین دریل شارژی و دریل چکشی همیشه باعث سردرگمی برای خریداران می شود. اینکه چرا این این سردرگمی به وجود می آید ساده است.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام آچاریست، به دلیل آن که هر دو ابزار تقریبا در یک رده قیمتی قرار می گیرند و از لحاظ کاربرد نیز تشابه های زیادی دارند.
اما دو تفاوت مهم یعنی بدون سیم بودن دریل شارژی و قابلیت ضربه های دریل چکشی باعث تفاوت های بزرگی در کار کرد این دو ابزار می شود.
بنابر این این دو ابزار را بطور مجزا بررسی می کنیم تا شما راحت تر بتوانید تصمیم بگیرید.

ویژگی های دریل شارژی

از آنجا که دریل های شارژی باتری های سنگینی دارند در مقایسه با دریل های برقی سنگین تر هستند. شما به سیم سیار جهت بکارگیری دریل برقی نیاز دارید. امکان تحرک و جابجایی بیشتری را با دریل های شارژی خواهید داشت و در نتیجه نیازی به کشیدن سیم و کابل به دنبالتان نمی باشد.
دریل های شارژی از قیمت بیشتری در مقایسه با دریل های هم رده برقی خود برخوردارند. در حال حاضر، باتری های با قابلیت شارژ و دارای راندمان بالا از نوع لیتیومی - یونی در دریل شارژی بکار می رود. از این رو، امکان شارژ سریع زیر ۶۰ دقیقه و مدت کارکرد بیشتر باتری برای دریل های شارژی، با توجه به این فناوری وجود دارد. دریل های شارژی انواع مختلفی دارند که می‌توانید این محصولات را در این صفحه مشاهده کنید.
ارزیابی و سنجش قدرت دریل های برقی با توجه به توانشان صورت می گیرد که دارای توانی بین ۴۵۰ وات برای دریل های معمولی و ۱۵۰۰ وات برای دریل های چکشی هستند. 
جهت کار با مصالح ساختمانی از قبیل سیمان از دریل های با قدرت بالاتر بهره گرفته می شود. اما از دریل با قدرت کمتر جهت کار با مصالحی همانند دیوار خشک استفاده می شود. دریل با توان ۵۵۰ وات می تواند گزینه مناسبی جهت انجام کارهای مربوط به دکوراسیون و تعمیرات منزل به شمار آید.
در حالی که معیار سنجش دریل شارژی، ولتاژ آنهاست. قدرت دریل با بالا رفتن ولتاژ، افزایش می یابد. چیزی حدود ۱۲ تا ۲۰ ولت، ولتاژ باتری ها است.

ویژگی های دریل چکشی

نام دیگر دریل چکشی، دریل ضربه ای است و برای سوراخکاری سطوح سختی همچون سیمان و بتن استفاده می شود و می توان برای انجام انواع کارهای سخت از آنها بهره گرفت. تنظیم توان دریل با انجام تنظیمات مختلف گشتاور و پایین نگهداشتن دور موتور امکان پذیر است. 
در واقع دریل ‌های SDS همان دریل چکشی هستند که توانایی چکشی آنها بهبود پیدا کرده است. مولد این عملکرد نیز پیستونی می باشد که دریل را به سمت جلو و عقب سوق می ‌دهد که موجب افزایش قدرت و کاهش اصطکاک آن می گردد. برای مقایسه انواع این محصول می توانید اینجا کلیک کنید.
بر این اساس، دریل به آسانی توانایی سوراخ نمودن سخت ‌ترین اجسام را نیز دارد. باید بدانید که دریل چکشی SDS دارای مته های مخصوصی است که بر روی سطوح لیز نمی ‌خورد و توانایی فشار ناشی از حرکات چکشی را دارد. ناگفته نماند که این دریل ها به سادگی به انجام کنده کاری می پردازند.

کدام دریل مناسب چه کاری است؟

ممکن است جهت دریل کاری با دیوار سیمانی مواجه شوید. شما در چنین وضعیتی نیازمند یک دریل چکشی خواهید بود. در صورتی که قصد ایجاد سوراخ درون دیوار سیمانی را دارید، به استفاده از یک دریل برقی سرعت پایین بپردازید و یا اگر با مصالح دیگری از قبیل فلز، پلاستیک و چوب سروکار دارید، بهتر است دریل چند سرعته را به کار گیرید.

اجزای مختلف دریل های شارژی و چکشی

هر ابزاری دارای اجزای مختلفی است که در نهایت انجام پروژه و کار را ساده تر می کند. شناخت این ابزار می تواند به شما در تصمیم صحیح برای انتخاب یک ابزار مناسب بسیار کمک کننده باشد.

لامپ ال ای دی مناسب

یکی از موارد اثربخش در فضاهای تاریک، لامپ ال ای دی می باشد که به طور همزمان با فشرده شدن ماشه های دریل روشن می گردد و به صورت اتومات چند ثانیه بعد از رها نمودن ماشه، خاموش می شود. این قطعه می تواند هم در دریل شارژی و هم در دریل چکشی وجود داشته باشد.

قطعه عمق سنج

این قطعه در کنار بدنه دریل نصب گردیده که با تنظیم عمق آن می توان از سوراخ کردن زیاد جلوگیری به عمل آورد. با استفاده از این قطعه، حفر کردن سوراخ‌ هایی با عمق یکسان امکان پذیر می شود.

دسته کمکی

در هنگام استفاده از دریل چکشی، دسته کمکی سبب ایمنی بیشتر و دقت بالای اجرای کار می ‌شود. این دسته کمکی در دو طرف دریل قابل نصب است که توانایی و کنترل پذیری آن برای فرد بیشتر می گردد.

قابلیت چرخش دو طرفه

به طور کلی دریل های پیچ بند از قابلیت چرخش دو طرفه برخوردارند که چرخش پیچ گوشتی و مته را به راست و چپ میسر می سازد. برای بهره‌ گیری از این عملکرد، باید از کلید تعیین جهت چرخش استفاده نمایید.
باید بگوییم که عملکرد چپ گرد و راست گرد، به خارج کردن مته از سطح سوراخ شده جسم کمک شایانی می ‌کند.

نتیجه گیری

اگر برای شما جابجایی ساده ابزار بسیار مهم است و یا می خواهید در مکان های سخت مانند سقف سوراخکاری کنید، قطعا دریل شارژی می تواند گزینه مناسبی باشد.
اگر جایی که می‌خواهید سوراخ کنید بتنی است (مانند دیوار بتنی) و یا در مجموع از متریال سختی ساخته شده است، می بایست از دریل چکشی بهره ببرید.
همچنین اگر در پروژه های شما نیاز به باز کردن و بستن پیچ نیز می شود، می بایست دریل شارژی پیچ گوشتی تهیه کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha