• شنبه / ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۵:۴۳
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400052316429

درگذشت آیت‌الله سید محمود موسوی‌نژاد

درگذشت آیت‌الله سید محمود موسوی‌نژاد

ایسنا/فارس آیت‌الله سید محمود موسوی‌نژاد، از شاگردان حضرت امام خمینی(ره) و مسئول مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان مرودشت، دار فانی را وداع گفت.

آیت‌الله سید محمود موسوی‌نژاد، از علما و فعالان مذهبی، فرهنگی، اجتماعی استان فارس، شامگاه جمعه ۲۲ مرداد، بر اثر کهولت سن و بیماری قلبی در بیمارستان ارتش در تهران، دیده از جهان فروبست.

آن عالم ربانی، که در زمان فوت، ۸۷ سال سن داشت، زاده نیشابور بود و تا سال ۱۳۳۸ در حوزه علمیه مشهد و در محضر آیت‌الله العظمی میلانی به تحصیل علوم دینی پرداخت و پس از آن به قم عزیمت و افتخار شاگردی حضرت امام خمینی(ره) را پیدا کرد.

آیت‌الله موسوی‌نژاد حوالی سال ۱۳۴۲ برای تبلیغ به شهرستان مرودشت عزیمت و تا پایان عمر در همین شهرستان اقامت کرد و منشاء و حامی اقدامات شاخصی در حوزه‌های فرهنگی، مذهبی، اجتماعی و آموزش علوم دینی، به مردم این دیار بود.

ساخت مساجد و مکان‌های عام المنفعه مانند حمام های عمومی، راه اندازی صندوق حمایت از نیازمندان حضرت ابوالفضل (ع)، عضویت در هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت وغیره از کارهای نیکی بوده که از این عالم دینی در مرودشت به یادگار مانده است. برخی، شمار مساجدی که این روحانی برجسته بانی ساخت آنها بوده است را افزون بر ۲۰ باب عنوان کرده‌اند.

مدرسه علمیه مرودشت که امروز یکی از معدود مراکز حوزوی است که درس های خارج فقه در آن تدریس می شود نیز به همت و تلاش این عالم دینی شکل گرفته است.

پیام‌های تسلیت

استاندار فارس با صدور پیامی، درگذشت آیت‌الله سید محمود موسوی‌نژاد را تسلیت گفت.

عنایت‌الله رحیمی در این پیام، تاکید کرده است که زنده یاد موسوی نژاد، عالمی عامل بود که علاوه بر علم، عمل، پرهیزگاری و مجاهدت در مبارزات انقلابی، در تعلیم و تربیت طلاب و همچنین در امور خیر ، منشا خدمات ارزشمندی بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس نیز طی پیامی، درگذشت آن عالم ربانی را تسلیت گفت.

هادی شه‌دوست شیرازی در این پیام ارتحال آیت‌الله موسوی‌نژاد؛ عالم پارسا و روحانی عالیقدری که زندگی سراسر افتخار آمیزی داشت و همواره از اسلام، انقلاب و حفاظت از میراث تاریخی به ویژه مجموعه جهانی تخت جمشید، کارنامه درخشانی از خود برجای گذاشته است را تسلیت گفته است.

مدیریت حوزه‌های علمیه استان فارس نیز با صدور پیامی، درگذشت آیت‌الله موسوی‌نژاد، مسئول حوزه علمیه امام صادق(ع) مرودشت را ضایعه‌ای جبران ناپذیر توصیف کرده و آن را تسلیت گفته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha