• شنبه / ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۳:۴۶
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1400052316294
  • خبرنگار : 50046

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد:

هزینه شدن روزانه حدودیک میلیارد تومان برای تامین داروی رمدسیویر در بیمارستان های خراسان شمالی

هزینه شدن روزانه حدودیک میلیارد تومان برای تامین داروی رمدسیویر در بیمارستان های خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: روزانه حدود یک میلیارد تومان برای تامین داروی رمدسیویر در بیمارستان های استان هزینه می شود.

دکتر سید احمد هاشمی در جلسه ستاد استانی کرونا که ۲۳ مرداد ماه در محل استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه طی پیک پنجم کرونا روانه حدود ۵۰۰ دز از داروی گفته شده برای بیماران بستری و حدود ۵۰۰ دز نیز برای بیماران سرپایی تزریق می شود، افزود: نیاز است که برای تامین این گونه داروها از منابع استانی نیز کمک شود.

وی در ادامه با بیان اینکه طی ۱۶ ماه گذشته ۱۶ میلیارد تومان در این استان هزینه تست های کرونایی شده است، ادامه داد: این تست ها به صورت رایگان از بیماران گرفته می شود و اگر روند به همین شکل ادامه یابد دیگر توان خرید کیت و یا پرداخت هزینه های نیروهای انسانی که در این حوزه مشغول به کار هستند را نخواهیم داشت.

دکتر هاشمی اظهارکرد: در حال حاضر از نظر ما تمام افرادی که سرماخورده هستند، یعنی مبتلا به ویروس کرونا هستند بنابراین نیازی به تست نیست و باید در منزل بمانند و در صورت بد شدن وضعیت بدن به پزشک مربوطه مراجعه کنند.

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر کارکنانی که به بیماری کووید ۱۹ مواجه شده اند بعد از گذراندن دوره قرنطینه برای اینکه دوباره بر سر کار بازگردند باید تست منفی را به اداره نشان دهند که همین امر نیز بار مراجعات به مراکز بهداشت ما برای تست گیری را افزایش داده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: یا باید ادارات برای این امر چاره ای بیاندیشند و یا اینکه این افراد برای گرفتن تست مورد نظر و تحویل آن به ادارت از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کنند.

به گفته وی روزانه در مراکز بهداشت این استان ۸۰۰ تا ۱۵۰۰ مورد تست کرونا از مراجعه کنندگان گرفته می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به اینکه تا شب گذشته ۷۷۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان بستری بوده اند، گفت: عدد R که هفته گذشته ۱.۴ بود هم اکنون به ۱.۴۷ درصد رسیده است و نگران بیشتر شدن بیماران طی چند روز آینده نیز هستیم.

وی افزود: علاوه بر آن تعداد بیماران برای گرفتن سی تی اسکن به بیمارستان های استان بسیار افزایش یافته است و تعداد بیماران سرپایی مراجعه کرده به بیمارستان نیز روزانه به حدود ۵۰۰ نفر رسیده است.

دکتر هاشمی ادامه داد: بسیاری از بیماران سرپایی داروی رمدسیویر را از بخش سرپایی بیمارستان ها دریافت می کنند و در حقیقت تعدادی از آن ها باید در بیمارستان بستری شوند اما از آنجاییکه به اکسیژن نیاز ندارد از آن ها درخواست می شود تا داروها را به صورت سرپایی دریافت کنند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر به شدت به نیروی انسانی نیاز داریم و فشار زیادی بر روی نیروهای موجود است.

این مقام مسئول بیان کرد: در حال حاضر در بیمارستان با کمبود سرم و دارو مواجه نیستیم و تصمیم بر این گرفته شده است تا به منظور کاهش تجمعات در مراکز ۱۶ ساعته دو مرکز دیگر نیز در بجنورد راه اندازی شود.

وی در ادامه بیان کرد: از ستاد استانی کرونا درخواست داریم تا این اجازه داده شود که در روزهای تعطیل نیز داروخانه های استان باز باشند چراکه هم بیماران بتوانند داروهای مورد نظر خود را دریافت کنند و هم اینکه از ایجاد تجمع در داروخانه های شبانه روزی جلوگیری شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در ارتباط با واکسن کرونا نیز گفت: ۱۶۵ هزار دز واکسن کرونا وارد استان شده که ۱۳۵ هزار دز تزریق شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha