• شنبه / ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۲:۳۵
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 1400052316185
  • خبرنگار : 50448

مزاحم تلفنی بیش از ۱۰۰۰ بار با اورژانس جم تماس گرفت

مزاحم تلفنی بیش از ۱۰۰۰ بار با اورژانس جم تماس گرفت

ایسنا/بوشهر مسئول اورژانس شهرستان جم گفت: یک مزاحم تلفنی که در یک ماه گذشته هزار و ۶۳۷ تماس با اورژانس این شهرستان تماس گرفته بود، دادگاهی شد.

سیروس اسدی اظهار کرد: در یک ماه گذشته فردی ۲۵ ساله در ساعات مختلف شبانه‌روز با مرکز اورژانس جم تماس می‌گرفت و مزاحمت ایجاد می‌کرد که به مراجع قضائی معرفی و تشکیل پرونده داده شد.

وی ادامه داد: این فرد در دادگاه حاضر و حکم قضائی برایش صادر شد. همچنین از والدین او تعهد کتبی گرفته شد که از انجام دوباره این کار جلوگیری شود.

مسئول اورژانس ۱۱۵ جم با بیان اینکه اشغال خط‌های تلفنی اورژانس می‌تواند موجب به خطر افتادن جان فردی در همان لحظه شود، افزود: از مردم می‌خواهیم تنها در مواقع ضروری با اورژانس تماس بگیرند و بر اساس شیوه‌نامه‌های ابلاغی سازمان اورژانس کشور، کاربر اورژانس پس از تریاژ بیمار و برای موارد اورژانسی آمبولانس اعزام می‌شود.

اسدی تصریح کرد: بسیاری افراد با این تصور که به محض تماس با اورژانس، کاربر قابلیت ردیابی شماره تماس و مکان بروز حادثه را دارد بسیار عجولانه و مضطرب فقط از یک اتفاق خبر می‌دهند و فوری تلفن را قطع می‌کنند، غافل از اینکه سامانه اورژانس توانایی ردیابی افراد تماس‌گیرنده را ندارد و فرد باید تمامی اطلاعات مربوط به حادثه و نوع آسیب را به کاربر این سامانه بدهد.

وی تاکید کرد: افراد در زمان تماس با اورژانس باید هنگام دادن اطلاعات، آرامش خود را حفظ کنند و شمرده و واضح اطلاعات دهند. همچنین ابتدا یک شماره تماس از خود به کاربر اورژانس بدهند تا او در صورت قطع تماس یا گرفتن اطلاعات تکمیلی بتواند، تماس بگیرد.

مسئول اورژانس ۱۱۵ شهرستان جم عنوان کرد:  افراد باید نشانی محل حادثه را به ترتیب شهر یا روستا، نام محله، خیابان اصلی، خیابان فرعی، کوچه اصلی، کوچه فرعی، پلاک و طبقه اعلام کنند، نوع حادثه، آسیب وارد آمده و مشکل اصلی مصدوم یا مصدومان را به کاربر ۱۱۵ بگویند تا کارکنان اورژانس، با آگاهی قبلی بر بالین بیمار یا مجروح حاضر شوند. گاهی نیز کاربر اورژانس اعلام می‌کند که برای مراقبت یا بهتر شدن حال مصدوم بهترین کار چیست.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی علوم پزشکی بوشهر، اسدی خاطرنشان کرد: افراد هیچ‌گاه در زمان ارتباط تلفنی با اورژانس، تماس را قطع نکنند زیرا ممکن است کاربر اورژانس سؤالات بیشتری داشته باشد و تا زمان رسیدن آمبولانس آنان را راهنمایی کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha