• چهارشنبه / ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۲:۳۸
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400052014527
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

یک خیر مدرسه‌ساز:

مدرسه‌سازی نتیجه دغدغه آموزشی خیران است

مدرسه‌سازی نتیجه دغدغه آموزشی خیران است

ایسنا/اصفهان بسیاری از افراد مدرسه‌سازی را یک کار خیر می‌دانند، اما احمدرضا حیدری، مدرسه‌سازی را نتیجه دغدغه آموزشی و تمام کارهای خیری می‌داند که انجام داده است.

احمدرضا حیدری که به تازگی ساخت مدرسه شهید سید حسین مهدوی را در محله هرستان خمینی‌شهر به پایان رسانده در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص مراحل ساخت این مدرسه، اظهار کرد: بهمن‌ماه سال ۹۶ کلنگ ساخت این مدرسه به زمین زده شد. خردادماه سال ۹۷ نقشه‌های ساخت مدرسه توسط اداره نوسازی مدارس تحویل داده شد و عملیات ساخت را شروع کردیم.

وی افزود: بعد از ۸ ماه اسکلت بنا تکمیل شد و پس از توقف چند ماهه مجدداً ساخت پروژه را از سال ۹۹ شروع کردیم و مردادماه  ۱۴۰۰ به اتمام رسید و افتتاح شد.

این خیر مدرسه‌ساز در خصوص مساحت این مدرسه، گفت: این پروژه با متراژ ۲۵۱۰ متر مربع، حدود ۹۰۳ مترمربع زیربنا دارد که شامل ۶ کلاس درس، دفتر مدیریت و دفتر استراحت معلمان، آبدارخانه، سرویس‌های بهداشتی، کارگاه، آزمایشگاه و سالن مطالعه و یک سالن آمفی تئاتر با ظرفیت ۱۰۰ نفر است.

حیدری هزینه ساخت این مدرسه را ۳ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: مبلغ ۳۱۵ میلیون از طریق کمک‌های نقدی مردم و ۵۰۰ میلیون آن توسط سه نفر از خیران اهدا شده است. مهدی حیدری هزینه در و پنجره‌ها، علیرضا کرمی هزینه هوشمندسازی شبکه و هزینه سنگ مدرسه را عهده‌دار شدند و مبلغ ۳ میلیارد آن را نیز بنده پرداخت کردم.

حیدری مقطع تحصیلی این مدرسه را دوره آموزشی متوسطه اول عنوان کرد و در مورد انگیزه ساخت این مدرسه گفت: قبلاً در این محله در همین مکان مدرسه راهنمایی پسرانه داشتیم که از سال ۵۹ تا سال ۸۸ فعالیت می‌کرد، اما به علت فرسودگی بنا و غیر قابل تعمیر بودن، این مدرسه تعطیل شد و حدود ۸ سالی در این محله مدرسه راهنمایی پسرانه نداشتیم.

وی افزود: وقتی دغدغه‌ والدین نسبت به ثبت نام فرزندانشان را می‌دیدم و چون قبلاً در سیستم آموزشی در مدرسه استقلال، کاشانی و مدرسه فاطمیه محله هرستان عضو انجمن مدارس بوده و در تجهیز کردن این مدارس به سیستم‌های بهداشتی، بازسازی و تعمیرات فعال بودم، تصمیم گرفتم این مدرسه را در این محله بنا کنم تا مردم دیگر دغدغه تحصیل فرزندانشان را نداشته باشند.

این خیر مدرسه‌ساز از نام‌گذاری این مدرسه به نام خودش امتناع و آن را به نام یکی از شهدای محله مزین کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha