• چهارشنبه / ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ / ۰۱:۰۱
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 1400052014131
  • خبرنگار : 71263

محدودیت تبلیغات هدفمند برای زیر ۱۸ ساله‌ها در گوگل

محدودیت تبلیغات هدفمند برای زیر ۱۸ ساله‌ها در گوگل

شرکت گوگل تبلیغات هدفند را بر مبنای سن، جنسیت یا علاقه برای کاربران زیر ۱۸ سال مسدود می کند.

به گزارش ایسنا، گوگل همچنین اعلام کرد قابلیت تاریخچه مکان را که آمار مکان را ردیابی می کند برای کاربران زیر ۱۸ سال در سراسر جهان غیرفعال خواهد کرد. این شرکت انواع تبلیغات رده بندی شده سنی را که برای زیر ۱۸ ساله ها مسدود شده اند، گسترش می دهد و فیلترهای جست و جوی امن را برای کاربران این رده سنی فعال می کند.

گوگل در یک پست وبلاگ اعلام کرد در راستای تغییرات متعددی که برای کاربران نوجوان صورت می دهد، سیاست جدیدی برای همه کاربران زیر ۱۸ سال و والدین یا حامیانشان برای درخواست حذف تصاویر افراد کم سن و سال از نتایج جست و جوی بخش "گوگل ایمیج" معرفی می کند.

پلتفرمهای آنلاین بزرگ مدتهاست از سوی قانونگذاران و رگولاتورها در خصوص تاثیر سایت آنها بر ایمنی، حریم خصوصی و سلامت روانی کاربران نوجوان زیر ذره بین قرار گرفته اند.

مندی بروکس، مدیرکل امور کودکان و خانواده ها در گوگل گفت: بعضی از کشورها در این زمینه مقرراتی را به اجرا می گذارند و از آنجا که ما به این مقررات عمل می کنیم، به دنبال راههایی برای ایجاد تجارب محصول منطبق با قوانین و کنترلهای کاربری برای کودکان و نوجوانان در سطح جهانی هستیم.

رویکرد پلتفرمهای آنلاین در خصوص کاربران نوجوان طی ماههای اخیر مورد توجه قرار گرفته است به خصوص پس از این که قانونگذاران و دادستانهای کل آمریکا از برنامه فیس بوک برای راه اندازی اپلیکیشن اینستاگرام ویژه کودکان انتقاد کردند. فیس بوک اخیرا تغییراتی را برای تبلیغات هدفمند برای کاربران زیر ۱۸ سال اعلام کرده است اما تبلیغات کنندگان در این شبکه اجتماعی همچنان می توانند تبلیغات ویژه کاربران نوجوان را بر اساس سن، جنسیت و مکانشان نمایش دهند.

سایت ویدیویی یوتیوب گوگل هم روز سه شنبه اعلام کرد در هفته های آینده تغییراتی در تنظیمات بارگزاری ویدیو صورت می دهد و آن را به صورت پیش فرض برای کاربران ۱۳ تا ۱۷ ساله در حالت خصوصی قرار می دهد و تنها افرادی امکان مشاهده محتوای ارسالی آنها را دارند که از سوی کاربر تایید شده باشند. کاربران نوجوان می توانند محتوای ارسال شده در یوتیوب را در حالت مشاهده عمومی هم قرار دهند.

بر اساس گزارش رویترز، جیمز بسر، مدیر مدیریت محصول کودکان و خانواده یوتیوب گفت: یوتیوب همچنین محتوای تجاری نظیر محتوایی که روی بسته بندی محصول متمرکز است یا کودکان را مستقیما به هزینه کردن تشویق می کند را از اپلیکیشن "یوتیوب کیدز" حذف خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha