• دوشنبه / ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۶:۰۰
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1400051813014
  • منبع : نمایندگی قزوین

یک مقام مسئول خبر داد

خسارت ۱۷ میلیاردی به تأسیسات آب آشامیدنی در سیل اخیر استان قزوین

خسارت ۱۷ میلیاردی به تأسیسات آب آشامیدنی در سیل اخیر استان قزوین

ایسنا/قزوین قائم‌مقام شرکت آب و فاضلاب استان قزوین گفت: با انجام برآوردهای دقیق پس از اجرای عملیات عمرانی و امدادی تأمین آب آشامیدنی سیل‌زدگان اخیر در محدوده ۲ شهر آوج و معلم کلایه استان قزوین به همراه ۱۹ روستای تابعه آن‌ها مشخص شد این سیل ۱۷۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال به منابع، تأسیسات و تجهیزات تأمین آب آشامیدنی خسارت وارد کرده است.

مهدی حسین‌خانی با اعلام این مطلب بیان کرد: بلافاصله پس از وقوع سیلاب تیم‌های ارزیابی و امدادی به منطقه اعزام و جبران صدمات آغاز شد تا مردم مشکلی در زمینه تأمین آب آشامیدنی نداشته باشند.

وی ادامه داد: بازسازی چشمه و قنوات حادثه‌دیده، ترمیم خطوط انتقال و توزیع، انشعابات و ارسال تانکر آب سیار در مناطق مورد نیاز و انجام پایش کیفی مستمر جریان آب آشامیدنی مردم سیل‌زده از جمله اقدام‌های صورت گرفته است.

بنا بر اعلام روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قزوین، این مسئول با بیان اینکه یکی از عمده‌ترین مشکلات پس از وقوع سیل تأمین آب آشامیدنی است تصریح کرد: خوشبختانه مدیریت و امدادرسانی سریع و صحیح در سیل اخیر قزوین به‌گونه‌ای صورت گرفت که هیچ‌گونه گزارشی مبنی بر بیماری ناشی از نوشیدن آب ناسالم منتشر نشد.

وی با اشاره به اینکه چهار روستا از مجموع ۱۹ روستای سیل‌زده تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب قرار نداشته‌اند، اضافه کرد: بااین‌حال در این روستاها نیز خدمت‌رسانی و بازسازی تأسیسات در حال انجام بوده تا اهالی روستاها مشکل و خطری از بابت آب شرب نداشته باشند.

حسین‌خانی در پایان وقوع هم‌زمان خشکسالی بی‌سابقه و سیل در استان قزوین را در ادامه زنجیره حوادث طبیعی در دنیا و ناشی از تغییر اقلیم جهانی دانست و تأکید کرد: که به دنبال سطح جدیدی از مدیریت و اجرا هستیم تا اثرات سوء چنین رخدادهایی را به حداقل برسانیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha