• دوشنبه / ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۵:۱۷
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1400051812958
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

امام جمعه هیرمند:

مسوولان پیگیر رفع مشکلات خبرنگاران باشند

مسوولان پیگیر رفع مشکلات خبرنگاران باشند

ایسنا/سیستان و بلوچستان امام جمعه هیرمند سیستان وبلوچستان گفت: دستگاههای ذیربط و مسوولان باید پیگیر رفع مشکلات خبرنگاران باشند تا مشکلاتی هم‌چون مسکن، امنیت شغلی و...، باعث نشود تا آنها از کاراصلی‌شان بازمانند، باید تاجایی که امکان دارد مشکلات‌شان برطرف شود تا بدون دغدغه بکارخود ادامه دهند.

به گزارش ایسنا حجت الا سلام والمسلمین راشکی به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار، در نشست صمیمی باخبرنگاران منطقه سیستان، افزود: امروز اگر کسی دوربینی بدستش می‌گیرد خبرنگار نیست، بلکه خبرنگار کسی‌ست که هم آشنا به فن خبر است و هم به اخلاق و صداقت در رسانه آگاه است.

وی ادامه داد: بی مهابا حرف زدن و احساسی عمل کردن اصلا درست نیست ونه تنها کاری ازپیش نمی‌برد بلکه بار روانی بسیار زیادی را در منطقه بوجود خواهد آورد.

وی در ادامه گفت: یک خبرنگار باید علاوه بر حرفه‌ای بودن، هم عزت نفس داشته باشد و هم باعزت نفسی که دارد کرامت مردم را حفظ نماید، آنگونه نباشد که با یک گزارش خلاف واقع اذهان عمومی را جریحه دارنماید درحالیکه اصل ماجرا چیز دیگری بوده و اصلا آنطوری که گفته شده نبوده است.

حجت الاسلام راشکی بااشاره به تحرکات آن‌طرف مرز توسط طالبان، هجوم پناه‌جویان افغان به سمت ایران را در شرایط کنونی و بحران همه‌گیری کرونا ویروس بسیار خطرناک توصیف کرد و ادامه داد: اگرچه حضورآنها در کشوربصورت موقت می‌باشد و به محض اینکه ازلحاظ امنیتی مشکلی برای آنها نباشد به وطن خود بازمی‌گردند، ولی با این حال مسئولان و متولیان امر باید دربحث ساماندهی و اسکان موقت و قرنطینه پناه‌جویان فکری اساسی کنند.

وی ازمردم خواست تا با نیروهای انتظامی و امنیتی همکاری لازم را داشته باشند و ازاسکان پناه‌جویان درمنازل‌شان بدلیل شیوع کرونا ویروس خودداری کنند.

امام جمعه هیرمند با ابراز خرسندی از انتخاب حجت الاسلام رئیسی به عنوان رئیس جمهور منتخب ملت ایران، از دولت جدید خواست تا با رویکردی جهادی به رفع مشکلات مناطق محرومی هم‌چون سیستان اقدام نماید.

وی اضافه کرد: تابحال بی مسئولیتی برخی از مدیران ناکارآمد باعث شده تا منطقه به اوضاع کنونی برسد.

وی انتخاب مدیران انقلابی با روحیه جهادی و بسیجی، انتقال آب ازدریای عمان به سیستان، از سرگیری طرح رزاق، استفاده از فرصت مرز و استفاده مرزنشینان و مردم منطقه از عایدات و درآمدمرزی، بازگشایی و راه اندازی بازارچه‌های مرزی و...، را ازمهمترین موارد و خواسته‌ها از دولت رئیس جمهور منتخب ملت ایران عنوان کرد.

درپایان خبرنگاران توسط امام جمعه هیرمند مورد تجلیل قرار گرفتند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha