• دوشنبه / ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۲:۵۸
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1400051812795
  • خبرنگار : 50210

یک مسئول:

دوز دوم اسپوتنیک هنوز وارد کشور نشده/تعویق در دوز دوم نگران‌کننده نیست

دوز دوم اسپوتنیک هنوز وارد کشور نشده/تعویق در دوز دوم نگران‌کننده نیست

ایسنا/مرکزی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: واکسن اسپونتیک جهت تزریق دوز دوم هنوز وارد کشور نشده است هرچند که تعویق در تزریق دوز دوم نگران‌کننده نیست.

دکتر علی علیمحمدی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه تاکنون ۲۸ درصد استان مرکزی واکسینه شده‌اند، افزود: واکسیناسیون در دو گروه در حال انجام است و در حال حاضر به لحاظ سنی، افراد ۵۱ سال به بالا در حال حاضر واکسینه می شوند.

وی با اشاره به اینکه افراد از طریق سامانه salamat.gov.ir می توانند برای دریافت واکسن ثبت نام کنند، گفت: در کنار واکسیناسیون افراد طبق گروه سنی، از هفته گذشته واکسیناسیون برخی از گروه‌های شغلی مانند خبرنگاران، فرهنگیان، رانندگان، زندانیان، بیماران دیابتی و برخی بیماران خاص نیز آغاز شده است و طبق آخرین مکاتبه وزارت بهداشت، به دلیل جلوگیری از برخی سوءاستفاده‌ها، این اقشار نیز باید در سامانه مذکور ثبت نام کنند تا پس از احراز هویت و تشخیص مستندات واکسن دریافت کنند.

علیمحمدی در خصوص تامین دوز دوم برخی از واکسن ها، اظهار کرد: در حال حاضر استان مرکزی هیچ مشکلی در تامین واکسن ندارد، اما در تامین دوز دوم برخی از واکسن ها، کشور با کمبود روبروست.

وی گفت: واکسن اسپوتنیک تنها برای اعضای ستاد انتخابات استان و عوامل انتخابات ۱۴۰۰ تزریق شد و در حال حاضر دوز دوم آن هنوز وارد کشور نشده است، در واقع در این نوع واکسن، کمبود کشوری موجود است و به محض تامین واکسن، قطعا سهمیه استان دریافت می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی اراک افزود: اگر تزریق دوز دوم، دو تا سه هفته به تاخیر بیفتد جای نگرانی وجود ندارد، مشکلی در اثربخشی واکسن بروز نمی کند، دوز اول در واقع ایمنی بین ۶۰ تا ۶۵ درصدی ایجاد می کند و در واقع دوز دوم برای تکمیل ایمنی تزریق می‌شود. در واقع برای رسیدن به ایمنی حدود ۹۱ درصدی درخصوص واکسن اسپوتنیک دوز دوم آن تزریق می شود و دوز اول نیز ایمنی حدود ۶۵ درصدی را به همراه داشته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha