• یکشنبه / ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۷:۰۸
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1400051712251
  • منبع : نمایندگی سمنان

اجرای طرح‌های آبخیزداری در 17 حوضه آبخیز استان سمنان

اجرای طرح‌های آبخیزداری در 17 حوضه آبخیز استان سمنان

ایسنا/سمنان رئیس اداره کنترل سیلاب و آبخوانداری اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان سمنان از اجرای طرح‌های آبخیزداری در 17 حوضه این استان با هدف کنترل سیلاب وجلوگیری از فرسایش خاک خبر داد.

حسن غلامی رئیس اداره کنترل سیلاب و آبخوانداری اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان سمنان اظهار کرد: فعالیت‌های آبخیزداری با اهداف،مدیریت جامع حوزه‌های آبخیز، کاهش فرسایش خاک و رسوب‌دهی، تغذیه سفره‌های زیرزمینی،کنترل هرز آب‌ها، کنترل سیلاب و بهره‌وری بهینه از نزولات آسمانی، ارتقاء آگاهی عمومی و توسعه مشارکت مردم و توسعه فعالیت‌های مطالعاتی اجرا می‌شود.

وی افزود: تاکنون123 سازه شامل سازه خاکی، سنگ و ملات، گابیون و... با هدف کنترل سیلاب، تغذیه آبخوان ها و جلوگیری از فرسایش خاک در سال 1399 اجرای شده است.

وی با بیان اینکه اعتبارات صندوق توسعه در سال 1399 به میزان 244 هزار و 550 میلیون ریال  در 17 حوزه آبخیز  اجرا شد ادامه داد: پروژه‌های صندوق توسعه به تفکیک شامل، حوزه چنداب و حبله رود(شهرستان گرمسار)، حوزه ده نمک و حبله رود(شهرستان آرادان)، حوزه آبگرم و حبله رود(شهرستان سرخه)، حوزه آسوران-جاشلوبار، چاشم و هیکوه (شهرستان مهدیشهر)، حوزه اگره ،کلاته و آستانه (شهرستان دامغان)، حوزه سورخان، دهملا، ابرسج-میقان و ابر (شهرستان شاهرود)، حوزه ارمیان، قدس، سودآغلن-باغچه و دشت دانیال (شهرستان میامی) است.

غلامی از عملیات اجرایی به حجم بیش از 103 هزار مترمکعب است از محل اعتبارات صندوق توسعه خبر داد و اظهار کرد: امسال  بیش از 67هزار مترمکعب سازه خاکی، بیش از 35 هزار مترمکعب سنگ و ملات، 608 مترمکعب سرریز سنگ و ملاتی، 680 متر مکعب گابیون و 200 مترمربع بند سبک در این استان اجرایی شد.

رییس  دفتر کنترل سیلاب و آبخوانداری منابع طبیعی وآبخیزداری استان عنوان کرد: با اجرایی شدن 123 سازه از محل اعتبارت صندوق توسعه، 406 هزار مترمکعب حجم مخزن ایجاد شده که این حجم مخزن ایجاد شده سالانه بیش از 1میلیون و400 هزار مترمکعب سیل را کنترل می کند و علاوه بر آن از خسارت به پایین دست جلوگیری می کند.ضمن اینکه این طرح‌ها باعث می شود آبخوان های سطح استان سالانه بیش از 122 هزار مترمکعب تغذیه شوند .

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha