• یکشنبه / ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ / ۰۹:۴۴
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1400051711724
  • خبرنگار : 50220

فرماندار اردکان به مناسبت روز خبرنگار تاکید کرد:

«شهروند خبرنگاری» فرصتی کم نظیر برای مدیران و مسئولان

«شهروند خبرنگاری» فرصتی کم نظیر برای مدیران و مسئولان

ایسنا/یزد فرماندار اردکان همزمان با فرارسیدن ۱۷ مرداد روز خبرنگار ضمن تبریک این روز به فعالان رسانه و خبرنگاران گفت: پدیده «شهروند خبرنگاری» به‌ عنوان یک پدیده نوظهور در عرصه اطلاع‌رسانی، راه را برای گزارش کاستی‌ها، خطاها و کج‌روی‌ها گشوده و فرصتی کم‌نظیر برای مدیران و مسئولان به‌وجود آورده تا دقیق‌تر و جزئی‌تر آن‌چه را که در اطراف‌شان می‌گذرد، از زبان مردم ببینند و بشنوند.

«مصطفی پوردهقان اردکان» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا ضمن اشاره به آیه «ن وَالْقَلَمِ وَ مَا یَسْطُرُونَ» خبرنگار را مظهر و نماد آگاهی، آگاهی‌بخشی و پاسداری از حقیقت دانست و افزود: در عصر ارتباطات رسالت خبرنگاری خطیرتر و وظیفه اطلاع‌رسانی صحیح، سنگین‌تر شده است چرا که خبرنگار متعهد باید با تشخیص درست از نادرست، اخبار مجعول را از واقعی تمییز داده و آن‌ را به مخاطبان برساند.

وی تاکید کرد: امروزه رسالت خبرنگاران حرفه‌ای و دارای سواد رسانه‌ای، حضور در میان مردم، احصا و شناسایی مشکلات و مطالبه‌گری از مسئولان مرتبط برای رفع آن‌ها در کمال صداقت و امانت‌داری است.

پوردهقان با اشاره به این که خبرنگار حرفه‌ای به‌ درستی می‌داند که رسالت او قضاوت نیست و مخاطبان آگاه، شایسته‌ترین افراد برای داوری درباره موضوعات هستند، تصریح کرد: با گسترش رسانه‌های جمعی، شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها، پدیده «شهروند خبرنگاری» به‌ عنوان یک پدیده نوظهور در عرصه اطلاع‌رسانی، راه را برای گزارش کاستی‌ها، خطاها و کج‌روی‌ها گشوده و فرصتی کم‌نظیر برای مدیران و مسئولان به‌وجود آورده تا دقیق‌تر و جزئی‌تر آن‌چه را که در اطراف‌شان می‌گذرد از زبان مردم ببینند و بشنوند.

فرماندار اردکان در پایان با گرامیداشت یاد شهید صارمی، فرارسیدن ۱۷ مرداد روز خبرنگار را به همه فعّالان عرصه خبر و رسانه شهرستان اردکان تبریک گفت و توفیق روزافزون آن‌ها را در راستای اطّلاع‌رسانی و نقد عالمانه و منصفانه از درگاه خداوند منّان مسئلت کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha