• شنبه / ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۳:۴۵
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400051611173
  • منبع : نمایندگی اردبیل

مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان:

۸۰ درصد مراکز فنی و حرفه ای اردبیل به آزمون آنلاین مجهز شدند

۸۰ درصد مراکز فنی و حرفه ای اردبیل به آزمون آنلاین مجهز شدند

ایسنا/اردبیل مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان اردبیل گفت: ۸۰ درصد مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای استان اردبیل به تجهیزات آزمون آنلاین مجهز شده است.

امامی ۱۶ مرداد در نشست مدیران و معاونین فنی و حرفه‌ای استان اردبیل با معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اردبیل اظهار کرد: در حال حاضر ۲۵ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای در مناطق مختلف استان اردبیل فعالیت می‌کند که ۱۹ مرکز ثابت، چهار مرکز سیار و دو مرکز جوار شهرک‌های صنعتی داریم.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع اداره کل فنی و حرفه‌ای استان اردبیل ۳۴۱ نفر پرسنل دارد که ۱۸۶ نفر آنها رسمی ، ۱۰۲ نفر قراردادی و مابقی نیز حق‌الدتدریس هستند.
مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان اردبیل عملکرد این اداره کل را در حوزه آموزش‌های مهارتی یادآور شد و بیان کرد: سال گذشته ۳ میلیون نفر ساعت معادل ۱۵ هزار ساعت از دوره‌های آموزشی آن هم به شکل کاربردی و در قالب طرح تکاپو بهره‌مند شدند.

امامی به تدوین سند مهارت استان براساس نیاز بازار کار به مهارت‌های مختلف اشاره کرد و گفت: ما آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را در مناطق روستایی، جوار پادگان‌ها، زندان‌ها و کارگاه‌های صنعتی جدی گرفتیم به طوری که در این زمینه عملکرد قابل قبولی را داشتیم.

وی با اشاره به حضور ۱۹ هزار نفر در آزمون مهارتی تصریح کرد: ۸۰ درصد این شرکت کنندگان با دریافت نمره قابل قبول صلاحیت علمی و عملی را در این دوره‌های آموزشی کسب کردند.
مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان اردبیل موفقیت عرفان ممی‌زاده در رشته تاسیسات از دانشکده فنی و حرفه‌ای را در آزمون ملی مهارت یادآور شد و افزود: با سیاست جدید سازمان فنی و حرفه‌ای دانشجویان دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و علمی – کاربردی نیز می‌توانند در این آزمون‌ها شرکت کرده و رقابت کنند.

امامی بیان کرد: در حال حاضر با توجه به شرایط کرونایی آزمون‌های تئوری مراکز فنی و حرفه‌ای به صورت آنلاین برگزار می‌شود و به همین دلیل ۸۰ درصد مراکز آموزشی و مهارتی در استان به تجهیزات مناسب آزمون آنلاین مجهز شدند.

وی اضافه کرد: در چند ماه اخیر که مسئولیت فنی و حرفه‌ای اردبیل را برعهده گرفتیم سعی کردیم تا نظر کارشناسان و همکاران را در توسعه فعالیت‌ها جویا شده و ضمن رفع نقاط ضعف نقاط قوت را نیز تقویت کنیم.

مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان اردبیل یکی از مشکلات جدی را توزیع نامناسب نیروی انسانی و توجه به شایستگی‌ها در انتصابات اعلام کرد و گفت: تلاش ما بر این بوده تا در همه مراکز از نیروهای متخصص و زبده استفاده شده و به نوعی کمبود نیرو در مراکز فنی و حرفه‌ای رفع شود.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha