• شنبه / ۹ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۳:۱۲
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1400050905798
  • خبرنگار : 30054

بهترین راهنمای خرید سوئیچ شبکه

بهترین راهنمای خرید سوئیچ شبکه

امروزه با پیشرفت و توسعه صنعت تکنولوژی، شبکه نیز در حال ارتقاء، گسترش و دگرگونی است و از همین حیث باید به گونه‌ای باشد که بتواند پاسخگوی مخاطبان خود باشد.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام مستر شبکه، سوئیچ شبکه وسیله‌ای است که تجهیزات داخل یک شبکه را به هم متصل می‌کند و در صورتی که قصد خرید سوئیچ شبکه دارید، در این مقاله که راهنمای خرید سوئیچ شبکه است، با ما همراه باشید.

انواع سوئیچ شبکه:

شرکت‌های بیشماری وجود دارند که سوئیچ‌های شبکه را تولید می‌کنند و در بازار نیز برندهای زیادی موجود است لذا اگر قصد خرید سوئیچ شبکه دارید باید بگوییم که سوئیچ‌ها به ۲ دسته تقسیم می‌شوند:

مدیریتی (Managed)

راهنمای خرید سوئیچ شبکه

همان گونه که از اسم این مدل مشخص است، در این مدل، با استفاده از امکان دسترسی و برنامه ریزی، به مدیران شبکه اجازه می‌دهد از راه دور و لوکیشن‌های مختلف بر روی شبکه نظارت و کنترل داشته باشند.

غیرمدیریتی ( Unmanaged )

   راهنمای خرید سوئیچ شبکه

در این مدل، اجازه هیچ نوع تغییری در شبکه وجود ندارد و این نوع سوئیچ‌ها دقیقا طبق برنامه ریزی که شرکت سازنده روی آنها انجام داده، عمل می‌کنند.

همان گونه که در بالا توضیح دادیم، در صورتی که قصد خرید سوئیچ شبکه را دارید، انتخاب نوع سوئیچ به توانایی‌های شبکه شما بستگی دارد. برای مثال، چنانچه قصد راه اندازی یک شبکه خانگی کوچک را دارید، این شبکه ، به اندازه یک شرکت، به مدیریت احتیاج ندارد و بهتر است در آن از سوئیچ شبکه غیر مدیریتی استفاده کنید.

از طرف دیگر نیز در صورتی که قصد خرید سوئیچ شبکه برای یک شرکت را دارید، می‌بایست سوئیچ شبکه مدیریتی استفاده کنید چرا که برای جلوگیری از ورود اشخاصی غیر از کارکنان شرکت به شبکه، به موشکافی ریزبینانه‌ای احتیاج دارید.

اندازه سوئیچ شبکه

برای انتخاب اندازه سوئیچ شبکه، به انتظارات کاربران باید توجه کرد که در ادامه ۲ نوع طراحی سوئیچ را معرفی خواهیم کرد:

فرم فاکتور (Form Factor)

این نوع سوئیچ ها برای شبکه های کوچکی نظیر شبکه های خانگی گزینه مناسبی هستند و دارای شاسی بسته بوده و همچنین امکان ارتقاء آنها بسیار کم است. تعداد پورت این سوئیچ‌ها تا حدود ۴۸ پورت متغیر می‌باشد.

ماژولار (Modular)

این سوئیچ ها نسبت به مدل قبلی امکان تنظیم بیشتری دارند و چنانچه در مواردی نوبت به ترکیب تنظیمات پورت‌ها برسد، مدل ماژولار گزینه‌های بیشتری را به کاربر ارائه خواهد داد.

توضیح سوئیچ لایه ۲ در خرید تجهیزات شبکه

این سوئیچ در بخشی از شبکه، مابین تجهیزات شبکه فعال بوده و نسبت به مدل های دیگر خود، بسیار ساده تر است . این مدل همچنین دارای تنوع کمتری نسبت به مدلهای دیگر بوده که بعد از پردازش دیتا، آن را به لایه (data link layer) دستگاه متصل به سوئیچ هدایت می‌کند.

توضیح سوئیچ لایه ۳ در خرید تجهیزات شبکه

سوئیچ لایه ۳ چند لایه بوده و از لحاظ کاربرد و تنوع، نسبت به مدل قبلی بهتر می‌باشد و به روتر نیز معروف است. این سوئیچ دیتا را در لایه شبکه پردازش کرده و بیشتر با مسیردهی به قسمت‌های گوناگون یک شبکه سر و کار دارد.

تشخیص نیازهای شبکه

برای خرید سوئیچ شبکه همواره باید به این نکته توجه کنید و سوئیچی باید انتخاب کنید که قادر به مدیریت حجم مورد نیاز شما باشد و تعداد پورت آن نسبت به کاربران احتمالی نیز برابر باشد. لذا در ادامه مواردی را ذکر می‌کنیم که برای خرید سوئیچ شبکه می‌بایست در رعایت کنید.

مورد مهمی که همواره باید در خرید سوئیچ شبکه رعایت کنید، در نظر گرفتن تجهیزات و تعداد کاربران احتمالی متصل به شبکه است. چنانچه این تعداد، ۵ یا کمتر باشد، سوئیچ کوچک مناسب است اما در صورتی که کاربران همزمان شما بیش از ۴۸ نفر باشد، می‌بایست به چندین دستگاه سوئیچ تجهیز شوید.

هنگام انتخاب و یا خرید سوئیچ شبکه، چنانچه شبکه ای قصد انتقال اطلاعات در حجم های بالا با سرعت زیاد را دارد، سوئیچ مناسب می‌بایست با سرعت گیگابیت Ethernet مجهز باشد. از طرفی هم، شبکه هایی که به منظور دسترسی به دیتای خود، متکی به اینترنت هستند، سوئیچی با پورت‌های ۱۰۰ مگابیتی نیز انتخاب خوبی برای آنها خواهد بود.

مشهورترین برندهای سوئیچ

چنانچه قصد خرید سوئیچ شبکه دارید، برندهای معروف سوئیچ شبکه به شرح زیر می‌باشد:

جمع‌بندی

در دنیای کنونی امروز، دنیای آی تی همواره فرصت‌های شغلی بیشماری برای انواع کسب و کارها به وجود می‌آورد و دانستن موارد مهم در خرید ابزار آی تی از ملزومات این حرفه است لذا در رابطه با سوئیچ شبکه نیز، باید در نظر داشته باشید که قبل از اقدام به خرید سوئیچ شبکه باید گزینه‌ها و موارد احتمالی خود را به صورت کامل بررسی و تجزیه تحلیل کنید و نسبت به برندهای مشهور و امکانات آنها اطلاعات لازم را کسب کنید تا بهترین برند، با بهترین کیفیت و عملکرد را در اختیار خود قرار دهید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha