• پنجشنبه / ۷ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۰:۲۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400050704632
  • خبرنگار : 71145

الکاظمی: عراق به دنبال تقویت سیاست آرامش در منطقه است

الکاظمی: عراق به دنبال تقویت سیاست آرامش در منطقه است

نخست‌وزیر عراق در ادامه دیدارهایش در آمریکا تاکید کرد: عراق تلاش می‌کند هر آنچه سیاست آرامش در منطقه را تقویت می‌کند، دنبال کند. او در پایان سفرش به آمریکا در هواپیما بر استراتژی امنیتی با واشنگتن تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه سومریه نیوز، مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق امروز، پنج‌شنبه تاکید کرد، توافقنامه امنیتی بین بغداد و واشنگتن وارد مرحله جدید از "آموزش و مشورت" شده است.

او در زمان ترک واشنگتن توییت کرد: همه نیروهای جنگی آمریکا پایان سال جاری میلادی از کشور عراق خارج می‌شوند.

نخست‌وزیر عراق تاکید کرد: واشنگتن را به سوی بغداد عزیز بعد از سفری موفقیت آمیز و تفاهمات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی و توافقنامه انتقال روابط امنیتی به آموزش و مشورت و عدم حضور نیروهای رزمی در پایان سال جاری میلادی ترک کردیم.

او ادامه داد: به تقویت همبستگی اجتماعی و سیاسی برای خدمت به ملت‌مان امیدواریم و به دنبال ارتباط مستمر با جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا برای تقویت ارزش‌های همکاری و مذاکره هستیم.

همچنین در بیانیه دفتر مصطفی الکاظمی آمده است: الکاظمی با نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در واشنگتن ملاقات کرد.

طبق این بیانیه، آن دو به بررسی راه‌های تقویت همکاری بین عراق و آمریکا در زمینه‌های مختلف اقتصادی و چشم‌اندازهای هماهنگی سیاسی مشترک و نیز همکاری در حوزه‌های آموزش، فرهنگ، سرمایه‌گذاری و غیره پرداختند.

الکاظمی تاکید کرد: عراق تلاش می‌کند هر آنچه سیاست آرامش در منطقه را تقویت می‌کند، دنبال کند و در مسیر تحکیم اصلاحات، مبارزه با فساد و تقویت امنیت داخلی و ایجاد فضای مناسب جذب سرمایه‌ گام بردارد.

پلوسی نیز گفت: کنگره آمریکا از تلاش‌های دولت عراق در راستای موفقیت انتخابات اکتبر آینده حمایت می‌کند.

پلوسی همچنین بر اهمیت ادامه همکاری دو جانبه در زمینه‌های مقابله با کرونا و ارائه حمایت از ملت عراق از رهگذر  مشارکت در تامین دوزهای واکسن تاکید کرد. 

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در ادامه عنوان کرد: اعضای مجلس نمایندگان آمریکا از گام‌های دولت الکاظمی و طرح‌ها و نقش رو به فزونی آن در تقویت امنیت و ثبات منطقه‌ای حمایت می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha