• سه‌شنبه / ۵ مرداد ۱۴۰۰ / ۲۰:۴۸
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400050503603
  • منبع : نمایندگی اردبیل

رئیس سازمان صمت اردبیل تاکید کرد:

الزام عاملان فروش سیمان به عرضه روزانه محصول / دپوی سیمان ممنوع است

الزام عاملان فروش سیمان به عرضه روزانه محصول / دپوی سیمان ممنوع است

ایسنا/اردبیل رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: عاملان فروش سیمان ملزم هستند روزانه با عرضه محصول از ذخیره و دپوی آن جلوگیری کنند.

رامین صادقی 5 مرداد اظهار کرد: التهابی که در دو هفته اخیر در بازار سیمان به وجود آمده اسباب نارضایتی بخش عظیمی از مصرف‌کنندگان سیمان به ویژه طرح‌های عمرانی و اجرایی را به وجود آورده که ضرورت ساماندهی در این بخش با همکاری دستگاه‌های نظارتی و بازرسی ضروری به نظر می‌رسد.

وی تصریح کرد: بخشی از مشکلات به وجود آمده ناشی از خاموشی برق و کاهش تولید کارخانه سیمان در نمین بوده اما بخشی نیز به دلیل تخلفات رخ داده توسط عاملان فروش و دلالان در این عرصه بوده تا سیمان را به قیمت گزاف به مردم بفروشند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از شناسایی عاملان فروش متخلف در مناطق مختلف با همکاری تعزیرات حکومتی خبر داد و گفت: پرونده‌ای برای این متخلفان تشکیل شده و به زودی جرایم آنها به همراه برخورد قضایی با اخلالگران بازار سیمان انجام می‌شود.

صادقی افزود: در بازدیدی که از کارخانه سیمان داشتیم مدیرعامل کارخانه سیمان قول افزایش تولید با فعال کردن شیفت شبانه را دادند که تا 10 روز آینده به شکل کامل مشکل بازار سیمان و گرانی در آن برطرف خواهد شد.

وی قیمت مصوب تولید سیمان قابل ارائه به مردم را 31 هزار تومان اعلام کرد و ادامه داد: افزایش قیمت سیمان بین 48 تا 80 هزار تومان در بازار آزاد هیچ مفهومی ندارد و ضروری است هموطنان در تهیه سیمان به قیمت مصوب اقدام کرده و تخلف احتمالی را با شماره تلفن 124 اطلاع‌رسانی کنند.

صادقی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد:‌ به هیچ وجه اجازه نمی‌دهیم تا عرضه سیمان خارج از شبکه توزیع انجام شود و واحدهای سیمان‌بر و عمرانی به تناسب نیاز خود و مصرف اعلام شده، می‌توانند سهمیه سیمان از کارخانه و یا عاملان فروش دریافت کنند.

وی دلال‌بازی در این حوزه را اقدامی خلاف قانون تولید و عرضه سیمان به شکل شفاف و روشن اعلام کرد و گفت: با افزایش ظرفیت تولید سیمان در کارخانه نمین تا صد درصد و حل مشکل تعمیرات و برقراری برق مورد نیاز با تاکید استاندار اردبیل قرار شده بخش عظیمی از سیمان مورد نیاز استان از طریق کارخانه سیمان نمین تأمین شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل اضافه کرد: هر چند برخی از دلال‌بازی‌ها در این حوزه و عرضه خارج از شبکه به افزایش قیمت سیمان در برخی از مناطق اردبیل منجر شده اما با صبر و حوصله بیشتر در هفته آینده به شکل کامل مشکل کمبود سیمان برطرف و به اندازه کافی سیمان مورد نیاز واحدهای عمرانی در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha