• یکشنبه / ۳ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۲:۰۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400050301450
  • خبرنگار : 71475

تغییر قواعد بازی؛ روسیه دیگر حملات رژیم صهیونیستی به سوریه را نادیده نمی‌گیرد

تغییر قواعد بازی؛ روسیه دیگر حملات رژیم صهیونیستی به سوریه را نادیده نمی‌گیرد

سایت اسرائیلی"دبکا" نوشت، نیروهای روسیه در سوریه از فرماندهی روسیه در مسکو دستور گرفته‌اند که در صورت ورود ‌موشک‌ها و جنگنده‌های اسرائیلی به حریم هوایی سوریه آنها را رهگیری کنند.

به گزارش ایسنا، سایت عبری‌زبان دبکا در گزارشی که روز شنبه منتشر کرد، بیان داشت که برخی منابع وزارت دفاع روسیه موضوع تغییر سیاست‌های روسیه را تأیید کردند و افسران روسی مسؤول سامانه‌های دفاع هوایی در سوریه برای سرنگونی موشک‌ها و جنگنده‌های اسرائیلی در صورت نفوذ به حریم هوایی سوریه تلاش خواهند کرد.

این سایت با اشاره به توقف اجرای توافقنامه محرمانه‌ منعقد شده در اواخر سال ۲۰۱۸ میان ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی اشاره کرد که بر اساس آن جنگنده‌های اسرائیلی اجازه فعالیت آزادانه در سوریه را داشتند و نیروهای روسیه علیه آنها وارد عمل نمی‌شدند.

پایگاه مذکور به تغییر سیاست‌های روسیه در پی حمله اخیر جنگنده‌های اسرائیلی به حلب و رهگیری هفت راکت از مجموع هشت راکت شلیک شده توسط این جنگنده‌ها اشاره کرد و افزود، پس از آن، حمله دیگر اسرائیل مناطق نزدیک مرز میان سوریه و لبنان را هدف قرار داد که طی آن چهار موشک هدایت شونده از داخل حریم هوایی لبنان شلیک شد و منابع روسی اظهار کردند که این بار همه موشک‌های اسرائیلی رهگیری شدند.

این منبع تغییر در سیاست‌های روسیه را پس از رایزنی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه با جو بایدن، همتای آمریکایی خود و ابراز مخالفت با تداوم حملات اسرائیل در سوریه عنوان و ادعا کرد که بایدن برای این تغییر چراغ سبز نشان داد.

سایت دبکا نوشت، در این شرایط، تغییر رویکرد نسبت به عملیات اسرائیل در سوریه فقط از سوی روسیه نیست، بلکه همچنین سیاست‌های ایالات متحده در قبال این موضوع تغییر خواهد کرد.

توافقنامه استراتژیک

این وب‌سایت در روزهای اخیر گزارش داده بود که نیروهای روسیه در سوریه روشی را توسعه داده‌اند که اجازه می‌دهد آتشبارهای سامانه‌های دفاع هوایی سوریه"Pantsyr-S" و " Buk-M۲"  ساخت روسیه که نسبت به نوع"S-۳۰۰ "و ”S-۴۰۰ " از پیشرفت کمتری برخوردار هستند،  قادر به رهگیری موشک‌های اسرائیلی باشند.

منبع مذکور اظهار کرد که توافقنامه استراتژیکی که در زمان تصدی پست نخست وزیری اسرائیل توسط بنیامین نتانیاهو پابرجا بود و منجر به نادیده انگاشتن حملات اسرائیل در سوریه شده بود، دیگر وجود ندارد و روسیه از این پس در مقابله با حملات اسرائیل مشارکت خواهد کرد. اخیرا یک بیانیه روسی منتشر شده که برای اولین بار به حمله جنگنده‌های اسرائیلی در حومه حلب و رهگیری اکثر موشک‌های شلیک شده توسط این جنگنده‌ها پرداخته است.

در همین زمینه، روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، چاپ لندن، نوشت، روسیه در حال تغییر رویه اساسی در سازوکارهای مقابله با حملات اسرائیل در سوریه از طریق "بستن حریم هوایی سوریه" به روی جنگنده‌های اسرائیلی است.

این روزنامه به نقل از یک منبع مطلع روس نوشت که مسکو در حال تلاش برای تقویت پدافند هوایی سوریه با تجهیزات مدرن است و کارشناسان روسی به طور مستقیم بر کار آنها نظارت خواهند کرد.

وی افزود: مسکو در گذشته از واکنش‌ به این امر خودداری می‌کرد، زیرا اسرائیل تمام تحرکات خود را با واشنگتن هماهنگ می‌کرد در حالیکه کانال‌های ارتباطی روسیه با واشنگتن قطع شده بود و از تماس‌های کنونی با طرف آمریکایی به نظر می‌رسد که مسکو اطمینان یافت که واشنگتن موافق حملات مداوم اسرائیلی نیست.

این روزنامه به نقل از منبع مذکور نوشت: اسرائیلی‌ها دریافتند که پدافند هوایی در سوریه فعال شده و اینکه عملاً همه موشک‌های شلیک شده منهدم شده‌اند و این امر نشانگر تغییر اساسی در سازوکارهای تعامل با این پرونده است و جنگنده‌های اسرائیلی از آن زمان وارد حریم هوایی سوریه نشده‌اند و حملات را از مناطق مجاور انجام می‌دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۵-۰۳ ۱۵:۰۷

روسها بهتر است به دولت سوریه کمک کنند تا ادلب را آزاد کند .‌

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۰۳ ۱۵:۱۴

شما چقدر ساده هستین روسیه الان چهل ساله در سوریه فيلم بازی میکنه. مگر احمقها روسیه از اسرائیل دست برمی‌داره این شما هستین کا آواره در سوریه شدین به امید پیروزی فلستین. 30درصد مردم اسرائیل روسی هستین به همین خیال باشید

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۰۳ ۱۵:۱۶

اینشاا یک روز میشه به توسط ایران بزرگ این رهگیری انجام بشه اسرائیل جرعت نداشته باشه به کشورهای مسلمان نزدیک بشه

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۰۳ ۱۵:۳۴

ایوالله روسیه بزن اسراییل نابود کن

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۰۳ ۱۶:۰۵

الان دیگه،؟؟ کی میخواهید دوست و دشمن را بشناسید، روس‌ها همیشه از پشت به ما خنجر زده اند، از تاریخ درس بگیرید.

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۰۳ ۱۶:۲۷

روسیه درآینده خیلی خیلی نزدیک به ایران چنان ضربه ای خواهد زد که درطول تاریخ بی سابقه خواهد بود هیییییییچ گربه ای برای رضای خدا موش نمیگیره

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۰۳ ۱۶:۴۲

هیچ گربه ای برای رضای خدا،موش نمیگیره،روسیه خودش ته مانده رژیم سوسیالیستی اشغالگروخنخوار شوروی است،که خون میلیونها بیگناه راریخته،الانم همون لاشخوره،فرقی بین روسیه وامریکانیست

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۰۳ ۱۶:۴۵

روسیه ی کشور خیانتکار هستش هیچ اتباری به دولت روسیه نیست و هیچ وقت تا آخر کنار همپیمانان خودش نمیمونه آمریکا سرطان خر بد ی خوبی که داره کنار همپیمانان خودش هست ولی روسهای تزاری نژادن خیانتکار هستن فقد فقد منافع خودشون مهم هستش خدا میدونه چند میلیون دلار پول گرفتن اسد بدبختو با اسرائیل تنها گذاشتن ایران می‌تونه از این راه پدر اسرائیل دربیاره سامانه‌های ۱۵خرداد خرمشهر یا زهرا باور ۳۷۳وووو مستقر کنه نفس اسرائیل بند کنه

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۰۳ ۱۷:۲۴

ارباب پوتین

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۰۳ ۱۷:۴۷

اگر چنین قرار دادی بین پوتین و اسرائیل بوده باشد میتوان گفت روسیه حمله به نیروهای ایران و مقاومت را نادیده گرفته و هیچ منعی را لازم ندانسته که این یک خیانت روشن به ایران و مقاومت می باشد پس میتوان گفت روسیه یک دوست و متحد واقعی نیست

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۰۳ ۱۸:۱۱

بی بی دیگه صددرصد با این خبر سکته رو زده. البته مرد مرموز روسیه رو حرفش وقولش هست چون همینطورکه شاهدش هستیم بیشتر موشکهای اسرائیلی رو هوا ساقط میشن.

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۰۳ ۱۹:۱۰

روسیه فقط حرف میزنه ما تا بحل از روسها عمل ندیدیم

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۰۳ ۱۹:۳۳

جرات نداره

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۰۳ ۱۹:۳۹

روسیه دروغ میگه ، بزرگترین خیانت کار در عالم سیاست هست مخصوصاً در خصوص مسلمانان به هیچ عنوان پایبند به اصول اخلاقی و قواعد و پیمان و قراردادها نیست نمونه اش در خصوص سوریه ، لیبی ، عراق و افغانستان و ... شاهد بودید متاسفانه دوستان و علاقمندان روسیه در ایران هنوز به این واقع نرسیدند که روسیه قابل اعتماد نیست

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۰۳ ۱۹:۴۹

چشم بسته غیب میگی... خوب معلومه دولت ناتینیاهو دولت راست و هم جهت پوتین بود ...ولی بنت چپ و مخالف پوتین...

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۰۳ ۱۹:۵۹

روسیه خنجرازپشت زده همیشه به ایران اینم مقطعیه نامردی توی خونشونه

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۰۳ ۲۰:۰۸

روسیه یک دیکتاتوری برشکسته بیشتر نیست مثلا چیکار میخواهد یا میتواند بکند

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۰۳ ۲۰:۲۴

روسیه ی عزیز تا میتونی جنگنده های اسرائیلی رو بزن.. برای هر ده تا جنگنده اسرائیلی که بزنی جایزه اش را دولت سوریه به شما نفت کش حمل بنزین می ده.

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۰۳ ۲۱:۱۶

چه عجب چیشد روسیه منافق ومزدور منافع جدیدی برای خودش شروع کرده وایندفه بوی دلار نفتی برای روسها داره

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۰۳ ۲۲:۲۰

سوریه.کل.نفت.شو.قول.داده.به.روسیه.بده.چراتاحلاروسیه.دفانمیکردصدرصدنانش.توروغنه

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۰۳ ۲۲:۲۴

روزی اسرائیل از روی کره زمین محو خواهد شد تل‌آویو ضعیفه حتی با اینکه تو 15 ارتش برتر جهانه از گروه های مقاومت شکست میخوره به گفته رهبر عزیزم اسرائیل تا 20 سال آینده از روی زمین محو خواهد شد

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۰۳ ۲۲:۲۵

واقعا فکر میکنید روسیه بخاطر سوریه هواپیماهای اسراییل رو میزنه؟ روسیه گرای نیروهای ایرانی و سوری را به اسراییل نده هواپیما و موشکاشونو نمیزنه

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۰۳ ۲۲:۳۹

خدا کنه دورود بر پوتین

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۰۳ ۲۲:۵۳

این حرفاکذبه ودروغ چون روسیه هرگزبرای سوریه خودشوبه خطرنمی اندازه ونمیتونه بندازه

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۰۳ ۲۳:۴۱

اره همینطور هستش تمام مستشارا روسی در اسراعیل مشغول پولدراوردن هستند اقای پوتین برای دلخوشی اسد این مطلب را بهشکلی دیگر عنوان نموده چون حملات اسراعیل همه تجهیزات دشمن در سوریه را نابود کرده تا شروع فصل بعدی دوباره حملاتش را اغاز میکنه

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۰۴ ۰۰:۱۳

به نظرمن بایدهمه دست به دست هم دهندواین مشکل رایکباربرای همیشه حل وفصل کنندچون خیلی خودسروگستاخ شدن وتابع هیچ قواعدبین المللی خودشون رونمی بینن واین خیلی برای اکثرکشورهای مسلمان اطراف خطرناک هست وباعث ننگ وذلت است که یه غربتی ازاون گوشه دنیابیادوتعیین تکلیف کنه البته برای عرب نه ایران .چون بالخره یه روزایران کبیرریشه اون مزدوران تروریستی کودک کش روازروزمین می خشکانه الهی امین

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۰۴ ۰۰:۲۹

8چه عجب اینهمه مواضع ایران رومیزدندبراشون مهم نبودازروسها مرموزتروخائنتروجودنداره

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۰۴ ۰۰:۵۰

اسرائیل غاصب بسیار گستاخ شده و مرض هاری گرفته که باید درمان شود

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۰۴ ۱۳:۲۰

یعنی الان سه ساله که اسراییل با توافق با روسبه به مواضع ایران حمله میکرد و‌ نیرو های ما رو شهید میکرد .