• شنبه / ۲ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۵:۰۴
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1400050200935
  • منبع : نمایندگی گیلان

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان تاکید کرد

ضرورت اطعام مومنان در روز غدیر/سنت احیا و ترویج اطعام خانگی در غدیر خم باید گسترش یابد

ضرورت اطعام مومنان در روز غدیر/سنت احیا و ترویج اطعام خانگی در غدیر خم باید گسترش یابد

ایسنا/گیلان مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان گیلان اطعام مؤمنان را یکی از سفارشات ائمه معصومین در این روز عنوان و گفت: سازمان تبلیغات راهبرد امسال خویش را احیا و ترویج اطعام خانگی در غدیر خم خواهد گذاشت.

حجت الاسلام سعید مهدوی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با بیان اینکه عید غدیر یکی از بزرگترین روزهای سرور بشریت است اظهار کرد: عید غدیرخم، روز ظهور و ابلاغ امامت و ولایت بهترین انسان روی زمین یعنی مولا امیرالمؤمنین (ع) است.

وی عید غدیرخم را یوم الله اکبر برشمرد و افزود: تمامی ائمه معصومین در جهت بزرگداشت این روز بزرگ، سفارشات ویژه ای داشته اند که در رابطه با هیچ یوم الهی این همه آداب تعظیم و تجلیل وجود نداشته است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان گیلان اضافه کرد: پیام غدیر را نه تنها شیعیان بلکه آحاد مردم در نظام بشریت باید تحویل بگیرند و در این صورت است که حاکمیت الهی محقق و بشریت شاهد صلح، عدل و آرامش حقیقی جهانی خواهد شد.

حجت الاسلام مهدوی با تاکید بر ترویج فرهنگ غدیر و پیام آن در جامعه افزود: سازمان تبلیغات اسلامی استان برای تبلیغ پیام غدیر بیش از ۱۱۰ ایستگاه تبیینی تحت عنوان (میعاد غدیر) با حضور کارشناسان فرهنگی و مبلغین دینی و معلمین داوطلب در مجامع عمومی با رعایت فاصله اجتماعی و دستورالعمل‌های بهداشتی در صورت امکان برگزار خواهد کرد.

وی اطعام مؤمنان را یکی از سفارشات ائمه معصومین در این روز عنوان و تصریح کرد: سازمان تبلیغات علاوه بر تشویق تشکل های دینی مبنی بر احیا و ترویج سنت اطعام در این ایام خجسته راهبرد امسال خویش را احیا و ترویج اطعام خانگی در غدیر خم خواهد گذاشت؛ بدین معنا که آحاد گیلانیان یک یا هر تعداد که توانایی دارند غذایی پخته و توزیع نمایند و همانند لیلة الرغائب که خیرات برای اموات بصورت عمومی نهادینه شده اطعام غدیر خم در خانه های تک تک عاشقان امیرالمونین به اندازه توانشان نهادینه شود.

وی از برگزاری پویش نذر غدیریه بواسطه دعوت از همسایگان مساجد محلات در شهر و روستا در گیلان خبر داد و گفت: در راستای همین فرهنگ سازی با هماهنگی اداره کل آموزش و پرورش جهت ترویج و تبلیغ اطعام غدیر از شبکه شاد نیز بهره مند خواهیم شد.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان ساخت کلیپ غدیر با موضوع مردمی سازی اطعام غدیر و پخش آن از شبکه باران، حمایت از کارناوال های شادی خودرویی، بهره گیری از اساتید و فضلا بصورت لایو در شبکه شاد آموزش و پرورش و ... را از دیگر برنامه های پیش بینی شده در ایام بزرگداشت عید غدیرخم در استان عنوان کرد.

حجت الاسلام مهدوی تاکید کرد: توصیه می کنیم همه مومنین با نصب پرچم و ریسه های پارچه ای شادآفرین بر روی درب منازل در راستای بزرگداشت این عیدالله اکبر شرکت نمایند.

وی با بیان اینکه سال گذشته بیش از 300 تشکل مردم‌نهاد در شهر و روستاهای گیلان، اطعام جمعی غدیر را انجام دادند گفت: طبق گزارشات امسال این عدد بسیار بیشتر خواهد بود و امید است که دستگاه‌های خدماتی یاور این تشکل‌های مردم‌نهاد در گوشه و کنار استان باشند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان گیلان با اشاره به برگزاری پویش‌هایی با عنوان "همسایه و هم‌سفره مرتضی علی(ع)" توسط تشکل های مردم نهاد در گیلان یادآور شد: در این پویش بخشی از اقلام مانند مرغ توسط اشکل های مردم نهاد تهیه و به تعدادی از مومنان سپرده تا هر خانه حداقل یک پُرس غذای حاصل از طبخ آن را توزیع و یک نفر را مهمان سفره حضرت امیرالمؤمنین کند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha