مهدی خیرجو در اختتامیه نخستین جشنواره رسانهای امام رضا(ع) که امروز، ۳۱ تیر ماه، در سالن همایشهای تربیت بدنی آستان قدس رضوی برگزار شد با اشاره به عملکرد مطلوب و موفقیتآمیز این جشنواره، اظهار کرد: با توجه به اینکه در دوره شیوع ویروس کرونا به دلیل ایجاد برخی محدودیتها در کشور فعالیتهای حوزه رسانه نیز مانند بسیاری از عرصههای دیگر کاهش یافت و برنامههای مناسبتی به شکل سابق برگزار نشد، با این وجود استقبال از نخستین دوره جشنواره رسانهای امام رضا(ع) در خور توجه بود.
وی ادامه داد: اینکه اعضاء هیات انتخاب و داوران در بازه زمانی کوتاه حدود ۹۰۰۰ هزار اثر را ارزیابی و بررسی کردند، کاری جهادی است که به نوبه خودم از زحمات این عزیزان تقدیر میکنم.
خیرجو با اشاره به تلاشهای رسانهای صورت گرفته در ماههای اخیر برای حفظ ارتباط مردم با حرم مطهر رضوی با وجود محدودیتهای کرونایی، تصریح کرد: یکی از ویژگیهای بارز حوزه رسانه در این دوره فراهمآوردن شرایط برقراری ارتباط عاشقان و دلدادگان اهلبیت(ع) با مضجع نورانی ثامن الحجج(ع) بود که در این راستا روزانه ۵ ساعت برنامه از شبکههای مختلف با همکاری معاونت برونمرزی روی آنتن رفت.
رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی همچنین به فعالیتهای رسانهای آستان قدس رضوی در دو سال اخیر اشاره کرد و گفت: پخش زنده ۲۲۷ هزار دقیقه برنامه از شبکههای مختلف رسانه ملی، تولید بیش از ۱۳۰۰ برنامه افزون بر ۴۰۰۰ دقیقه، برقراری ارتباط با حدود ۳۰ شبکه تلویزیونی و ماهوارهای عربی، انگلیسی، اردو، آذری زبان و ۳۵۰ میلیون بازدید کننده از محتواهای صفحات مجازی آستان قدس رضوی از جمله این فعالیتها و دستاوردها بوده است.
بر اساس اعلام پایگاه اطلاعرسانی آستان قدس رضوی، وی اضافه کرد: همچنین در یک سال اخیر علاوه بر افتتاح استودیوهای صحن انقلاب، اقداماتی دیگر نیز در حوزه زیرساختهای مورد نیاز صورت گرفت تا بستر ارائه خدمت رسانهای به همه دلدادگان حضرت رضا(ع) در نقاط مختلف ایران و جهان گسترش یابد.
انتهای پیام
نظرات