• سه‌شنبه / ۲۹ تیر ۱۴۰۰ / ۱۵:۳۹
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1400042921472
  • منبع : نمایندگی مازندران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل خبر داد

افزایش ۲.۵ برابری بیماران سرپایی کرونایی در مازندران

افزایش ۲.۵ برابری بیماران سرپایی کرونایی در مازندران

ایسنا/مازندران رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت:از حدود یک هفته پیش تعداد بیماران سرپایی ۲ تا ۲.۵ برابر و تعداد بیماران بستری نیز شدیدا افزایش پیدا کرده است.

سید فرزاد جلالی در حال بازدید از بیمارستان روحانی بابل در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پیک پنجم ابتلا به کرونا در کل کشور شدیدا در حال گسترش است، اظهارکرد: استان مازندران و شهرستان بابل هم استثنا نیست.
وی افزود: از حدود یک هفته پیش تعداد بیماران سرپایی ۲ تا ۲.۵ برابر و تعداد بیماران بستری نیز شدیدا افزایش پیدا کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل تصریح کرد: کاری که ما انجام دادیم  راه اندازی درمان های سرپائی  بوده که بسیار کمک کرده تا یان بیماری را تا حدی کنترل کنیم، تقریبا در ۴ بیمارستان روزانه حدود تا تا ۱۴۰ تا ۱۵۰ بیمار را به شکل سرپائی درمان می کنیم که غالبا کسانی هستند که حال عمومیشان خوب است و  نیاز به تزیقات داروئی و داروهای ضد ویروس دارند.

جلالی خاطرنشان کرد: در این مدت سرعت واکسیناسیون ما خیلی خوب بوده به طوریکه حدود ۲۴ ساعت گذشته نزدیک به ۳۵۰۰ فرد را واکسینه کردیم.

وی با بیان اینکه پرسنل بهداشتی درمانی در حال انجام وظیفه و خدمت رسانی خودشان هستند و ما هیچ وقت بیماران را نا امید از بستری نمی کنیم، خاطرنشان کرد: تا به حال سعی کردیم این خدمت رسانی به طور کامل باشد و  هنوز هم تخت های مناسبی برای بستری داریم.

جلالی افزود:اما نگران این هستیم اگر سرعت بستری ها بیشتر شود نتوانیم فعالیت ایده آلی را ارائه دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل یادآورشد: مردم عزیز لازم است بیش از پیش رعایت پروتکل های بهداشتی را کرده و از جمع شدن دورهم بپرهیزند.

وی گفت: این ویروس جدید دلتا سرایت پذیری فوق العاده بالایی دارد و در مدت زمان بسیار کم تعداد بسیار زیادی را می تواند آلوده کند .

این مسئول خاطرنشان کرد: مردم رعایت تهویه،شست و شوی دست ها و استفاده از ماسک و پرهیز از تجمعات و دورهمی ها را جدی بگیرند.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha