• سه‌شنبه / ۲۹ تیر ۱۴۰۰ / ۱۲:۵۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400042921318
  • خبرنگار : 71415

چین: آمریکا منبع اصلی حملات سایبری در جهان است

چین: آمریکا منبع اصلی حملات سایبری در جهان است

پس از آنکه واشنگتن هکرهای "وابسته به پکن" را به فعالیت های مخرب در سراسر جهان متهم کرد، وزارت خارجه چین آمریکا را منبع اصلی حملات سایبری در سراسر جهان خواند.

.به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: آمریکا و متحدانش اتهامات بی اساس سایبری به چین وارد کرده اند و به دلایل سیاسی با شرارت بر چین فشار وارد می کنند. ما کاملا این اتهامات را رد می کنیم  

وی افزود: چین به شدت مخالف و مقابل هرگونه حمله سایبری است و ما حامی هکرها نیستیم. این موضع ما آشکار و روشن است .

این دیپلمات چینی تاکید کرد: در واقع این آمریکاست که منبع بزرگترین و بیشترین حملات سایبری در جهان است.

او آمریکا را مقصر حملات مختلف سایبری به چین دانست و اظهار داشت که حتی متحدان آمریکایی - چه رسد به رقبا - از چنین حملاتی از طرف واشنگتن در امان نیستند.

وزارت امور خارجه چین اتهامات کشورهای غربی مبنی بر ارتباط وزارت امنیت دولتی PRC با یک کارزار جهانی هک سایبری را رد کرد و گفت که این اتهامات غیر موجه و نادرست است.

لیجیان گفت: این اتهامات با انگیزه های سیاسی صورت گرفته و دولت بایدن شواهد کافی در این خصوص ندارد.

این وزارتخانه همچنین از آمریکا و متحدانش خواست تا جاسوسی اینترنتی را متوقف کنند. علاوه بر این ، چین اقدامات لازم برای دفاع از امنیت سایبری را انجام خواهد داد.

سخنگوی وزارت خارجه چین همچنین بار دیگر گفت، یکی از گروه های آژانس اطلاعات آمریکا موسوم به سی.آی.ای در هک چندین مورد از صنایع چینی در طول یک دهه گذشته دست داشته است.
ویتاکید کرد: این اتهامات ازسوی آمریکا و متحدانش شامل ناتو، اتحادیه اروپا، پنج چشم و ژاپن فاقد شواهد کافی است. دولت آمریکا وقتی دارد هکرها را به دولت ها ربط می دهد، باید خیلی مراقب باشد.

در 19 ژوئیه ، آژانسهای اطلاعاتی آمریکا در گزارشی مشترک چین را به سوء استفاده از اقدامات سایبری در فضای مجازی و افشای بیش از 50 تاکتیکی که گفته می شود کار هکرهای وابسته به پکن بوده ، متهم کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha