• دوشنبه / ۲۸ تیر ۱۴۰۰ / ۲۰:۰۴
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1400042820794
  • خبرنگار : 30054

بروشور؛ یک تبلیغ مفصل در قالبی کوچک

بروشور؛ یک تبلیغ مفصل در قالبی کوچک

«بروشور» یک کلمه فرانسوی به معنای دفترچه است. این واژه برای دفترچه‌هایی به کار می‌رود که معمولاً توضیحاتی درباره یک محصول، فرآیند یا کسب و کار ارائه می‌کنند، تصاویر هم در بروشورها کاربرد دارند. یکی از ویژگی‌هایی که بروشورها را از دیگر محصولات گرافیکی متمایز می‌کند، قابلیت تغییر ابعاد آن‌ها است. برای مثال ممکن است ابعاد یک بروشور 10*۲۰ باشد اما به هنگام استفاده به 60*20 افزایش پیدا کند.

به گزارش ایسنا بنابر اعلام الو چاپ، دریافت بروشور به محض وارد شدن به یک مجموعه، نمایشگاه، جشنواره و هر رویداد دیگری، برای همه ما پیش آمده است. اما چند درصد از ما، با دریافت این بروشورها شروع به خواندن‌شان کرده‌ایم؟ بروشورها پر از اطلاعات مهمی هستند که اگر ظاهری جذاب و خواندنی داشته باشند و خلاقانه طراحی شوند، می‌توانند مشتریان زیادی را به کسب و کارها جذب کنند.

بروشورها چه ویژگی‌هایی باید داشته باشند؟

به بروشور «کالانما» نیز گفته می‌شود؛ در واقع این واژه از آن جهت برگزیده شده است که بروشورها نمایی از یک کالا یا محصول را به صورت متنی و تصویری ارائه می‌دهند و مشتریان می‌توانند به شکل مفصل و دقیق به بررسی تمام ابعاد و جزئیات محصول مورد نظرشان بپردازند.

ضرورت و اهمیت چاپ بروشور برای کسب و کارها

بانک‌ها، بنگاه‌ها و دفترهای بیمه

در بانک‌ها و دیگر مکان‌هایی از این قبیل، تعداد مراجعه‌کنندگان معمولا زیاد است و امکان ارائه توضیحات کلامی برای هرکدام از آن‌ها وجود ندارد، در اینجا، بروشور می‌تواند گزینه خوبی برای معرفی خدمات باشد.

شرکت‌ها و فروشگاه‌ها

محصولات فروشگاه‌ها معمولاً تنوع بالایی دارند. همچنین در شرکت‌ها امکان حاضرکردن تمامی محصولات در مکان شرکت، فراهم نیست. گاهی هم ممکن است امکان تولید کالایی فراهم باشد، اما پس از ثبت سفارش مراحل انجام آن طی شود؛ در این موارد است که بروشورها به کمک کسب و کارها می‌روند تا تمامی محصولات را - چه آن‌ها که در محل مورد نظر وجود دارند، چه آن‌هایی که در انبار هستند و چه آن‌هایی که هنوز تولید نشده‌اند - به مشتریان معرفی کنند.

آرایشگاه‌ها، مطب‌ها و آموزشگاه‌ها

این مکان‌ها معمولا اتاق انتظار دارند و همیشه بسیاری از افراد بی‌آن که کار خاصی داشته باشند یا نوبتشان رسیده باشد در این محل، منتظر هستند. استفاده از بروشور در این مکان‌ها امری سرگرم کننده است که می‌تواند به عنوان نوعی تبلیغ غیرمستقیم، کاربرد داشته باشد.

مشاغل خدماتی

نکته قابل توجه برای مشاغل خدماتی این است که امکان ارائه نمونه فیزیکی محصول برای معرفی آن وجود ندارد اما وجود یک بروشور با طراحی زیبا، کمک زیادی به آشنایی مخاطب با شما می کند.

الوچاپ، با نهایت دقت و ظرافت خدمات چاپ و طراحی بروشور را برای تمامی کسب و کارها، انجام می‌دهد. فارغ از این که بروشور در تمامی کسب و کارها می‌تواند کاربرد داشته باشد، انواع مختلفی دارند؛ در واقع بروشورها وابسته به کاربردشان می‌توانند اشکال مختلفی به خود بگیرند.

برشورهای لتی با صحافی تاخور

ابتدا روشن کردن این نکته لازم است که به هر برگ بروشور که به برگ دیگر اتصال دارد، یک لت گفته می‌شود. بروشورهای لتی، آن دسته از بروشورها هستند که روی هم تا خورده و در صورت انتخاب‌شان، دیگر نیازی به دوخت صفحات بروشور به یک دیگر نیست. شکل تاخوردن هم می‌تواند به صورت آکاردئونی باشد و هم تودلی. بروشورهای تودلی به این صورت هستند که یک صفحه بر روی صفحه کنار خود تا می‌شود، سپس دو صفحه بر روی صفحه کناری تا می‌شود و در نهایت این حرکت در همان جهت تاخور اول، پیش می‌رود. 

بروشورهای فرمی؛ بروشورهای کتاب‌نما

این نوع بروشورها، حالتی شبیه کتاب یا نشریه دارند و امکان دیدن تمامی صفحاتشان در کنار هم وجود ندارد. بروشورهای فرمی جلد هم نیاز دارند. روی جلد یک بروشور معمولاً مواردی چون موضوع، لوگو، تصاویر مرتبط و شعار تبلیغاتی یک شرکت قید می‌شود. پشت جلد هم محل قرارگیری آدرس و اطلاعات تماس است.

بروشورهای اسلیپ کیس؛ درون پوشه

جلد اسلیپ کیس‌ها، به صورت یک پوشه یا فولدر طراحی می‌شود و صفحات بروشور به صورت کاملا مجزا درون آن جای می‌گیرند. جلد این نوع بروشورها نسبت به صفحات ضخامت بیشتری دارد و مزیت آن نسبت به انواع دیگر بروشور این است که به دلیل عدم اتصال اوراق به جلد، امکان جایگزین کردن آن‌ها وجود دارد.

بروشورها به هر نوعی با هر کاربری که باشند، باید درست و اصولی طراحی شوند تا در ماندگاری محصولات و برند در ذهن مخاطبان، موفق عمل کنند. از همین رو، در ادامه به مواردی از اصول تهیه یک بروشور اصولی اشاره می‌شود؛
 

· ابعاد بروشور باید در نظر گرفته شوند

هنگام شروع کار طراحی، ابعاد نهایی کار چیزی است که نباید از آن غافل شد؛ چراکه اگر پس از طراحی، ابعاد متناسب نباشند، کیفیت کار کاهش می‌یابد و باعث به هم ریختگی عناصر موجود در طراحی می‌شود. به این اتفاق اصطلاحاً دفرم‌شدن گفته می‌شود که از زیبایی بروشور می‌کاهد و باعث می‌شود کارایی مورد نظر را نداشته باشد.

· رنگ نوشته‌ها مهم است

مهم‌ترین عناصر طراحی بروشور، نوشته‌ها هستند چرا که این کلمات هستند که اطلاعات را به مخاطب انتقال می‌دهند و در ذهن او ماندگار می‌شوند. بهتر است رنگ نوشته‌ها مشکی باشد و با رنگ زمینه، همخوانی کافی را داشته باشد.

· اهمیت فونت نوشته‌ها

همانطور که گفته شد، متن و نوشته یکی از مهم‌ترین عناصر بروشور است که علاوه بر رنگ، فونت آن هم مهم است. اندازه فونت نوشته‌ها نباید کمتر از 6 باشد، همچنین باید خوانایی لازم را داشته باشد.

· سیستم رنگی یا کالر مُد

ماهیت نمایشگر مانیتوری با ماهیت چاپ جوهری تفاوت دارد. سیستم رنگی در مانیتورها سه رنگ است و به شکل نوری نمایش داده می‌شود یعنی هر چقدر نور بیشتر شود، رنگ نهایی روشن‌تر خواهد شد، اما در چاپ سیستم رنگی چهار رنگ است و زمانی که این رنگ‌ها توسط جوهر چاپ شوند، با بیشتر شدن مقدار رنگ، تیره‌تر می‌شوند. پس باید همخوانی لازم را ایجاد کرد.

باید فضای امنی هم در نظر گرفت

چه درست چه غلط، همیشه امکان جابجایی طرح به اندازه چند میلی‌متر در چاپ و برش وجود دارد. همچنین در بروشورها خط‌های تا هم به میان می‌آیند. بنابراین یک طراح حرفه‌ای می‌داند که باید حاشیه امنی برای کار خود در نظر بگیرد تا عناصر مهم طراحی‌اش در فرایند برش آسیب نبینند. معمولا این مقدار بسته به نوع بروشور، بین 7 تا 10 میلی‌متر از هر طرف کار است.

حال، با این همه دقت و ظرافتی که طراحی یک بروشور می‌طلبد، پیدا کردن یک طراح و چاپخانه حرفه‌ای امری دشوار به نظر می‌رسد، با این وجود، الوچاپ به کمک تمامی کسانی آمده است که به دنبال یک بروشور مطلوب برای کسب و کار خود هستند.

یک، دو، سه ... چاپ!

سال 1397 بود که مجموعه‌ای مدرن تحت عنوان الوچاپ، در تهران تاسیس شد. این مجموعه با در اختیار قرار دادن امکان سفارش با جزئیات دقیق محصولات به صورت آنلاین و 24 ساعته، خیلی زود جای خود را در دل مشتریان باز کرد.

یکی از مدرن‌ترین چاپخانه دیجیتال تهران را الوچاپ راه‌اندازی کرده است، این مجموعه علاوه بر بروشور، پاسخگوی سفارشاتی چون کارت ویزیت، کاتالوگ و سربرگ نیز است. همچنین تیم الوچاپ انواع جعبه، ساک خرید و آلبوم را نیز به صورت سفارشی طراحی و چاپ می‌کنند.

سرعت بسیار بالا در چاپ، این مجموعه را از باقی هم‌صنفانش متمایز می‌کند. همان‌طور که از شعارش پیداست، الوچاپ به نیازهای فوری مخاطبانش پاسخ می‌دهد و به واسطه‌ 25 سال سابقه مدیرانش و اشراف کاملشان به صنعت چاپ، کارهای باکیفیتی را به مشتریان خود تحویل می‌دهد.

پس عاقلانه است که تردید نکنید و کار طراحی بروشور برای کسب و کار خود را به الوچاپ بسپارید. این مجموعه بروشورها را در انواع مختلف و متناسب با نیاز مشتریان طراحی و چاپ می‌کند.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha