• یکشنبه / ۲۷ تیر ۱۴۰۰ / ۰۹:۵۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400042719191
  • خبرنگار : 71592

درگیری نیروهای سعودی با مزدوران امارات در سقطری یمن

درگیری نیروهای سعودی با مزدوران امارات در سقطری یمن

یک منبع مطلع یمنی از تنش میان نیروهای سعودی و شبه نظامیان وابسته به شورای انتقالی جنوب یمن تحت حمایت امارات پرده برداشت که بر ارخبیل سقطری واقع در اقیانوس هند روبروی خلیج عدن سایه انداخته است‌.

به گزارش ایسنا، به نقل از عربی۲۱، این منبع گفت، یک گروه مسلح وابسته به شورای انتقالی جنوب یمن در روزهای گذشته به یک بیمارستان سعودی در جزیره سقطری حمله و به آن تیراندازی کرد. این اقدام زمانی رخ می‌دهد که فرماندهی و کادرهای این شورا تحت حمایت امارات تحریک گسترده‌ای علیه نیروهای عربستان به راه انداخته‌اند.

به گفته این منبع، گفته می‌شود این گروه مسلح مواد مخدر مصرف می کنند و هر شب به بیمارستان سعودی مراجعه کرده و از آنها درخواست دارو می‌کردند و بیمارستان هم نمی پذیرفت.

منبع مذکور گفت، به دنبال افزایش مراجعات این گروه به بیمارستان، رهبری نیروهای عربستان از رهبری شورای انتقالی جنوب یمن در سقطری خواست این نیروها را از جزیره بیرون کند و به مناطق اصلی خود بازگرداند.

به گفته این منبع، پس از این درخواست عربستان، گروه مسلح به سمت بیمارستان تیراندازی کرد اما هیچ تلفات انسانی نداشت.

منبع مذکور گفت، امارات از طریق دو نماینده مقیم خود در سقطری و از طریق شورای انتقالی جنوب یمن موج تحریک علیه نیروهای عربستانی را که از زمان بیرون راندن مسوولان محلی متحد دولت مستعفی یمن در ژوئن ۲۰۲۰ به همراه شبه نظامیان شورای انتقالی به صورت مشترک بر جزیره سقطری کنترل دارند، مدیریت می‌کند.

این منبع گفت، تحریک علیه عربستان با عناوین مختلفی مانند پایان دادن به حضور نظامی عربستان در سقطری انجام می‌شود و این نیروها به بودن مانعی در برابر تحقق رویای شورای انتقالی در خصوص جدایی جنوب یمن از شمال آن متهم هستند.

از ماه ژوئن و پس از درگیری‌های محدود با نیروهای دولت مستعفی یمن، شبه نظامیان شورای انتقالی بر شهر حدیبو مرکز سقطری کنترل پیدا کرده و مسوولان محلی را بیرون کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha