• شنبه / ۲۶ تیر ۱۴۰۰ / ۱۶:۱۴
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1400042618860
  • خبرنگار : 30054

بنیانگذار وندورلیست ایران:

منافع فعالان صنعت ساختمان را تامین می‌کنیم

منافع فعالان صنعت ساختمان را تامین می‌کنیم

وندور (Vendor) در زنجیره تامین، به شرکت بازرگانی معتبر اطلاق می‌شود که تامین‌کننده کالا یا خدمات است.

به گزارش ایسنا بنابر اعلام وندور لیست ایران، خریداران حرفه‌ای با ارزیابی عرضه‌کنندگان کالا و خدمات مورد نیاز خود، فهرستی شامل عرضه‌کنندگان معتبر پذیرفته‌شده را تهیه می‌کنند که در زمان نیاز به یک کالا یا خدمات خاص، در کوتاه‌ترین زمان بتوانند به نیاز خود دست پیدا کنند. این فهرست، وندور لیست خوانده می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در این حوزه با حسین محمدزاده، بنیان‌گذار وندورلیست ایران به گفت‌وگو نشستیم.

 وندور لیست ایران به چه معناست؟

در واقع اسم کامل آن کنسرسیوم وندورلیست ایران است. کنسرسیوم، یعنی تجمعی از چند شرکت یا سازمان که به دنبال منافع مشترکی هستند و برای رسیدن به این مهم، فعالیت‌های هماهنگی دارند.

در اینجا کنسرسیوم وندورلیست ایران به معنی تجمع جمعی از بهترین فروشندگان ایران در صنعت ساختمان اعم از تجاری، اداری، مسکونی، درمانی و... است که قادر است از مصالح پایه تا تجهیزات نهایی مربوط به ساخت پروژه‌های مختلف را تامین کند.

این مجموعه همچنین متشکل از معتبرترین و برجسته‌ترین سرمایه‌گذاران، معماران، سازندگان، مهندسان مشاور و حتی بخش عمده‌ای از کارفرمایان، بهره‌برداران و مصرف‌کنندگان است.

 سود این مجموعه از چه طریقی تامین می‌شود؟

حقیقت این است که ما به پروژه وندورلیست ایران به‌عنوان یک کسب‌وکار درآمدزا نگاه نمی‌کنیم و بیشتر آن را به‌عنوان نوعی ادای دین به صنعت ساختمان تلقی کردیم.

بر همین اساس آمدیم و پلت‌فرمی را طراحی کردیم که قادر باشد یک پروژه را از پایه، یعنی از فاز مشاوره، طراحی و تعیین لوکیشن مناسب تا مرحله اجرا و تامین متریال و تجهیزات و کلیه ملزومات آن تامین کند. حتی به بهره‌برداری پروژه هم توجه کرده‌ایم؛ برای مثال یک پاساژ تجاری نیازمند یک بهره‌بردار است که حتی منافع آن بهره‌بردار هم در اهداف و دستاوردهای وندور لیست دیده ‌شده اما سودی که قرار است از وندور لیست به دست آید در مرحله اول صرف تبلیغات و پروموشن‌ها در شبکه‌های اجتماعی، رویدادها، مصاحبه‌ها و معرفی شرکت‌ها، مجموعه‌ها و کارگروه‌هایی خواهد شد که در این لیست هستند، بنابراین ما به‌عنوان یک سرمایه‌گذار که این استارت‌آپ را راه انداختیم در قدم‌های اول هیچ منافعی را برای این مجموعه تعریف نکرده‌ایم.

یکی دیگر از وجوه تمایز این مجموعه نسبت به سایر شرکت‌ها و مجموعه‌هایی که چنین فعالیت‌هایی دارند این است که ما در هر فعالیت صنفی حداکثر سه شرکت را وارد این لیست می‌کنیم؛ البته به‌استثنای بعضی محصولات مثل سنگ که طیف گسترده‌ای از معادن آن در ایران است و ما مجبوریم از معادن مختلف عضو داشته باشیم، یا مثلا برخی محصولات مربوط به‌ نما.

 چه کسی این مجموعه‌ها را برای حضور در وندور لیست گزینش می‌کند؟

در هر موردی نیاز است که استانداردهای لازم هر محصول بر اساس رویت مستنداتی که از طرف شرکت‌ها ارائه می‌شود تایید شود. علاوه بر آن از سازنده‌های معتبر، مهندسان مشاور و معمارها در مورد هر محصول بررسی‌های لازم انجام می‌شود و تایید آنها قطعا شرط اساسی برای حضور در این وندور لیست است.

در نهایت تا جایی که بتوانیم سعی می‌کنیم بیش از کمیت به کیفیت توجه کنیم. البته اغلب شرکت‌های دیگر که فعالیت مشابهی دارند بر مبنای سود، برندها را وارد لیست خود می‌کنند. اما هدف ما از تشکیل این لیست در این پلت‌فرم درست مثل نمونه‌های مشابه در آمریکا، انگلیس و آلمان است که ما آن را بومی‌سازی کرده‌ایم. در تمام سایت از سیستم کدنویسی استفاده‌ شده و کلیه  محتواها، تولیدی هستند و به هیچ عنوان از محتوای کپی شده استفاده نکردیم. تیم طراحی وندور لیست بسیار حرفه‌ای است و همه اینها در راستای حفظ و صیانت از منافع همکارانی است که ما بدون دریافت هیچ هزینه‌ای اطلاعات آنها را منتشر می‌کنیم.

 هنوز به این سوال من پاسخ نداده‌اید که سود مجموعه قرار است از کجا تامین شود؟

در واقع آورده اولیه آن همان سرمایه‌گذاری شخصی خودمان بوده است و همان‌طور که گفتم یک برنامه درازمدت است که در دو سال اول به دنبال ایجاد سود خاصی نیست.

تنها سود اندکی در پلت‌فرم ما دیده ‌شده که توضیح آن به این صورت است: فرض کنید یک شرکت طبق سیاستی که دارد ۵درصد به مشتری خود و ۲۰درصد به نماینده خود به‌عنوان عامل فروش تخفیف می‌دهد که مجموعا می‌شود ۲۵درصد. ما با آن شرکت وارد مذاکره می‌شویم که این ۲۵درصد را در اختیار ما قرار دهد، ما ۲۰درصد از آن را به مشتری می‌دهیم و ۵درصد باقی‌مانده را در مجموعه نگه می‌داریم که این مبلغ ناچیز هم همان‌طور که پیش ‌از این گفتم صرف تبلیغات، پروموشن، سئو، رویدادها و مسائلی از این ‌دست می‌شود که آن ‌هم مستقیما در جهت منافع حاضرین در وندور لیست است.

طبیعتا شرکتی هم که آن ۵درصد حق مشاوره را می‌دهد می‌بیند که این موضوع تا چه حد در سئو و بالا رفتن امتیاز سایت و توسعه بازار هدفش تاثیر گذاشته و از چه حمایت‌های تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی بهره‌مند شده؛ بنابراین با رغبت کامل این کار را انجام می‌دهد.

 بعد از دو سال، بر چه مبنایی قرار است وندور لیست به سودآوری برسد؟

طبق بیزینس پلنی که ما داریم عملا بعد از دو سال مجموعه به پویایی و تکامل خود رسیده، در آن زمان وارد پروسه مشارکت موردی یا سهامی با کارگروه‌های مختلف خواهیم شد که طبیعتا منافع حاصله به کلیه مشارکت‌کنندگان خواهد رسید.

برای نمایش ادامه مصاحبه کلیک کنید...

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha