• پنجشنبه / ۲۴ تیر ۱۴۰۰ / ۱۶:۰۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400042417642
  • خبرنگار : 71477

کابل از بازپس‌گیری گذرگاه مرزی افغانستان-پاکستان از طالبان خبر داد

کابل از بازپس‌گیری گذرگاه مرزی افغانستان-پاکستان از طالبان خبر داد

یکی از مقامات ارشد دولت کابل امروز (پنج‌شنبه) اعلام کرد، نیروهای امنیتی افغان کنترل یکی از گذرگاه‌های مرزی مهم در مرز افغانستان با پاکستان را که طالبان برای مدت کوتاهی آن را تصرف کرده بود، باز پس گرفتند اما طالبان این ادعای دولت کابل را رد کرده و تاکید دارد که همچنان این گذرگاه را تحت کنترل دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، نیروهای طالبان روز چهارشنبه گذرگاه مرزی اسپین بولدک-چمن را تصرف کردند. این گذرگاه دومین گذرگاه هم در مرز افغانستان با پاکستان و یکی از منابع درآمدی مهم برای دولت کابل است.

یکی از مقامات ارشد دولت افغانستان در ولایت قندهار، جایی که این گذرگاه در آن قرار دارد، گفت: اما نیروهای افغان اواخر روز چهارشنبه بازار اصلی، اداره گمرک و دیگر تاسیسات دولتی در این شهر مرزی را از طالبان پس گرفتند.  

وی افزود: نیروهای دولت که ابتدا برای به حداقل رساندن تلفات غیرنظامی و نظامی عقب نشینی کرده بودند، عملیات پاکسازی را انجام می‌دهند.

این مقام هشدار داد که این تهدید همچنان جدی است چرا که تعداد شبه‌نظامیان طالبان بیشتر از تعداد نیروهای امنیتی افغان در این منطقه است.

اما ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان گفت: نیروهای طالبان همچنان بر این گذرگاه مرزی مسلط هستند.

وی افزود: این چیزی جز پروپاگاندای صرف و ادعای بی‌اساس دولت کابل نیست.

با وخیم شدن اوضاع امنیتی افغانستان، تلاش‌های دیپلماتیک بر ترغیب طرفین درگیر در این کشور برای رسیدن به یک آتش‌بس در مذاکرات قطر متمرکز هستند.

همزمان با وخیم شدن اوضاع امنیتی و افزایش نگرانی‌ها از وقوع بحران جدید آوارگان افغان، اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان امروز با رهبران منطقه‌ای در ازبکستان دیدار کرد. پاکستان نیز گفته است که با هدف دستیابی به راه‌حل‌هایی برای اوضاع افغانستان میزبان کنفرانس رهبران ارشد افغانستان خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۵ ۱۰:۰۴

نمیخواد تو پاکستانی لعنتی بیاید خدا لعنتت کنه

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۵ ۱۲:۱۵

مرگ بر پاکستان

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۵ ۱۰:۵۸

طالبان و دولت همه باهم هستند فقط هر چند سال یکبار جنگ میکنند طالبان میاد مال زندگی سرمایه مردم رو دزدی میکنند دوباره میره درحال خیلی شهرها سالهاست که طالبان بودن از شبها طالبان مسلح بودن مثل هتل های کنار جاده فراه قندهار این شهرها طالبان بودن هستند و از این شهرهای هرچه نماینده در دولت هست عضوی طالبان هستند که دولت چشم پوشی میکنه چرا با خون مردم بازی میکنند درحال که عقل حکم میکنه باید افراد جاسوس که پست دولتی دارند را باید دستگیر کنند