• چهارشنبه / ۲۳ تیر ۱۴۰۰ / ۱۶:۲۰
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1400042317099
  • خبرنگار : 30054

هوشنگ مرادی کرمانی سفیر «به مهربانی» شد

هوشنگ مرادی کرمانی سفیر «به مهربانی» شد

هوشنگ مرادی کرمانی نویسنده‌ و فیلمنامه‌نویس حوزه‌ی کودک و نوجوان، سفیر «به مهربانی»، حامی تحصیلی کودکان مستعد فاقد سرپرست موثر، شد.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام به مهربانی، سامانه آنلاین «به مهربانی» در راستای گسترش فعالیت‌های موسسه خیریه دارالاکرام راه‌اندازی شده است. دارالاکرام که تحصیل را حق همه‌ی کودکان می‌داند، تاکنون بیش از 6 هزار دانش‌آموز را از سراسر کشور بورسیه تحصیلی کرده و در کنار این خدمت، خدماتی چون مشاوره‌ی روانشناسی و مددکاری، بهداشت و درمان، اشتغال و کارآفرینی، فرهنگی و آموزشی را به دانش‌آموزان بورسیه شده ارائه می‌کند.

مرادی کرمانی در پیامی به این مناسبت می‌نویسد: «فرزندان ایران عزیزم من داستان‌هایم را از خویشتن خویش در خانه‌ی پدربزرگ و مادربزرگم در سیرچ کرمان شروع کردم، از واقعی‌ترین نقطه حیات هر انسان. من هر آنچه ذهنم را آزار می‌داد نوشتم و از نوشتن، تولید کردن و خلق پدیده لذت بردم. من تلاش کردم درد و فکر و لبخند که اصیل‌ترین صحنه‌های زندگیست را با چاشنی صداقت مخلوط کنم و تضادی که ریشه‌ی آن طنز زندگیست را به تصویر کشم.

دکتر محمدرضا شفیعی کدکنی، مصطفی ملکیان و سید محمدمهدی جعفری از دیگر سفیران به مهربانی هستند.

هوشنگ مرادی کرمانی زاده‌ی ۱۶ شهریور ۱۳۲۳ در روستای سیرچ از توابع بخش شهداد کرمان است.او شهرتش را مدیون آثاری است که در حوزه ادبیات کودک و نوجوان نگاشته است؛ مرادی کرمانی در داستان‌هایش راوی زندگی مردمی است که به دلیل فقر و محرومیت، از حداقل حقوق انسانی خود محروم می‌شوند.

لازم به ذکر است دارالاکرام در جنوب کرمان که از سال 1397 فعالیت خود را آغاز کرده، موفق به شناسایی و بورسیه‌ی بیش از 600 دانش‌آموز مستعد فاقد سرپرست موثر شده است.

انتهای رپرتاژ آگهی