• سه‌شنبه / ۲۲ تیر ۱۴۰۰ / ۱۳:۰۶
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1400042215937

با هدف ارتقاء و حفظ آمادگی و ایمنی شهر؛

تیم های محله محور«یاوران بحران» در ابرکوه تشکیل می‌شود

تیم های محله محور«یاوران بحران» در ابرکوه تشکیل می‌شود

ایسنا/یزد دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران فرمانداری ابرکوه گفت: تیم های یاوران بحران متشکل از نیروهای داوطلب و مردمی در هر محله با هدف ارتقا سطح آگاهی جامعه در حوزه‌ی مدیریت بحران و افزایش آمادگی و مقابله با حوادث با محوریت شهروندان در شهر ابرکوه تشکیل می شود.

«مسلم غلامزاده مهرآبادی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا ضمن اعلام این خبر، اظهار کرد: مدیریت بحران فرمانداری ابرکوه در راستای استفاده از ظرفیت و توان نیروهای مردمی در حوادث و بحران ها در نظر دارد با سازماندهی افراد داوطلب و علاقه مند، نسبت به تشکیل تیم های محله محور با عنوان «یاوران بحران» اقدام نماید.

وی افزود: آقایان داوطلب که حداقل دارای ۲۲ و حداکثر ۴۰ سال سن و ساکن شهر ابرکوه باشند، پس از ثبت نام در قالب تیم های ۱۰ نفره سازماندهی شده و آموزش های عمومی و تخصصی مرتبط با مدیریت بحران به صورت مستمر برای آنان برگزار می شود تا در مواقع نیاز این ظرفیت ایجاد شده به توان یگان های امدادی اضافه گردد.

غلامزاده مهرآبادی با بیان اینکه علاقمندان می توانند جهت همکاری در این طرح در ساعات اداری با شماره  ۳۱۱۱۹۱۳۳ تماس حاصل نمایند، ابراز کرد: ترویج و ارتقاء آمادگی با تقویت آگاهی شهروندان، استفاده ی بهینه از ظرفیت‌های مردمی و محلی، همکاری اثربخش شهروندان با سازمان‌های خدمات‌رسان در شرایط اضطراری از جمله اهداف این طرح است.

وی تصریح کرد: یکی از بهترین و اثربخش ترین روش های ممکن در جهت مدیریت بحران و کاهش اثرات و خسارات ناشی از آن استفاده از ظرفیت و توان نیروهای مردمی است که در این راستا مردم محوری آموزش ها، مانورها و تمرین های حوزه ی مدیریت بحران می تواند بعنوان یک راهکار مناسب جهت تحقق این هدف مورد توجه قرار گیرد.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران فرمانداری ابرکوه ادامه داد: در همین راستا ابتدا باید ظرفیت‌های مردم و محلات را شناسایی، آموزش های عمومی و تخصصی لازم را ارائه و از ظرفیت آنان استفاده کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha