• دوشنبه / ۲۱ تیر ۱۴۰۰ / ۲۱:۵۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400042115414
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

کلنگ‌زنی و افتتاح ۱۷ پروژه در شهر جدید بینالود

کلنگ‌زنی و افتتاح ۱۷ پروژه در شهر جدید بینالود

ایسنا/خراسان رضوی در آیین بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های عمرانی شهر جدید بینالود تعداد ۷ پروژه افتتاح و ۱۰ پروژه نیز کلنگ‌زنی شد.

آیین بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های عمرانی شهر جدید بینالود بعد از ظهر امروز با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی، رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید برگزار شد؛ در این مراسم ۷ پروژه به ارزش ۳۱۰ میلیارد ریال افتتاح و همچنین ۱۰ پروژه به ارزش ۳۶۰ میلیارد ریال کلنگ‌زنی شد.

حبیب‌اله طاهرخانی در حاشیه این مراسم عنوان کرد: امروز حضور بنده در بینالود در راستای افتتاح پروژه‌های روبنایی و زیربنایی مجموعه شهرهای جدید است که صبح امروز به دستور رئیس جمهور این افتتاح‌ها صورت گرفتند و ما نیز به منظور بازدید میدانی از این پروژه‌ها حضور یافتیم.

وی ادامه داد: ما در بینالود یک تعداد خدمات روبنایی را که به بهبود شرایط زندگی در مجموعه شهر بینالود کمک می کند، افتتاح کردیم؛ این خدمات شامل دو قطعه زمین چمن ورزشی است که در اختیار جوانان و نوجوانان قرار می‌گیرد تا بتوانند از آن‌ها بهره ببرند؛ همچنین یک باب کتابخانه از دیگر پروژه‌هاست؛ برای مسیر دوچرخه و پیاده‌روی نیز برنامه‌ریزی شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: همچنین شروع یک تعداد پروژه‌های زیربنایی را نیز داریم که به نوعی برنامه‌های آتی شرکت عمران برای توسعه بینالود خواهد بود.

با سرمایه‌ گذاری‌های صورت گرفته امیدواریم فرآیند رشد و توسعه بینالود سرعت یابد

طاهرخانی اظهار کرد: فرآیند توسعه شهر جدید بینالود به خصوص با توجه به دوری آن از شهر مشهد یک مقدار به کندی صورت گرفته است اما با سرمایه‌ گذاری‌هایی که صورت خواهد گرفت و جذابیت‌هایی که ایجاد خواهیم کرد امید داریم که بتوانیم فرآیند رشد و توسعه بینالود را سرعت بدهیم.

وی درباره وصل شدن این شهر به راه‌آهن نیز عنوان کرد: درباره وصل شدن به راه‌آهن نیز موضوع سرویس دهی منظم آن مطرح می‌شود که باید ریل باس بگذارند اما این موضوع در برنامه مجمع هست و تملک مسیر و زیرسازی آن نیز انجام شده است که با هماهنگی راه‌آهن انجام می‌شود.

رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید گفت: اصل موضوع حمل و نقل عمومی است که انجام می‌شود. سیستم‌هایی مانند مترو و ریل یک سری حداقل‌های جمعیت را می‌طلبد و اصلا اقتصادی نیستند.

وی ابراز امیدواری کرد: در کوتاه مدت برنامه ما این است که با شهرداری مشهد هماهنگی ایجاد شود و سیستم حمل و نقل اتوبوس و مینی‌بوس منظم بین بینالود و مشهد برقرار کنند.

طاهرخانی تاکید کرد: سیستم‌های حمل و نقل ریلی نیازمند یک حداقل جمعیت است، یعنی کارایی ندارد و مسافر نداریم البته خود بینالود موانع توسعه غیر از این موارد هم دارد به خصوص این که بخش عمده از اراضی آن در مدیریت و مالکیت شرکت عمران نیستند و در اختیار سایر مجموعه‌ها و نهادها هستند.

طاهرخانی اظهار کرد: این بحث یکی از گرفتاری‌های خاص از لحاظ مدیریتی است اما اصل موضوع و مساله اینجاست که با توجه به این که ما شهر جدید گلبهار را هم در استان خراسان رضوی داریم و این شهر به عنوان شهر جدید در پیرامون مشهد به شمار می‌رود و به علت فاصله محدودتر آن بسیاری از اقدامات برای گلبهار پاسخ گرفته است؛ اما در بینالود کمی با سختی کار مواجه هستیم و یک مقدار هزینه‌های بیشتری باید در حوزه زیر ساخت‌ها و خدمات صورت گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha