• دوشنبه / ۲۱ تیر ۱۴۰۰ / ۱۲:۲۲
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400042114956

مدیرکل انتقال خون فارس:

ذخایر سه گروه خونی در فارس بحرانی‌ است

ذخایر سه گروه خونی در فارس بحرانی‌ است

ایسنا/فارس مدیرکل انتقال خون فارس با بیان اینکه ذخایر خونی سه گروه خونی شامل "A مثبت، A منفی و O منفی" در استان بحرانی است، از شهروندان برای اهدای این گروه‌های خونی دعوت کرد.

مسعود ترابی در گفت‌وگو با ایسنا بیان کرد: همزمان با قرار گرفتن در وضعیت قرمز کرونایی، به دلیل اعمال محدودیت‌ها در جامعه، با کاهش مراجعات مواجه می‌شویم در حالی که این مهم برای انتقال خون بسیار حیاتی است.

او با بیان اینکه کاهش مراجعات موجب کاهش اهدای خون و کاهش ذخایر خونی در سطح استان می‌شود، افزود: نگران هستیم که کاهش مراجعات، تمام گروه‌های خونی را تحت تاثیر شدید قرار دهد و ناچار شویم تعدادی از عمل‌های جراحی را به تاخیر بیندازیم و نتوانیم خون را فراهم کنیم.

نیاز فارس به همه گروه‌های خونی

مدیرکل انتقال خون فارس فراخوان ما برای تمام حضور گروه‌های خونی و افراد در رده سنی ١٨ تا ٦٠ سال با حداقل ٥٠ کیلو وزن برای اهدای خون است، گفت: انتظار است شهروندان برای اهدای خون به پایگاههای انتقال خون شیراز مراجعه کنند.

ترابی ادامه داد: پایگاه مرکزی شیراز در قصردشت و همچنین پایگاه دکتر حق شناس در فلکه نمازی همه روزه از ساعت ٨ صبح تا ۱۹ و ۳۰ دقیقه شب یکسره در خدمت اهدا کنندگان خون است.

کاهش ۳۰ درصدی ذخایر خون در جهان و ۹ درصدی در ایران

او خاطرنشان کرد: اگرچه شاهد کاهش دخایر خونی در سطح جهان به میزان ٣٠ درصد هستیم اما در ایران این کاهش حدود ٩ درصد بوده و در فارس و شیراز نیز شاهد همین میزان کاهش هستیم، اما حتی این میزان کاهش هم به شدت ذخایر خون در فارس را تحت تاثیر قرار داده است.

ترابی همچنین اعلام کرد که در روزهای تعطیل نیز خونگیری در ساختمان مرکزی انتقال خون فارس در خیابان قصردشت شیراز و طی ساعات هشت صبح تا 19 بعدازظهر انجام می‌شود.

بهبودیافتگان کرونا می‌توانند خون اهدا کنند

او خواستار همکاری ارگان‌ها، بسیج، ارتش، ادارات دولتی و ...با اداره کل انتقال خون فارس شد و گفت: دو واحد سیاری در سطح شیراز در صورت درخواست، در محل نهادها و ادارات مستقر و اقدام به خونگیری از داوطلبین خواهد کرد.

مدیرکل انتقال خون فارس با بیان اینکه این اداره کل از همان ابتدای شیوع کرونا تاکنون جزو ارگان‌های طراز اول در رعایت پروتکل‌های بهداشتی بوده است، گفت: محیط این اداره کل هیچ خطری از نظر ابتلا به کرونا برای افراد ندارد، از طرفی بیماران بهبود یافته از کرونا، با گذشت 28 روز از تاریخ بهبودی، امکان اهدای خون را خواهند داشت.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha