• دوشنبه / ۲۱ تیر ۱۴۰۰ / ۱۰:۴۵
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1400042114807
  • خبرنگار : 30054

آموزش نحوه اتصال پرینتر از طریق وای فای

آموزش نحوه اتصال پرینتر از طریق وای فای

همانطور که می‌دانید پرینترها دارای آپشن های متعددی هستند. این آپشن ها همچون وای فای، شبکه و... می‌توانند شما را در گرفتن پرینت آسان تر کمک کنند. یکی از مهمترین قابلیت اکثر پرینترها اتصال به وای فای می باشد. امروز قراره در این متن نحوه اتصال پرینتر از طریق وای فای را به شما عزیزان آموزش دهیم. همانطور که پرینترها از طریق اتصال کابل قادر به ارتباط با پرینتر هستند و می‌توانند پرینت بگیرند.می توانند از قابلیت وای فای نیز بهره مند شوند. در برخی از پرینترها پورت شبکه موجود نمی‌باشد.

به گزارش ایسنا بنابر اعلام ایران چاپگر، شما می‌توانید در صورت نبود پورت شبکه، پرینترهای خود را از طریق شبکه به هم متصل کنید. البته شما می‌توانید زمانی این تنظیمات را به نحو صحیح انجام دهید که پرینتر شما در حالت نرمال باشد یعنی دستگاه از نظر سخت افزار بدونه مشکل باشد. ولی در برخی اوقات پرینتر با ارور مواجه می‌شود که شما در این شرایط قادر به انجام اتصال از طریق وای فای نمی شوید. از جمله مشکلات می شود به مشکل کارتریج اشاره نمود، هنگامی‌که شارژ کارتریج پرینتر شما رو به اتمام باشد و اروری روی دستگاه نمایان شود شما نمی‌توانید تا بدونه بر طرف کردن ان اقدام به گرفتن حتی پرینت نمایید. پس میبایستی قبل از این کار نسبت به رفع مشکل اقدام نمایید.

اگر می خواهید عمل پرینت خود را بصورت بی سیم با لپ تاپ انجام دهید، دو گزینه پیش رو دارید:

1- پرینتر دارید که مستقیم به شبکه به شبکه خانگی یا اداری متصل می‌شود.

2-پرینتر دارید که قابلیت اتصال به شبکه را دارا نمی‌باشد و می‌بایستی از طریق لب تاپ متصل به آن، با شبکه به اشتراک بگذارید.(فقط دارای درگاه یو اس پی )باشد.

بنابراین می‌بایستی حتما چاپگر خود را بررسی نمایید که آیا دستگاه قابلیت اتصال به یک شبکه را دارد یا خیر. همانطور که در جریان هستید پرینترهای قدیمی قابلیت اتصال به شبکه را نداشتن برخلاف این پرینترها پرینترها جدیدتر قابلیت اتصال به شبکه را دارند.
 

گام دوم : گام دوم برای اتصال پرینتر از طریق وای فای این است که شما شبکه و ملزومات آن را بررسی نمایید.پرینترهایی که مستقیمآ به شبکه متصل می شوند، معمولا بدون مشکل با ویندوز و مک به شبکه وای فای وصل می شوند. همچنین چنانچه بخواهیم پرینترهایی که قرار است روی یک کامپیوتر به اشتراک گذاشته شود کمی نیازمند تنظیمات و همچنین تجربه بیشتر می باشد. نکته مهم این می باشد که همانطور که در بالا گفته شد چنانچه پرینتر دارای مشکل باشید شما قادر به این عمل نیستید و می‌بایستی قبل از هر کاری نسبت به تعمیر پرینتر خود اقدام لازم را انجام دهید.

نحوه اتصال پرینترهای دارای درگاه اترنت(شبکه)، نسبت به یکدیگر متفاوت است.

پرینترهایی که با کابل شبکه متصل می شوند، می توانند به یک سوییچ، روتر یا مودم تحت شبکه مستقیما وصل شده و آی پی بگیرند.اما پرینترهایی که تنظیم و اتصال وای فای دارند،ذبسته به نوع چاپگر، می بایستی به اس اس ای دی مودم یا اکسس پوینت وصل شوند.همچنین پرینترهایی که دارای صفحه نمایش هستند می‌توانند در این زمینه کمک شایانی به راه اندازی شما کنند. در برخی از پرینتر ها نحوه اتصال به وای فای در دفترچه راهنما بطور کامل توضیح داده شده است.

راه دوم اشتراک پرینتر در شبکه:

لازم است که بدانید پرینترهایی که قابلیت اتصال به شبکه را ندارند. می‌توانند توسط یک عدد کابل ارتباطی به کامپیوتر متصل شوند. همچنین در اکثر پرینترها در هنگام راه اندازی نیازی به سی دی ندارند چرا که سیستم به صورت خودکار شناسایی و راه اندازی می نماید.حالا که توانستید پرینتر را راه اندازی کنید می‌بایستی برای اشتراک پرینتر مراحلی را طی کنید. اول از همه و مهمترین قدم این است که شما از تنظیمات مربوط هوم گروپ ویندوز مطلع باشید.

تنظیمات هوم گروپ:

به کنترل پنل رفته و به قسمت نتورک رفته و وی هوم گروپ کلیک کنید و بعد از کلیک بر روی این دکمه تنظیمات را قدم به قدم انجام دهید. وقتی هوم گروپ ساخته شد می‌توانید از طریق کامپیوترهای دیگر تنظیمات مربوط به هر کامپیوتر را انجام دهید. معمولا برای انجام این فرایند از پرینترهای چند کاره استفاده می‌نمایند.

کاربرای عزیز همچنین در جریان باشند که این مرکز علاوه بر پشتیبانی ماشینهای اداری یکی از مراکز مهم در زمینه شارژ کارتریج و تعمیر پرینتر در محل می باشد.چنانچه شما در هنگام کار با دستگاه با مشکلاتی از قبیل عدم کشش کاغذ به داخل دستگاه و یا ایجاد صداهای ناهنجار مواجه شدید می‌توانید جهت تعمیر و سرویس چاپگر خود با شماره های 88490176_88490175 تماس حاصل فرمایید.

تهیه و تنظیم :ایران چاپگر

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha