• شنبه / ۱۹ تیر ۱۴۰۰ / ۱۲:۰۹
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1400041913266
  • خبرنگار : 50187

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان تاکید کرد

زدن ماسک و پرهیز از اجتماعات همچنان مهم ترین نقش را در جلوگیری از شیوع کرونا دارد

زدن ماسک و پرهیز از اجتماعات همچنان مهم ترین نقش را در جلوگیری از شیوع کرونا دارد

ایسنا/کرمان رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: همچنان باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنیم و ما تاکید داریم اگر ماسک زده، فاصله گذاری رعایت و از اجتماعات اداری، خانگی، رستوران و اصناف جلوگیری شود، مهم ترین نقش را در جلوگیری از بیماری و به تبع کاهش بستری و کاهش مرگ و میر را خواهد داشت.

دکتر"حمیدرضا رشیدی نژاد" پیش از ظهر امروز ۱۹ تیرماه در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا اظهار کرد: روند رو به رشد بیماری کرونا را در استان کرمان داریم و هفته گذشته ۱۰ درصد تخت های بستری نسبت به هفته قبل از آن بیشتر اشغال شده اما روند مرگ و میر ثابت مانده که عوامل مختلفی در این زمینه تاثیرگذار است.

وی افزود: موارد بستری و بیماران سرپایی همچنان رو به رشد است و درصد بیشتری از تست های سرپایی مثبت می شود.

رشیدی نژاد هشدار داد: همچنان باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنیم و ما تاکید داریم اگر ماسک زده، فاصله گذاری رعایت و از اجتماعات اداری، خانگی، رستوران و اصناف جلوگیری شود، مهم ترین نقش را در جلوگیری از بیماری و به تبع کاهش بستری و کاهش مرگ و میر را خواهد داشت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان کرد: مرگ و میر در روزهای اخیر نسبت به قبل افزایش داشته اما در پیک قبل روزانه ۳۰ مورد فوتی در استان کرمان داشتیم و اکنون ۹ فوتی ناشی از کرونا در استان کرمان اتفاق می افتد.

وی با اشاره به اینکه هنوز ظرفیت تخت بستری در مقایسه با آماده سازی پیک قبل وجود دارد ضمن اینکه در بخش های دیگر بیمارستان ها در شهر کرمان و نقاط دیگر داریم، اظهار کرد: بیمارستان های جیرفت، بم، سیرجان و کرمان به ترتیب شلوغ ترین جاها نسبت به جمعیت است و پیش بینی می کنیم تا یک هفته تا ۱۰ روز آینده این وضعیت افزایش مبتلایان ادامه داشته باشد.

رشیدی نژاد در ادامه تصریح کرد: در بحث تزریق واکسن کرونا، تعداد بیشتری از افراد مدنظر دوز اول را دریافت کرده اند و امیدواریم وسعت واکسیناسیون افزایش یابد و نامه ای برای ما آمده که برای برخی از ادارات در معرض خطر نیز تعداد معدودی واکسن تخصیص داده شود که طق پروتکل ها تزریق واکسن را در هفته جاری برای انها آغاز می کنیم.

وی بیان کرد: برای بیش از ۷۳ درصد افراد بالای ۷۰ سال در استان کرمان تزریق دوز اول واکسن انجام شده و دوز دوم نیز در حال تزریق است و واکسن جدید مربوط به افرادی است که به جمعیت هدف اضافه می شوند.

به گزارش ایسنا، دکتر"محمدصادق بصیری" جانشین استاندار در ستاد کرونای استان کرمان نیز در این جلسه اظهار کرد: به دلیل شیوع ویروس دلتا که سرایت پذیری بیشتری دارد، استان های جنوبی و شرقی کشور تحت تاثیر قرار گرفته و کشور وارد موج پنجم کرونا شده است.

وی افزود: در استان کرمان در حال حاضر شهرستان کوهبنان در وضعیت زرد، شش شهرستان انار، بافت، بردسیر، راور، ریگان و زرند نارنجی و ۱۶ شهرستان دیگر در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha