• شنبه / ۱۹ تیر ۱۴۰۰ / ۰۹:۴۴
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1400041913045
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

رئیس آموزش و پرورش استثنایی:

جهش تحصیلی تنها برای افراد باهوش سودمند است

جهش تحصیلی تنها برای افراد باهوش سودمند است

ایسنا/چهارمحال و بختیاری رئیس آموزش و پرورش استثنایی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه جهش تحصیلی برای افراد باهوش مفید است، گفت: در این صورت وقت این دانش‌آموزان هدر نمی‌رود، زیرا این افراد به لحاظ هوشی یک تا دو سال از سن تقویمی خود بالاتر هستند.

خداکرم حیدری در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه هر فرد دارای چهار بُعد جسمانی، روحی- روانی، عاطفی و هوشی هستند، اظهار کرد: تنها بُعدی که در مسئله جهش تحصیلی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، هوش است و جهش تحصیلی نیز با این هدف صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه از حدود پنج سال گذشته، آزمون جهش تحصیلی از دانش‌آموزان مقطع ابتدایی گرفته می‌شود، یادآور شد: در گذشته این موضوع جهش تحصیلی با درخواست والدین برای دانش‌آموزان صورت می‌گرفت و بسیاری از آنان تنها با حفظ مطالب، جهش خود را آغاز می‌کردند که این موضوع خود سبب آسیب تحصیلی در آنان و یادگیری ناقص مطالب حتی تا مقطع دبیرستان و در نهایت، نتیجه نامناسب در کنکور می‌شد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در حال حاضر جهش تحصیلی ویژه مقطع ابتدایی است و هر دانش‌آموز تنها از دو جهش غیر متوالی می‌تواند استفاده کند، یک آزمون جهشی از افراد متقاضی گرفته می‌شود و اگر فرد نمره قبولی را گرفت، اجازه جهش به وی داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه جهش تحصیلی برای افراد باهوش مفید است، افزود: در این صورت وقت این دانش‌آموزان هدر نمی‌رود، زیرا این افراد به لحاظ هوشی یک تا دو سال از سن تقویمی خود بالاتر هستند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: والدین باید توجه داشته باشند که نباید از روی چشم و هم‌چشمی فرزندان خود را با یکدیگر قیاس کنند، زیرا هر انسان، موجودی منحصر به‌فرد است که بهره هوشی خاص خود را دارد و اگر صلاحیت فرزند در آزمون تایید نشد، باید والدین متقاعد شوند.

وی با بیان اینکه زمان ثبت‌نام برای آزمون جهش تحصیلی از ۱۵ تیرماه آغاز و تا ۱۵ مردادماه ادامه دارد، اضافه کرد: افراد متقاضی می‌توانند در سیستم سنجش وارد شده و فرآیند ثبت‌نام را انجام دهند، در صورت داشتن شرایط و قبولی در آزمون شهریورماه، این دانش‌آموزان از مهرماه سال تحصیلی وارد پایه بالاتر شوند.

حیدری در پایان درخصوص کلاس‌های تقویتی، تصریح کرد: برخی از والدین فرزند خود را در تابستان به کلاس‌هایی می‌فرستند تا مطالب درسی سال تحصیلی آینده را زودتر از دیگر همسالان خود فرا بگیرند، باید گفت این موضوع برای دانش‌آموزان دیرآموز مفید است، اما برای افراد باهوش ایراد دارد و لذت یادگیری را از آنان سلب می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha